Chronin tauti ja raskaus

  • Viestiketjun aloittaja "iinukka"
  • Ensimmäinen viesti
"iinukka"
Minulla siis chronin tauti (ollut n, 5vuotta) ja nyt olen raskaanan 11+0. Maha kipeä ja kortisoni kuuri päällä. Eli löytyykö täältä "kohtalontoveria" joka olis käynyt saman läpi. Ja jos niin miten raskaus ja synnytys sujui? Ja miten vauva voi syntymän jälkeen? Ja seurattiinko sinua ja sikiötä tarkemmin raskauden aikana?
 
viiden mami
Mulla myös tuo colitis(tosin joskus kun tauti todettiin patologi ei ihan 100% osannut sanoa kumpaa on..),mutta nyt siis useammilla tähyillä on todettu "lievää" tulehdusta. Asacolia söin minä koko raskausajan ja masu oli ihan ok.siis jopa parempi kuin normaalisti.
Vauva syntyi sectiolla vk.37(muut vauvat ollet isoja joten siksi tämä näin aikaisin)Kaikki meni todella hyvin,tosin vauva "täristeli"pitkään en tiedä johtuiko mun lääkityksestä...lääkärien mielestä ei.
Mutta siis tuo suolistovaiva ei ainankaan mun tai vauvan vointia raskausaikana huonontanut,tosin vauvan synnytyä kuulostelin pitkään hänen jokaista mahan kurinaa ja pörinää miettien onko vauvan masu ok .. nyt poika on jo reipas taapero 1v.6kk
Mutta tuo on tietysti hyvin tapauskohtaista eli toisilla raskaus pahentaa yleistilaa ja toisilla oireet jopa katoavat..Onnea vauvan odotukseen!!
 
varoitusta
toisilla ne rautatabletit pahentaa tautia ja onpa monella ainakin Obsidan saanut aikaan taudin - vaikka eivät varmaan itsekään sitä tiedä, mutta sanovat, että raskaus laukaisi taudin, vaikka syynä oli natriumlauryylisulfaatti ja glysiini siinä pillerissä:-(
 

Yhteistyössä