Cerazettesta vielä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rasvapää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rasvapää

Vieras
hei!
Tiedän, että aiemmin on ollut cerazette-keskustelua, mutta silti vielä aiheesta.

Itse aloitin kyseiset pillerit noin neljä kk sitten, toisen lapsen syntymästä oli silloin noin puoli vuotta. Menkkoja ei ollut kuulunut ennen pillereiden aloitusta, toisaalta ei ihme koska imetin 4kk ja kierto ollut todella epäsäännöllinen aiemminkin.

Pillereiden syömisen aloittamisen jälkeen alkoi tiputteluvuoto jota kesti lähes 3 kk erittäin niukkana kuitenkin, koko ajan päänahka rasvottui enemmän ja enemmän, sitten loppui vuoto mutta pää on kuin possunkyljyksellä vedetty jo muutama tunti pesun jälkeen!Nyt siis olen syönyt pillereitä yli 4 kk, vuotoa ei ole enää lainkaan mutta tämä rasvaisuus saa mut hermoilta!

Voiko tämä olla pillereistä sivuvaikutus vai mikä mulla on! Lisäksi kylmän ja kuumantunne aaltoilee päivittäin...Tein tänään raskaustestin, negatiivinen, eli se siis poissuljettu.
Yhdistelmäpillereitä en voi lääkärin mukaan syödä koska minula hankala aurallinen migreeni.

onko kellään kokemuksia tai tiedossa vastaavaa?

Kuulostaa aivan Cerazeten aiheuttamilta oireilta! Itse vaihdoin yhdistelmät kolmeksi kuukaudeksi Cerazetteen kunnes kyllästyin oireisiin kesällä. Nyt ollaan ensimmäistä lasta yrittämässä.

Ekan kuukauden kaikki oli ok ja vuoto jäi välistä. Seuraavan laatan aikana alkoivat aina vain kovenevat alavatsakivut, jotka huipentuivat viikon mittaiseen vuotoon, jonka jälkeen kivut alkoivat taas. Seuraavat 2 vuotoa kestivät yli 2 viikkoa kunnes heitin pillerit mäkeen. Muita oireita olivat juuri vilunväreet ja kuumat aallot, hiusten rasvoittuminen 12 tunnin sisään pesusta, hirveä hiusten lähtö, myös kasvojen nopea rasvoittuminen, näppylät kasvoissa ja selässä, mielialanvaihtelut (suutuin ja itkin todella herkästi), päänsärky, turvotus ja ties mikä muu. Kaikki oireet pahenivat hiljalleen sen ensimmäisen kuukauden käytön jälkeen ja olisivat ehkä tasoittuneet joskus, mutta en jäänyt odottelemaan, koska vauva on haaveissa ja sekä omani että miehen pinna oli tosi kireällä. Ainakin ehkäisy toimi, koska ei pystynyt tai huvittanut.

Voisit ehkä pyytää toista minipillerimerkkiä kokeiltavaksi? Cerazettea suositellaan usein varmaankin siksi, että sitä ei tarvitse muistaa yhtä tarkasti kuin muita minipillereitä, koska teho säilyy 12 tuntia unohtamisenkin jälkeen, kun muilla pillereillä se taitaa olla noin 3 tuntia.

Yhteistyössä