Cipralex 20mg

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten aloitan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten aloitan

Vieras
Minulle määrättiin,tai oikeammin sovin lääkärin kanssa puhelimessa,cipralex 20mg-lääke.
Käytössä on jo Mirtazapin 30mg ja tuo tulee nyt lisäksi.
Mutta mutta... Hain tosiaan reseptit tk:sta ja mietityttää nyt tuo aloitus kun en lääkärin kanssa ole sen jälkeen puhunut. Tuo annostus kun on tuo yksi tabletti päivässä,eli 20mg. Lääkkeen mukana olevassa tuoteselosteessa on kuitenkin erilaisia aloitusvaihtoehtoja ja niiden mukaan tuo 20mg tuntuisi olevan se isoin annos.
Uskallanko minä nyt sitten aloittaa tuota ollenkaan ennen kuin olen puhunut uudelleen lääkärin kanssa vai otanko vaikka puolikasta.

Ja onko muuten sillä väliä mihin aikaan tuon lääkkeen ottaa? Päivällä vai illalla?

soita lääkärille jos epäilyttää... toisille aiheuttaa valtavan väsymyksen, jonka vuoksi parempi ottaa yötä vasten, toisilla taas toisinpäin. voit aloittaa vaikka laittamalla yhden tabletin neljään osaan ja yhden neljänneksen otat ekan viikon ajan, seuraavalla viikolla puolikkaan ja sitä rataa. ihme ettei lääkäri ole selventänyt ennen lääkkeen määräämistä???

[QUOTE="alkup.";22813252]Oletko sä käyttänyt tätä lääkettä? Kuulisin mielelläni kokemuksia kaikenlaisia.[/QUOTE]

olen ,mutta vain 10mg asti. aloitin 5mg ja olo oli sumea. pää tuntui tukkoiselta ja ihan kuin ajatukset eivät olisi kulkeneet. hiukan väsytti, mutta muuta ei ollut. tuota kesti muutaman viikon. viikon jälkeen nosto siihen 10mg. otin aamulla ja n. 3h lääkkeen otosta oli tuo tukkoisuus voimakkaammillaan.

Mä aloitin ihan tuolla 20mg:lla. Olen syönyt Cipralexia jopa 60mg päiväannoksella. Kyllä mä uskaltaisin aloittaa heti sillä 20mg:lla. Olisihan lääkäri sanonut sinulle jos sitä pitäisi aloittaa jotenkin vähitellen.

Lopettaminen on sitten eri asia. Se kannattaa tehdä rauhassa.

Mä söin sitä masennus-ahdistus-ahminta-oireeseen. En osaa tarkemmin sanoa mikä mulla oli, mutta noita kaikkia nyt ainakin. Ei muita lääkkeitä. Enkä osaa sanoa oliko Cipralexista mitään merkittävää apua minulle.

Yhteistyössä