cerazette-minipillerit..aaarrgghh..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermonsa menettänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermonsa menettänyt

Vieras
Tiedän että olen "väärällä" palstalla, mutta täältä saa vastauksia nopeammin..
Kyse on siis cerazette-minipillereistä; söin niitä synnytyksen jälk jolloin imetin, sopivat oikein hyvin tasan niin kauan kun imetystä kesti eli 6kk. Sen jälk parit tod säännölliset menkat ja hups yllätysraskaus, joka sitten ikävä kyllä päättyi keskenmenoon. No, keskenmenon jälk aloin syömään minipill-pillereitä, jotka sopivat hyvin 3kk, kunnes alkoi järkyt kivut ja yhtäkkinen vuoto, jota sitten tutkittiin alan ammattilaisten kanssa gynen polilla. Tällöin lekuri määräsi takaisin nuo cerazetet. Siitä päivästä lähtien olen vuotanut lähes kokoajan! Eli ylihuomenna 4kk!! saattaa olla 3pv väliä ja taas..AAARGHH.. Halut on niin nollassa että juuri miehen kanssa käytiin eromahd läpi, koska sexiä ei tod ole. Alapää on kuiva kuin korppu,lukuunottamatta sitä veristä vuotoa..Kuumia aaltoja, hiki valuu etenkin öisin.. Ajoittaisia raskausoireita, siis lähinnä väsymystä ja huonoa oloa(raskaana en ole). Nämä tietysti voi johtua anemian mahdollisuudesta, en ole käynyt vielä veriarvoja mittauttaan, mutta mikäs ihme se nyt olisi jos anemia olisi iskenyt 4kk;n vuotamisen jälk.
Täytyy kyllä sanoa että ehkäisyteho on huippuluokkaa; ei tule seksiä harrastettua kun vuotaa, vuotaa , vuotaa eikä käy edes pienessä mielessäkään seksin harrastaminen..Rahan menokin on tullut huomattua; kk satsi maksaa reilun 10e ja siihen päälle kun lisää side, tamppooni ja ph-suojista koituvat kulut niin täytyy sanoa että kalliiksi tulee prkle..
Soitin yli kk sitten perhesuunnitteluneuvolaan ja nyt vielä 2vk saan odotella lekuriin pääsyä. Yhdistelmiä mulle ei anneta aurallisen migreenin vuoksi, kierukkaa en ota koska endopotilaana vuodot ovat huippuluokkaa, hormoonikierukka luult tekee tän saman kk-tolkulla vuodon, lateksi allergiasta kärsivänä kortsut ei nappaa eikä ukko niitä oikein voi sietää. Minipillerit pitää kyllä hyvin ton endon kondiksessa, mutta siihen ne hyvät puolet sitten jäikin.
Sterilisaation saisin tammikuussa kun ikää olisi tarpeeksi, mutta se on sitten niin lopullista, enkä tiedä auttaisiko se tuoata endoa pitämään kurissa?

Onko kellään kokemusta näin pitkään jatkuneista haittavaikutuksista? pakko oli päästä purkamaan, toivottavasti edes joku jaksoi lukea.

Minä syön noita pillereitä eikä yksiäkään menkkoja tai mitään tiputteluakaan ole ollu kohta 2 vuoteen. Olen siis saanu elää ihan vapaasti ilman mitään rättipäiviä.

sä vuodat verta 4 kk ja mies on ottamassa eroa koska on joutunu oleen pari viikkoa ilman seksiä?

Mene lääkäriin ja laita miehelles vähän arvot järjestykseen. Se kikuli saa nyt vaan joutua vähän odottamaan, jos kyse on sun terveydestä.

Ehkäisyksi suosittelen Mirenaa.

Vuodin puol vuotta kokoajan pikkasen, nyt lopetin ja seureaavana päivänä järkyt menkkakivut ja hirveet vuodot. Nyt neljä päivää lopetuksesta, saa nähdä koska tää vuoto loppuu...

söin vajaan vuoden ja oli huonoin ehkäisy ikinä. Eka vuoti jatkuvasti, sit ei tullu menkkoja ollenkaan, sit vuoti noita välivuotoja miten sattuu. Ikinä ei tehnyt mieli. Aivan perseestä!

Mulla kans cerazette aiheutti ylenpalttista vuotoa, mutta hormonikierukalla ei ole tätä ongelmaa ainakaan mulla. Ei kerukka multa vuotoja lopettanut niinkuin joiltakin, mä nautin nyt sellaisista normaaleista niukoista vuodoista.

Eli harkitse lääkärin kanssa mirenaa, se ei ole poissuljettu vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja meak:
Mulla kans cerazette aiheutti ylenpalttista vuotoa, mutta hormonikierukalla ei ole tätä ongelmaa ainakaan mulla. Ei kerukka multa vuotoja lopettanut niinkuin joiltakin, mä nautin nyt sellaisista normaaleista niukoista vuodoista.

Oliko sulla alkuun vuotoa? Sitä kans harkitsim mut paril kaveril vuos 3kk alkuun. Ei millään jaksa ylimääräistä vuotoa lisää...

Alkuperäinen kirjoittaja ii:

Oliko sulla alkuun vuotoa? Sitä kans harkitsim mut paril kaveril vuos 3kk alkuun. Ei millään jaksa ylimääräistä vuotoa lisää...

Ehkä sen kolmen kuukauden aikana oli n. 10 täysin vuodotonta päivää, normaalit kuukautiset eli runsaampaa vuotoa n.3x7 päivää ja lopun aikaa riitti hyvin pikkuhousunsuoja ja siihenkään ei useimmiten tullut mitään huomas vaan pyyhkiessä että kyllä jotain vuotoa tulee.

Eli kyllä siinä alussa mullakin tiputteli, mutta mun mielestä paljon vähemmän kuin mitä mulle peloteltiin etukäteen. Täysin siedettävissä se mulle oli, mutta sulla on tota vuotoa ollut ennestäänkin jo niin paljon. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ii:

Ehkä sen kolmen kuukauden aikana oli n. 10 täysin vuodotonta päivää, normaalit kuukautiset eli runsaampaa vuotoa n.3x7 päivää ja lopun aikaa riitti hyvin pikkuhousunsuoja ja siihenkään ei useimmiten tullut mitään huomas vaan pyyhkiessä että kyllä jotain vuotoa tulee.

Eli kyllä siinä alussa mullakin tiputteli, mutta mun mielestä paljon vähemmän kuin mitä mulle peloteltiin etukäteen. Täysin siedettävissä se mulle oli, mutta sulla on tota vuotoa ollut ennestäänkin jo niin paljon. :(

Ehkä pidän pienen tauon ja harkitsen keväällä uudelleen :)

Yhteistyössä