Cerazette

• Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti
tuore äiti
Käytössä ko. pilleri nyt toista viikkoa ja uudet kuukautiset alkoivat, väliä noin viikko. Onkohan tämä nyt sitten tällaista, vai tottuuko elimistö jotenkin?? Ei ole kovin kiva, jos kuukautisista tuli "viikkoset".

Hei.
Itse olen käyttänyt Cerazettea raskauden jälkeisistä ensim. kuukautisista alkaen eli n. 3 kk. Ensimmäinen viikko oli ns. ne kuukautiset ja sitten oli muutama päivä taukoa ja sitten alkoi todella runsas vuoto joka kesti n. viikon. Koska minipillereistä aika usein tulee välivuotoa ajattelin katsoa sen levyn loppuun ja sitten ottaa hormonikierukan, ellei vuoto lopu. Mutta nyt en ole sen jälkeen vuotanut. Eli odota ihan rauhassa, vuoto voi tasoittua, kun elimistösi tottuu lääkkeeseen. Nämä pillerit sopii mulle ainakin tosi hyvin, sillä aina aikaisemmin kärsin välivuodoista ja runsaista kuukautisista. Nyt kun niitä ei ole, voi käydä uimassa ja muutenkin elämä helpompaa. Muutaman raskaustestin ehdin jo tehdä, niin oudolta tuntui kun kuukautiset puuttuu, mutta niinkuin mukana olevassa esitteessä oli, voi joiltakin jäädä kuukautiset tulemattakin, toisilla taas voi olla välivuotoja.

koiraharrastaja
...Ja jotkut voivat vuotaa koko ajan :headwall: Pakko oli lopettaa pillerien syönti, kun välivuotoja oli koko ajan, seurauksena anemia. Eli
kaikilla ei valitettavasti tasoitu...

tuore äiti
Joo päivän oli vuotamatta ja taas alkoi. Saapas nähdä, tuleeko tästä mitään. Ostin 3 kkden satsin, kaipa ne pitää syödä loppuun ja vaihtaa, jos ei tule muutosta.

Itse sinnittelin Cerazetten kanssa vuoden verran. Ensimmäiset kolme-neljä kuukautta vuotoa oli enemmän tai vähemmän lähes päivittäin (tiputtelu mukaan lukien). Lääkäri kehotti vain jatkamaan, koska elimistö kuulemma vaatii aikaa tottuakseen hormooniin. Sitten ylimääräiset vuodot pikku hiljaa loppuivat, mutta viikon kerrallaan kestänyt kuukausittainen tyhjennysvuoto jäi jäljelle.

Vuotojen epäsäännöllisyyden lisäksi kärsin haluttomuudesta ja mielialan vaihteluista, jotka tuntuivat muuttuvan yhä rajummiksi. Vuoden jälkeen käytön aloittamisesta päätin lopettaa pillerit. Kuukauden kuluessa lopettamisesta palasi kehoni ja mieleni entiselleen. Omat oikeat kuukautisetkin tulivat noin kuukauden kuluttua lopettamisesta. Vasta lopetettuani pillerit huomasin, kuinka paljon ne olivat vaikuttaneet persoonaani. Olin kuin eri ihminen. Olen päättänyt, etten kovinkaan herkästi enää halua joutua minkään hormoonien vaikutuksen alaiseksi. (yhdistelmäpillerit eivät ole minulle synnytysten jälkeen sopineet, koska kärsin loppuraskauksissa toksemiasta)

Kimin äippä
Juu vuoden mäkin jaxoin kyseisiä pillereitä..mulla ei vuoto tasoittunu kans ikinä..
Mulle ei gyniksen mukaan silloin käyny muut vaihtoehdot ku poltin,kärsin migreenistä ja lievästä ylipainosta..
myöhemmin sain kuulla että oisin voinu kuitenkin laastaria käyttää,kierukkaakin ehdotti mut vauva oli suunnitteilla niin ei se käyny..
Nyt olen raskaana ja synnytyksen jälkeen olen ajatellu ottaa kuparikierukan..

näin meillä..

Minulla taas ei ole huonoa sanottavaa Cerazetteista. Menkat jääneet kokonaan pois, nyt kun synnytyksestä on aikaa 2 v 9 kk on parina viime kuukautena ollut ns. "oikeat", säännölliset kuukautiset. :) Muuten vuodot ovat minimaallisia, silloin kun ovat edes tulleet ;)

Minäkään en ole voinut yhdistelmäpillereitä käyttää ensimmäisessä raskaudessa ilmenneen hepatoosin jälkeen. Myös kolmas oli hepatoosiraskaus...

Yhteistyössä