cerazette pillereistä vielä lisää

• Viestiketjun aloittaja Fanny
  • Ensimmäinen viesti
Fanny
Laitanpa tännekkin tän jutun jos sais tietoa.

Olen käyttänyt näitä pillereitä jälkitarkastuksesta asti, eli suurinpiirtein alkuvuodesta lähtien. Ja imettänyt olen lokakuulle saakka.
kuukautiset ei ole vieläkään alkanu, enkä oikein tiedä pitäisikö/tarvisiko niiden tullakkaan. Muistelen, että kuukautiset voi olla tulematta näitä pillereitä syödessä. Eli onko teillä, näiden pillerien käyttäjät, jääneet menkat pois kuvioista ??

Entä tietääkö kukaan kuinka helposti raskaus alkaa jos unohtaa pillerin ? Meillä kun kävi niin, että pilleri unohtui n. 4 päivää yhdynnän jäkeen. Jotenkin vaan tuntuu ettei se noin helposti hedelmöittyis, mutta kun ei voi niitä menkkojakaan odotella kun ei niitä ole :/
Testinhän vois aina tehdä tietenkin.

hope harmaana
Mä oon käsittänyt, että näillä voi jäädä menkat kokonaan pois, mutta myös et voisit periaatteessa olla raskaanakin, koska minipilleri pitäisi ottaa suunnilleen minuutin tarkkuudella (itse olen esim. minipillerin tuote... :eek: ).
Tee testi saat mielenrauhan!

Ei ole mullakaan menkkoja kuulunut ja tyttö täytti sentään 1 v 7kk :whistle: (samaisia pillereitä käytän ja imetyksen olen lopettanut 10kk sitten).

En usko että raskaana olisit, mutta ainahan voi mielenrauhan takia testata =)

Fanny
Näin arvelinkin, että jäävät pois menkat kokonaan.
Joskus vain epäilyttää noiden pillereiden varmuus, mutta luultavasti tiedän varmasti jos olen raskaana kun edellisissä raskauksissa on ollut turkasen huono olo, tosin vasta 7-8 viikoilta lähtien.

Mieliala kyllä vaihtelee hirveästi , kun näitä pilereitä syö, melkeimpä haitaksi asti, mutta kun parempia ehkäisykeinoja ole.

Mä käytin Depo Proveraa imetysaikana, joka on kans pelkkää keltarauhashormoonia. Menkkoja ei tullu senkään jälkeen kun lopetin imetyksen. Mutta pää rupes sekoo! Olin aina kauheen vihanen, hermot ei kestäny mitään. En saanu nukutuks(valvoin tunteja keskellä yötä)sit väsytti päivällä. Paino ei laskenu synnytyksen jälkeen, vasta kun lopetin piikin oton, se laski aivan itsestään normaaliin, mitä se oli ennen raskauttakin. Kuumia aaltoja, finniongelma(ei oo koskaan ennen ollu), aamujäykkyys(oli kun ois jyrän alle jääny), Ja ennen kaikkee se jatkuva PÖHNÄ päässä,tuntu et ei tajuu mitään, vaikka kuinka keskittyy! No nyt kun siitä on aikaa ja hormoonini tasaantunu, kokeilin minipillereitä(Microluton)ne vois heti lopettaa jos oireita ilmenis, eikä tarviis odotella 3 kk niinkun ton piikin kans. Joo oireet tuli jo kuukauden käytön jälkeen ja lopetin sen siihen. Nyt uskon et pelkkä keltarauhashormooni ei sovi mulle!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2004 klo 15:37 Fanny kirjoitti:
Mieliala kyllä vaihtelee hirveästi , kun näitä pilereitä syö, melkeimpä haitaksi asti, mutta kun parempia ehkäisykeinoja ole.
Oletko ajatellut hormonikierukkaa? Itse olin siihen tosi tyytyväinen aiemmin. Tosin jos niitä menkkoja ei ole tullut, saattaa sen asentaminen tuottaa ongelmia. Minulla tyssäsi viimeksi siihen kun kohtu oli kutistunut niin pieneksi. Yritettiin siis imetyksen aikana laittaa, mutta jouduttiin unohtamaan ja tyytymään näihin pilsuihin.

