Carena Double Swingeistä ja Emma Jule Twineistä tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dask
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

dask

Aktiivinen jäsen
30.04.2008
1 293
0
36
Meillä on syksyllä tarvetta tuplarattaille. Olen nyt alustavasti katsellut niitä netistä ja näkemättä mitään rattaita luonnossa olen tässä vaiheessa päätynyt joko Carena Double Swingeihin tai Emma Jule Twineihin. Minkälaisia käyttökokemuksia näistä teillä on? Sopiiko niillä kulkemaan yksiovisista hisseistä, kaupan kassaporttien läpi, ym? Saako Emmat niin, että lapset on naama työntäjään päin? Carenathan sai, eikö niin? Onko jommissa kummissa jotain "heikkoja kohtia"? Kiitos jos viitsitte vastailla :)

Meillä on noi Carenat eikä niissä saa käännettyä niin että lapset olisivat työntäjään päin, ellei sit osta niitä vaunukoppia siihen.
Muuten ovat olleet positiivinen yllätys, ihan tukevat ja suht kevyet työntää (paitsi nyt tuolla sohjossa...), joka paikasta ollaan mahduttu menemään. Hinta-laatusuhde mun mielestä kohdallaan.
Mä voisin samalla kysellä mitä ihmiset ois valmiita käytetyistä Double Swingeistä maksamaan? Taidan noi tässä keväällä laittaa Huutikseen kun isompi käyttäjä on jo aika reipas kävelijä =)

Meillä ainakin carenat vetää vähän toiseen suuntaan =( Eivät tehneet mitään tälle vialle, on kuulemma paremminkin ominaisuus! Johtuen 360 astetta pyörivistä eturenkaista.

Meillä oli alkuun vauvalla kovakoppa. Se oli minuun päin. Muuten istuvat kasvot eteenpäin.

En ehkä ostaisi jos olisi hiekkatiet! asfaltilla kulkevat kyllä hyvin, talvellakin. No ehkä tällaisella plussakelillä tahtoo lunta tarttua renkaisiin. Meillä on 2006 tai 07 vuosimallia, uusissa taitaa olla ilmakumipyörät?!

Mahtuu kaupoissa kulkemaan, tuosta hissistä en osaa sanoa miten mahtuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Meillä on noi Carenat eikä niissä saa käännettyä niin että lapset olisivat työntäjään päin, ellei sit osta niitä vaunukoppia siihen.
Muuten ovat olleet positiivinen yllätys, ihan tukevat ja suht kevyet työntää (paitsi nyt tuolla sohjossa...), joka paikasta ollaan mahduttu menemään. Hinta-laatusuhde mun mielestä kohdallaan.
Mä voisin samalla kysellä mitä ihmiset ois valmiita käytetyistä Double Swingeistä maksamaan? Taidan noi tässä keväällä laittaa Huutikseen kun isompi käyttäjä on jo aika reipas kävelijä =)

Meinattiin kyllä vauvalle ostaa toi vaunukoppa. Eli silloin voisin laittaa vauvan muhun päin ja esikoinen istuis naama eteenpäin? Minkä väriset sulla olis myynnissä ja missä päin? :) Ja oliko sulla sitä vaunukoppaa? En toki vielä uskalla ostaa, kun rv 11 vasta aluillaan, mutta jos säkin oot vasta myöhemmin myymässä...?

Ei ole vielä käyttökokemusta, mutta tilattiin noi Carenan Double swingit. Kaupassa ainakin tuntui oikein ketteriltä ja kevyiltä. Suurin syy, miksi nuo halusin, oli se, että ainoat järkevässä hintaluokassa, jossa on erilliset kuomut ja tosiaan vauvakopan saa työntäjään päin. Minusta tuntuisi, että ei tulisi mitään, jos olisi yhteinen kuomu ja vauva matkustaisi samoin päin kuin isompi eikä työntäjä näkisi vauvaa. Isompaa saattaisi kiinnostaa vauvan räpeltäminen siellä yhteisen kuomun alla, ja toisaalta vauvalle kuomu tarpeen suojaksi, kun taas isompi ei välttämättä haluaisi olla kuomun alla ja roikkuisi siinä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
Meillä ainakin carenat vetää vähän toiseen suuntaan =( Eivät tehneet mitään tälle vialle, on kuulemma paremminkin ominaisuus! Johtuen 360 astetta pyörivistä eturenkaista.

