kiva kuulla!Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 11:55 sannannaa kirjoitti:Pah, pah ja pah!!!!! Maailman ihanin ja rakastettavin rotu on just chihuahua!!! Meillä on kaks chihuu ja kaks lasta (kolmas tulossa) ja mitään ongelmia ei oo ollut...sekä päivisin on vielä hoidossa 4 lasta ja vaihtelevina viikonloppuina 2 lasta...eikä tosissaankaan MITÄÄN ONGELMIA!!
Suosittelen chihua erittäin lämpimästi :wave:
Täytyypi ottaa kantaa.. Myös minä kasvatan rotua ja meillä on kaksi lasta 3 ja 4v. Chihuja on ollut talossa aina,jo ennen lapsia ja hienosti on mennyt!! Kyllä kaikki sujuu mainiosti,jos sekä lapset että koirat opetetaan kunnioittamaan toisiaan! Viimeisestä pentueesta muutti jälleen chihuja lapsiperheisiin ja pelkästään hyviä kuulumisia ovat lähetelleet =)Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2004 klo 13:21 kasvattaja kirjoitti:en suosittele. Itse kasvatan ko. rotua ja en myy lapsiperheeseen jossa alle kouluikäisiä lapsia. Jokin isompi rotu olisi teillä paikallaan..cocceri, sheltti?
Minulla on sellainen käsitys että mitä pienempi koira, sitä haukkuherkempi...?! Mutta sitäkin "tapaa" voi ainakin osittain opettaa pois. Chihuja en tunne rotuna, mutta en usko että eroavat (muuten kuin kokonsa puolesta!) kovin paljon monista muista kääpiöroduista.Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2005 klo 16:55 Supris kirjoitti:Itsellä on juuri kyseinen rotu harkinnan alla.
Totta on, että chihut ovat pieniä ja hentoisia, mutta luotan siihen että meillä ei tytön ja chihun kanssa ongelmaa tulisi, koska pitäisin tarkkaa vahtia ettei meno ylly vaaralliseksi.
Chihut eivät ole niin helppo rotu kuin ajatellaan. Sisäsiistiksi opettaminen saattaa olla hankalampaa kuin muilla roduilla ja lisäksi saattavat olla kovia merkkailemaan (myös sisällä). Jääräpäinen koira, joka ottaa helposti johtajan aseman, vaikka talossa olisi jo ennestään koira.
Ja.. Tuosta haukkumisesta.. On ainakin minun kokemuksistani päätellen yleistä, että kääpiörodut ovat kovia haukkumaan, mutta.. Meidän nykyinen cockerikin on sen verran haukkuherkkä, että samaan syssyyn sitä voisi ottaa toisenkin räkyttäjän.
Kaupallinen yhteistyö: Storytel