Cilest-kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tytti

Vieras
Onko kellään kokemuksia Cilest-merkkisistä e-pillereistä? Kerro samalla mitä muita pillereitä olet käyttänyt ja miten ne ovat sopineet. Itellä Femoden ja Diane Nova aiheuttivat melkoisia mielialamuutoksia. Yasmin taas kuivatti limakalvot lähes totaalisesti. Muuten Yasmin on sopinut, ja siksi vähän tuumailen vaihtoa.

Mulla Cilest pahensi migreeniä: kohtauksia alkoi tulla useamman kerran viikossa. Muuten en huomannut mitään sivuoireita, tosin käytinkin vain vähän aikaa. Mercilonia olen käyttänyt monta vuotta, ja olen tyytyväinen.

Kokemusta on Diane Novasta, Cilestistä, Tri-jostakin ja Tri-Femodenista. Vieläköhän oli joku... Merkkiä vaihdoin usein lähinnä välivuotojen takia. Cilest oli yksi niistä.

Tri-Femoden oli ihan toimiva, mutta nyt jätän pillerit pois ja siirrytään kumilinjalle. Mielialamuutoksista en osaa sanoa, ehkä seksihalut ovat muutenkin vähän kuivahtaneet pitemmässä suhteessa. Samoin limakalvot, mutta en tiedä miten suuri merkitys noilla pillereillä on ollut.

Niissä on kovemmat hormonipitoisuudet kuin monissa muissa pillereissä. Kaiketi juuri välivuodoista kärsiville paremmat siksi. Ehkä voi joillekin sitten aiheuttaakin sitä. Minulle tuli tosi kuvottava olo ja rinnat pingottuivat ja päätä särki - eivät sopineet. Lääkäri sanoi syyksi juuri tuon hormonien korkeamman pitoisuuden.

Söin Cilestiä aikanaan monta vuotta eikä tullut mitään sivuoireita. Koskaan. Lopetin ne sitten, kun suhde kariutui. Uudet pillerit aloitin viime kesänä, Yasminia lääkärin suosituksesta. Sivuoireet: totaalinen kuivuminen, hiivatulehduksia ja turvotusta raajoissa.
Aion nyt vaihtaa takaisin Cilestiin, vaikka lääkärini mukaan Yasmin on paras tarjollaolevista pillereistä. Ei se nyt vaan mun kroppani näkökulmasta ole paras! ; )
Aloitin Cilestit ekaa kertaa yli kymmenen vuotta sitten, joten toivotaan, että elimistöni on yhä sitä mieltä, että ne ovat sopivat!

Yhteistyössä