Cerazette - tietäjät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko tarkoitus että kyseinen minipilleri pitää kuukautiset kokonaan poissa vai onko tarkoitus että kuukautiset tulisivat joka kk.
esikoisen jälkeen tämä pilleri jätti kuukautiset pois puoleksi vuodeksi mutta onko jollain tullut (Tai onko se edes mahdollista) kuukautiset säännöllisesti?

Näissähän ei ole taukoviikkoa niin mietin että voiko kroppa tietää mitään kierrosta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tarkoitus että kyseinen minipilleri pitää kuukautiset kokonaan poissa vai onko tarkoitus että kuukautiset tulisivat joka kk.
esikoisen jälkeen tämä pilleri jätti kuukautiset pois puoleksi vuodeksi mutta onko jollain tullut (Tai onko se edes mahdollista) kuukautiset säännöllisesti?

Näissähän ei ole taukoviikkoa niin mietin että voiko kroppa tietää mitään kierrosta?

Kaikki on mahdollista näillä pillereillä. Mulle lekuri selitti että voi tulla säännöllisesti, sillon tällön tai ei lainkaan. Mulla tuli lähes ajallaan jo ekan laatan aikana. Nyt alkaa toinen ja näkeepä jatkuuko menkkojen tulo.

minä isse kanssa napsin cerazettea.
Nyt menossa toinen levy ja ei oo menkkoja kuulunut.
Cerazeten pitäisi just estää ovulaation eli munasolun irtoamisen eli ei tuu menkkoja!!

Alkuperäinen kirjoittaja helka:
Cerazeten pitäisi just estää ovulaation eli munasolun irtoamisen eli ei tuu menkkoja!!

Tää mua hämää. Kun silti lääkäri, terkka+paketin ohje sanovat että voi tulla/olla tulematta. Vaikka estää ovulaation.

Saattaa tulla tai sitten ei tule, Tai saattaa alkaa, mutta jääkin kohta tulematta jne.
Tuo, että ovulaatiota ei tapahdu ja menkkoja ei tule, ei pidä paikkaansa!!
Just kävin lekurilla ja se selitti mulle että ovulaatio kyllä tapahtuu, munasolu irtoaa, mutta kohdun limakalvolle muodostuu sellanen kalvo, että se munasolu ei pääse kiinnittymään kohdun seinämään. Tällä ei siis oo mitään tekemistä menkkojen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja milli:
Saattaa tulla tai sitten ei tule, Tai saattaa alkaa, mutta jääkin kohta tulematta jne.
Tuo, että ovulaatiota ei tapahdu ja menkkoja ei tule, ei pidä paikkaansa!!
Just kävin lekurilla ja se selitti mulle että ovulaatio kyllä tapahtuu, munasolu irtoaa, mutta kohdun limakalvolle muodostuu sellanen kalvo, että se munasolu ei pääse kiinnittymään kohdun seinämään. Tällä ei siis oo mitään tekemistä menkkojen kanssa.

paperi sanoo että voi estää ovulaation/tai ei estä mutta estää kiinnittymästä. Siksi kai menkat tulevat tai eivät.

Mulla kyseiset pillerit ja kaks liuskaa syönyt ja vuodan lähes koko ajan.2 kuukaudessa on ollu muutama kuiva päivä,mutta muuten oon vuotanut....terkalle soitin tänään ja sanoi että joillain vain vuotaa ja helpottaa yleensä kolmen käyttökuukauden jälkeen ja alkaa tasottua...

Mie oon syöny nyt toista kuukautta ja vuotoa on piisannut riittävästi. Ei ole ollut tietoakaan niiden katoamisesta :(
Välillä saattaa muutama päivä olla, että ei vuoda/tiputa ja sit tulee kerralla kuin saavista kaatamalla. Lakanapyykkiä on riittänyt.
Myös huono olo ja rintojen "kasvaminen" (mies on kyllä mielissään) + arkuus on olleet ihan joka päivästä...

