chou chou-nuken pesu

Onpa pieni ongelma...tyttäreni pieni chou chou-nukke, jossa vartalo on pehmeä, on mennyt aivan likaiseksi. Onko jollakin kokemuksia, miten saisin sen putsattua ? Olen ajatellut heittää pesukoneeseen koko nuken, mutta turpoaako koko nukke heti pilalle... sitten tulee kyllä tyttärellä karmea poru! Onko jollakin pesukokemuksia?

 
En osaa neuvoa pulmassa, mutta meillä on ihan sama ongelma. Just pari päivää sit huomasin, että tytyn nukke (kanssa pehmeävartaloinen chou-chou) on kamalassa kunnossa eikä hajuakaan miten kestää pesua. Olis varmaan pitänyt vaatia, että ne vaatteet pysyy päällä. :ashamed: :) Ne vois olla helpompi pestä... :) Mutta kun jotenkin vaan se tuntuu olevan rakkaampi ilman pukua...
 
muumimamma1972
Mun tytöllä on Baby Björn nukke. Nukkeen on tarttunut likaa vuosien varrelta ja eikä vedellä saannut puhtaaksi. ,kunnes kuulin kaverilta kynsilakakan poistoaineella sais nuken puhtaaksi. Mä alussa epäröin, että ei varmaan kynsilakan poistoaineella saa mitään puhtaaks ja nukke menee pilalle ,mutta yllätys: tuli nukke puhtaaksi ja eikä mennyt pilalle.Nukke putsataan samalla tavalla ,kuin putsaa sormessa kynsilakat pois.

 
Chou chout on näköjään parhaimmillaan ilman vaatteita! Siskoni tytön nukke on kans ihan harmaa.. Ja päässä on suloisesti kuulakärkikynää.. =) Auttaisko se kynsilakanpoistoaine siihen kuulakärkikynään? Itse vasta kuumeilen.. :heart:
 
muumimamma1972
Meillä tytöllä oli maalin jälkiä päässä jotka ovat seinästä tulleet ja en oikein tiedä miten se on saannut niihin nuken päähän jälkiä V armaan leikkiessään nukkea niinku hutaissu koti seinään ja sai siihen jäljet päähän ja se ei vedellä sit lähtenyt ennenkuin kynsilakan poistoaineella sai sen pois ja oli muutenkin nukke likainen enimmäkseen pään kohdalla ja tyttöpäs putsasi ihan kynsilakan poistoaineella ja minä vieressään katsoin. Tuli puhtaaksi ja meillä toi auttoi saamaan nuken puhtaaksi,jota vedellä ei saa. Kuulakärki kynästä mulla ei ole tietoa saako puhtaaksi.

 
yxz
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2004 klo 19:32 Marikki kirjoitti:
Chou chout on näköjään parhaimmillaan ilman vaatteita! Siskoni tytön nukke on kans ihan harmaa.. Ja päässä on suloisesti kuulakärkikynää.. =)
Sinolilla kannattaa kokeilla, mutta voi olla, että se kuulakärkikynän muste on imeytynyt muoviin niin, ettei lähde millään myrkyillä. Tuolla Sinolilla lähtee hyvin ihan lapsen ihostakin, kokemusta on.
Kangasvartaloon ei kyllä kannata mitään kynsilakanpoistoaineita kokeilla...
 

Yhteistyössä