Meillä oli alkuun vauvalla kovakoppa. Se oli minuun päin. Muuten istuvat kasvot eteenpäin.

En ehkä ostaisi jos olisi hiekkatiet! asfaltilla kulkevat kyllä hyvin, talvellakin. No ehkä tällaisella plussakelillä tahtoo lunta tarttua renkaisiin. Meillä on 2006 tai 07 vuosimallia, uusissa taitaa olla ilmakumipyörät?!

Mahtuu kaupoissa kulkemaan, tuosta hissistä en osaa sanoa miten mahtuisi.

Me asutaan ihan kaupungissa, eli asfaltilla mennään pääasiassa. Ja uusissa näytti tosiaan olevan ilmakumirenkaat.

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Meillä on Jule twinit. Ei saa käännettyä naamoja työntäjään päin. Kai ne ihan ok ovat hintaansa nähden (150e+vauvan kantokoppa).

Näihin ei vissiin saanut kovaa koppaa, vaan on sellainen kantokassi? Ei sillä, että sillä niin merkitystä olisikaan. Nytkin meillä Emmaljungat kantokassilla...

Meillä kanssa carenat ja kamppailin kanssa just noiden kahden välillä. Julessa olis ollu ainoo hyvä puoli se, että siinä olis ollu se säädettävä työntöaisa, mutta se kuulema saattaa mennä helposti rikki, koska painoo on niin paljon ja joutuu esim rotvallin yli nosteleen.
Noi carenat on kyllä toiminu ihan hyvin ja meillä on ihan vaan käytössä pehmee koppa. Isot pyörät on tosi iso plussa ja erilliset kuomut.

Alkuperäinen kirjoittaja dask:

Meinattiin kyllä vauvalle ostaa toi vaunukoppa. Eli silloin voisin laittaa vauvan muhun päin ja esikoinen istuis naama eteenpäin? Minkä väriset sulla olis myynnissä ja missä päin? :) Ja oliko sulla sitä vaunukoppaa? En toki vielä uskalla ostaa, kun rv 11 vasta aluillaan, mutta jos säkin oot vasta myöhemmin myymässä...?

Joo, silloin ois vauva suhun päin ja isompi naama eteenpäin. Mulla ei oo tota vaunukoppaa vaan meillä oli alkuun siinä toisella puolella ihan Carenan kantokoppa, meni niinkin. Olen kuullut että se vaunukoppa olis aika pieni, että puolivuotias ei enää talvitamineissa siihen mahtuisi mutta en sit tiedä kun en oo paremmin perehtynyt.
Meillä on pinkit kärryt :D

Kuinka pitkiä te Carenojen omistajat ootte? Mä olen nimittäin tosi lyhyt, ja vähän arastelen sitä työntökorkeutta. Käyn kyllä ehdottomasti jossain kaupassa työntelemässä ja kokeilemassa, vaikka päätyisinkin ostamaan käytetyt...

Tuo on kätevä kyllä kun molemmilla omat kuomut! Meillä pienempi nukkui kesällä ulkoillessa omalla puolellaan, sai harsolla varjostaa vähän =) Sekä ötökkäverkko oli helpompi laittaa vaan toiselle puolelle.
Et tuo on minusta tosi iso + kun mietit kahden väliltä =)

Meillä on Jule twinit. Ei saa käännettyä naamoja työntäjään päin. Kai ne ihan ok ovat hintaansa nähden (150e+vauvan kantokoppa).

Näihin ei vissiin saanut kovaa koppaa, vaan on sellainen kantokassi? Ei sillä, että sillä niin merkitystä olisikaan. Nytkin meillä Emmaljungat kantokassilla...

Joo, kantokassi, sori.

Ei ole säädettävä työntöaisa, toisin kuin Marskuukkeli tuossa sanoo.

Kuinka pitkiä te Carenojen omistajat ootte? Mä olen nimittäin tosi lyhyt, ja vähän arastelen sitä työntökorkeutta. Käyn kyllä ehdottomasti jossain kaupassa työntelemässä ja kokeilemassa, vaikka päätyisinkin ostamaan käytetyt...

