cerazette

• Viestiketjun aloittaja aloitus
  • Ensimmäinen viesti
aloitus
Synnytyksestä on nyt vähän yli 2kk, sain reseptin cerazettea varten ja kysyisin niitten aloittamisesta. Menkat eivät ole vielä alkaneet joten tulisiko niitä ensiksi odottaa, vaikka nehän voivat imetyksen aikana olla hukassa montakin kuukautta, vai voiko pillereiden oton aloittaa samantien?

kiinnostais tietää
onko kukaan käyttänyt ko. pillereitä? Aloitin myös itse juuri Cerazette merkkiset pillerit ja kuulisin mielenkiinnolla käyttäjiltä oletteko olleet näihin tyytyväisiä yms.??

Ani
Söin kyseistä merkkiä yli vuoden. Menkat loppuivat kokonaan, ei edes tiputtelua. pahinta oli totaallinen halujen katoaminen. Siis ihan frigidiksi. Muutenkin kaikki muuttui kovin tasaiseksi. Loppuivat siis menkkoihin kuululvat mielialanvaihtelut. Tietysti ihan kiva ettei tullut pms-raivareita, mutta ei mikään muukaan tuntunut miltään. Nyt olen ollut syömättä syyskuun alusta asti ja tuntuu, että olen jälleen ""oma itseni"". Niin kiukkuineni kuin haluineni. Ikinä en enää suostu niihin koskemaan, ihan kuin mielialalääkkeitä.

huu
Minä taas olen ollut tyytyväinen. Aluksi kuukautiset jäi pois, mutta ehkä puolen vuoden jälkeen alkoivat taas tulla säännöllisesti, huomattavasti niukempina tosin (mutta se ei haittaa). Muita sivuoireita en ole havainnut.

5xmamma
Voit aloittaa saman tien.
Olen syönyt kyseisiä pillereitä jo 2 vuotta ja olen todella tyytyväinen. Menkat loppuivat muutaman kuukauden käytön jälkeen, eikä mitään sivuoireita ole ollut.

hippa
Minulla paukahti nimittäin naama täyteen finnejä + selkään muutama kun nämä aloitin..nyt parin viikon jälkeen rauhottunut vähän, ja minulle sanottu että ei pitäisi tulla enää kuukauden päästä..saas nähdä.. Onko kellään tullut vastaavaa sivuvaikutusta?? Ajattelin nyt odotella ja katsoa pari kuukautta ennenkuin luovutan.
Onko teillä tullut lihomista sivuvaikutuksena?

Arkisto.
Kävin tarkistamassa löytyykö arkistossa mitään tietoa noista pilsuista ja niiden hyvistä, tai huonoista puolista. Kirjoituksia oli yhteensä 182 kpl koskien nimenomaan kyseistä pillerimerkkiä.

Kun menet arkistosivuille, niin jokaisen otsakkeen takaa löydät kyseisen kirjoituksen kokonaan, kun klikkaat sen otsaketta. Pillerimerkki on korostettu keltaisella, jotenka, jos tekstissä loytyy tuo keltainen korosteväri, niin lueppa se kommentti.

Arkistoon pääset seuraavasti. Tämän sivun vasemmassa reunassa on suorakaide, jonka alimmalla rivillä on teksti ""Hae viestejä"". Klikkaa sitä. -Aukeavalla sivulla kirjoita ylimmälle riville -cerazette- , keskimmäiselle riville valitse -terveys-, tai mikä tahansa, - Alimmalle riville valise -milloin tahansa- ja klikkaa sanaa> hae.

Aivan samoin voit syöttää minkä tahnasa pillerimerkin, tai aiheen, niin vastausia löytyy usein aika montakin.

apua
Olen syönyt noita Ceracetteja nyt pari viikkoa ja sitten alkoi ruskea vuoto vaikka menkat on ollut juuri. Onko tää normaalia noiden pillereiden alun kanssa vai jotain muuta? Onko kellään kokemuksia? Huolestuttaa...:(

5xmamma
alussa monesti esiintyy tiputtelua ja epämääräisiä vuotoja. Tasoittuu ajan kanssa.
JOs vuoto ruskeaa, kertoo vanhasta verestä. Voi siis olla ihan menkkojen jälkimaininkia.

apua
Okei. Menkat loppui noin viikko sitten. Ihmettelen vaan kun mulle sanottiin että menkat luultavasti loppuu näillä pillereillä ja sitten alkoikin tämä ruskea tiputtelu. Outoa. Täytyy nyt vaan katsella ja odotella miten nämä tästä tasottuvat.

minipilleri
Cerazetten syöminen aloitetaan menkkojen ekana päivänä. Mun mielestä sun kannattaisi odottaa ekoja menkkoja tai kysäseppäs asiasta neuvolasta esim.lääkäriltä, joka kirjoitti reseptin. Kyllä terveydenhoitajakin osaa neuvoa. Jos sulla ei ole pakottavaa tarvetta alkaa minipillereitä heti syömään käytä vaikka kortsua siihen asti kunnes menkat alkavat.

Itse söin niitä muutaman vuoden kunnes sain tarpeekseni. Vaikuttivat mielihaluihin ja seksin haluttomuuteen. Kärsin myös kuivuudesta. Sain vakavat päänsäryt, joten gyne kehotti lopettamaan niiden syömisen välittömästi. Nyt olen ollut lähes vuoden käyttämättä mitään hormonaalista ehkäisyä ja täytyy sanoa, että olen joka suhteessa kuin toinen ihminen. Mutta...kuten aiemmat kirjoitukset osoittavat, jollekin Cerazette käy, joillekkin ei. Ei auta muu kuin kokeilla.

ei kiitos
Itse onneksi pääsen eroon noista pillereistä (lopetin vihdoin imettämisen). Mulle ne ei ainakaan sovi. Halut katosi ja vuotoja tuli miten sattuu, viikon kahden välein...

Yhteistyössä