Kaikkein eniten harmittaa nuo "saavipäivät", kun on tottunut nukkumaan alasti. Nyt se ei enään oikein onnistu..

mulla tuli sitä vuotoa milloin sattuu ja koko ehkäisymenetelmä oli kyllä surkein ikinä. Niin tarkkaa sen ottamisen kanssa ja pisti koko pöntön sekasi ja naama kukki.

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
tuntu et ne pillerit tekee jokaisen kohalla miten sattuu huvittamaan, ite söin kaks liuskaa ja vuodin melkein joka pvä....

No jaa, kun alotin ne, vuodin varmaan ne ekat noin 2 kk enemmän tai vähemmän ja lopuksi tuli todella pitkään niukkaa rusehtavaa vuotoa. Mutta senpä jälkeen ei menkkoja tullutkaan muuten ollenkaan, paitsi silloin jos unhodin pillerin/otin paljon myöhässä ja silloinkin ne oli todella niukat.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
mulla tuli sitä vuotoa milloin sattuu ja koko ehkäisymenetelmä oli kyllä surkein ikinä. Niin tarkkaa sen ottamisen kanssa ja pisti koko pöntön sekasi ja naama kukki.

Mullakin alko kukkimaan kun olin syöny ehkä kolmisen vuotta, mutta edelleenki kukkii, vaikken oo kolmeen vuoteen syönykään, että ei ne varmaan mulla sitä ole aiheuttanu.

olen tässä miettinyt, olen syönyt kyseisiä pillereitä reilun 4kk, eikä mennkkoja ole tullut lainkaan? voinko silti olla raskaana, ku mahaa kipristää, rinnat on arat, ollu viikon kohta etovaolo, ja kaikki hyvä maistuu jotenkin oudolle. Ja nukun lähes koko ajan, viimesen viikon aikana en oo oikein muuta tehny ku käyny töissä ja nukkunut.
Olisi kiva jos joku osais vastata? :)
Olen tehny jopa kolme testiä, eka nega, toinen heikolla viivalla ja kolmas nega. varmaan täytyy ensi viikolla soitella lääkärille päin.

Alkuperäinen kirjoittaja helka:

Ei taida olla näin... vaan paksuntaa kohdun limakalvoa jolloin siittiöt ei pääse liikkumaan ja alkio kiinnittymään.

Kamalat pillerit, ei sopinut ollenkaan, kauhea kireä mieliala koko ajan, naama kukki ja koko ajan tiputteli... äkkiä meni vaihtoon.

Minä olen syönyt vähän vajaa 2vuotta Cerazette minipillereitä. Ensimmäisen 8kk vuosin milloin sattuu, tunninkin unohdus ottoajassa, niin samantien alkoi vuoto. Mutta sitten yks kaks vuodot loppui kuin seinään ja vuoteen mulla ei ole ollut lainkaan vuotoja. Kroppa kyllä tietää milloin olisi kuukautis- ja ovulaatioaika, mutta pisaran pisaraa en tosiaan ole vuotanut. Eikä mitään sivuvaikutuksia ole ollut. Eli lämpimästi suosittelen kyllä kyseisiä pillereitä.

Nyt lopetin muutama päivä pillereiden syönnin ja vauva toivotettiin tervetulleeksi. Kovasti jännittää milloin kierto käynnistyy täysin normaaliksi ja hedelmöitys pääsisi tapahtumaan. Jänniä aikoja eletään.

Onko kukaan tullut raskaaksi niin, että kuukautiset ovat jääneet pillereitä syödessä pois ja lopetuksen jälkeen eivät sit ehtineet laisinkaan alkaakaan?

minä lopetin kyseiset pillerit heinäkuun 10 päivä ja menkkoja ei ollu kun söin pillereitä reilu 9 kuukautta.mut eivät kyl ole vieläkään palautuneet ja meilläkin sais se vauva tulla.testejä olen pari tänä aikana tehny ja taas tällä viikolla pitäis tehdä.neuvolalääkäri vaan sanoi et odotellaan vaan rauhassa et alkaako mut voi kuulema olla mahdollista et raskaus alkaa ilman et menkat edes kerkee palautua.ahdistaa vaan tämä epävarmuus kun ei tiedä millon alkaa vai alkaako.

Yhteistyössä