Minä olen 168cm. Alkuun itsekin katsoin tuota korkeutta. Mutta minä ainakin työnnän rattaita sivuilta, jossa on tanko matalemmalla.

Joo, silloin ois vauva suhun päin ja isompi naama eteenpäin. Mulla ei oo tota vaunukoppaa vaan meillä oli alkuun siinä toisella puolella ihan Carenan kantokoppa, meni niinkin. Olen kuullut että se vaunukoppa olis aika pieni, että puolivuotias ei enää talvitamineissa siihen mahtuisi mutta en sit tiedä kun en oo paremmin perehtynyt.
Meillä on pinkit kärryt :D

Toi pinkki väri on ehkä ainoa, mitä just en halua :D Meijän esikoinen on poika, eikä toisesta oo tietoa ennen synnytystä todennäkösesti. Enkä muutenkaan oo pinkin ystävä :)

Joo, kantokassi, sori.

Ei ole säädettävä työntöaisa, toisin kuin Marskuukkeli tuossa sanoo.

Netissä kyllä lukee, että Juleissa olis säädettävä työntöaisa...? Onkohan se sitten ihan uusi juttu... Kuinka vanhat teidän rattaat on?

Alkuperäinen kirjoittaja marskuukkeli:
mä oon 152 senttinen ja silti on ihan hyvä työntää vaikka onkin aika ylhäällä. Siihen tottuu hyvin ja äkkiä..

Mä oon sun kanssa ihan saman pitunen :) Kiva kuulla, ettei hartiat kipeenä tarvii työntää! :) Tän ansiosta alan vielä suuremmin kallistumaan Carenoihin...

Juu, se kovakoppa on suhteellisen pieni! Juuri syksy/talvivauva mahtuu hyvin toppavaatteineen. Meillä syntyi nuorin lokakuussa ja keväällä jo myin kopan pois.

Tosin kopat taitavat olla vähän kaikissa tuplissa pieniä?

Ups, nyt nolottaa.. Meillä onkin Twin Joggerit mistä puhuin. Piti ihan käyttöohje käydä etsimässä :D joo siis kesällä ostetut ja näissä ei ole säädettävää aisaa.

Sori, poistun keskustelusta raskausdementtisine aivoineni :laugh:

Jule twineistä 1,5 vuoden kokemus ja kehun! On näppärät ja keveät tupliksi. Ja kertaakaan ei mikään ole mennyt rikki näistä. Miinusta tulee vain ulkonäöstä, saisi olla jotain extraa /värivalikoimaa... Mutta toisaalta näillä tuloilla en maksa ulkonäöstä vaan ominaisuuksista, ja mitään moitittavaa en keksi rattaiden käyttöön liittyen.

Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
Juu, se kovakoppa on suhteellisen pieni! Juuri syksy/talvivauva mahtuu hyvin toppavaatteineen. Meillä syntyi nuorin lokakuussa ja keväällä jo myin kopan pois.

Tosin kopat taitavat olla vähän kaikissa tuplissa pieniä?

Ok, täytyykin sitten miettiä, josko ostais sen pehmeän kantokopan vaan sitten. Meillä la syyskuun lopulla nimittäin. Eihän se tarvitse mennä kuin 6kk, jolloin lasta voi istuttaa, mutta jos ei mene edes sitä toppavaatteissa, niin on sitten kyllä vähän turha...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jule twineistä 1,5 vuoden kokemus ja kehun! On näppärät ja keveät tupliksi. Ja kertaakaan ei mikään ole mennyt rikki näistä. Miinusta tulee vain ulkonäöstä, saisi olla jotain extraa /värivalikoimaa... Mutta toisaalta näillä tuloilla en maksa ulkonäöstä vaan ominaisuuksista, ja mitään moitittavaa en keksi rattaiden käyttöön liittyen.

Niin ja lisättäköön että olen 160cm pitkä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko sulla kaksoset vai sisarukset? Onko vauvalla siinä se pehmeä kantokassi? Mahtuuko siihen hyvin esim. 6-kuinen toppavaatteissa?

Yhteistyössä