Aion sen kyllä ehdottomasti vielä myöhemmin laittaa. Menkathan tietty tulis jos lopettais pillerit, mutta toisaalta harkinnassa on neljäs lapsi ja muutaman kuukauden takia en enää viitsisi....

Kaikkihan on tietysti yksilöllisistä,mikä sopii toiselle voi toiselle olla painajaista... :\|

Fanny
Tosiaan tuo hormonikierukka olisi varmaan se toinen ja ainoa vaihtoehto näille pillereille. Muistanko oikein, että se tosiaan sopii myös jos on ollut hepatoosi raskausaikana ?
Mutta ajattelin kierukkaa vasta sitten kun lapsiluku olisi täynnä ei kannate lyhyen ajan takia laitattaa sitä.
Kuparikierukka mulla oli esikoisen syntymän jälkeen, mutta ongelma oli TODELLA runsaat kuukautiset, sitten se otettiin pois ja alettiin yrittään kuopusta. Terveydenhoitaja sanoi sitten kyllä myöhemmin siitä kuparikierukasta, että kuukautiset olisi voineet tasoittua ajan myötä ja ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen voi olla kuulemma runsaita.
En vain tiedä minkä ehkäisyn sitä keksisi, kun välillä tuntuu, että olen oikea hirviö :eek: ja luulen sen johtuvan pillereistä.

Emmuli
Mullakin noi cerazetet, tän vuoden oon käyttänyt ja ollu kahet "epämääräiset" menkat koko aikana.
Finnei kyl tullu mukavasti.
Raskaustestei oon "varmuuden" vuoksi tehnyt useammankin..
Mut ei oo kyl tullu mieleenkään et raivoominen niistä johtuu.. oon vaan aatellut olevani Pirttihirmu :kieh:
Mut ku edellisetkän pillerit ei käyny,päänsärky oli aivan kauhee, joka päiväinen, niin oon ollu tyytyväinen näihin.
Kierukkaa en halua.

mä tulin raskaaksi vaikka imetin täyspäiväsesti, laps oli alle puol vuotias ja menkat ei ollu alkanu, eli mahollisuus 2+ mukaan 2%. lisäks söin cerazettee että siinä niiden teho... tai sit oon huippu sikiävää tyyppiä, toivottavasti en! ei mullekaa tullu mielee että mielialavaihtelut niistä johtuu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 14:27 Fanny kirjoitti:
Tosiaan tuo hormonikierukka olisi varmaan se toinen ja ainoa vaihtoehto näille pillereille. Muistanko oikein, että se tosiaan sopii myös jos on ollut hepatoosi raskausaikana ?
Mutta ajattelin kierukkaa vasta sitten kun lapsiluku olisi täynnä ei kannate lyhyen ajan takia laitattaa sitä.
Kuparikierukka mulla oli esikoisen syntymän jälkeen, mutta ongelma oli TODELLA runsaat kuukautiset, sitten se otettiin pois ja alettiin yrittään kuopusta. Terveydenhoitaja sanoi sitten kyllä myöhemmin siitä kuparikierukasta, että kuukautiset olisi voineet tasoittua ajan myötä ja ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen voi olla kuulemma runsaita.
En vain tiedä minkä ehkäisyn sitä keksisi, kun välillä tuntuu, että olen oikea hirviö :eek: ja luulen sen johtuvan pillereistä.
mulla hormoni keirukka laitettiin vaikka haluan lisää lapsia ihan kohta taas... laskeskelin vaan että jos pillerit maksaa n10 euroo kuussa ja hormoni kierukka 160 ni kierukka tulee halvemmaksi jo kahdessa vuodessa, ja vaikka pitäis vaan 1½ vuoden tauon ni on se silti helpompi, mulla ei oo tullu menkkoja tän tokan raskauden jälkeen ollenkaa ja on ihanaa ku ei oo mitään muistettavaa. mulla ei kyl oo toi raivoominen loppunu vaikka ehkäsyä vaihdettiin mut kaipa se on sit se hirvee temperamentti... :kieh: :D :D

syön samaisia pillereitä ja lopetin imetyksen 2kk sitten nyt on kuukauden vuotanut, välillä ollut pari vuodotonta päivää välissä. Onneksi on ensi viikolla lääkäriaika, en kyllä halua enää syödä näitä "minuuttipillereitä", saa nähdä onko sitten poisjätöstä apua..

Yhteistyössä