Case Bulevardi ja lasten leikit aiheesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Mietiskelen täällä että minkä ikäisten kanssa olette asiasta jutelleet? Minkä ikäinen saa katsoa TV:tä uutisten aikaan?

Mun lapseni olivat päivähoidossa kuulleet isommilta lapsilta juttuja, ja nyt sitten oli leikeissä vähän tälla
ista että nää ampuu nuo lapset. Ihan järkkyä! Mietin että pitäiskö siitä nyt jotenkin erikseen jutella, vai kieltää vain tuollainen leikki.

Miten itse olette toimineet? Lapset kuitenkin monesti saa tietää näistä vähän vähemmän mukavistakin uutisista vaikka itse haluaisi miten varjella niiltä.

Me ei olla puhuttu tästä uusimmasta mitään, kamalaa mutta tuntuu että nää on kokeneet jonkun inflaation lasten mielessä: Ekoista perhesurmista juteltiinkin mutta nyt vaan ovat sanoneet että "aijaa taas".
Ja siis isommista koululaisista kyse, en tiedä puhuvatko koulussa/kavereiden kanssa.

Pienemmät (2v ja 5v) eivät ole tietoisia.

Niin ja ne makaaberitkin leikit on lasten tapa käsitellä asiaa, antaisin leikkiä jos pysyy kohtuuden rajoissa.
Kun esikoisen isä kuoli niin meidän pojat leikki jonkun aikaa tuhkansirottelua: silppusivat paperia pokemonpalloon ja heittelivät lattialle. En kieltänyt.

Yhteistyössä