Carena Double Swing - kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kakkonen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kakkonen"

Vieras
Meille on tulossa toinen lapsi, ja ikäeroa esikoisella ja kakkosella on 1v3kk. Nyt ois mietinnässä tuplat, ja näihin Carenoihin oon tykästynyt tosi paljon !
Nyt kiinnostaisikin kuulla kokemuksia. Joskus oon kyseisiä vaunuja työnnellyt hoitolapsilla, mutta en muista käytännönkokemuksia.
Onko miten leveet? Eli mahtuuko siis helposti kaupan ovista, hyllyjen välissä ym.
Entä istuin leveys, muistaakseni luin, että on 23cm, eikö se ole aika vähän, kun meidän ykkösvaunuissa on istuinleveys 34cm.
Voiko laittaa vauvalle pehmeän kopan, eli meneekö selkännoja ihan alas asti?
Pystyykö ratasosaa kääntämään? eli selkä tai naama menosuuntaan.
Jalkatukea ei psyty säätämään, onko tästä ollut haittaa?
Kuinka vanha/pitkä lapsi näihin mahtuu istumaan?

ei ole varsinaista kokemusta, ja noita samoja aikasemmin kattelin meille (tulee kans lapset samalla ikäerolla).. mutta nyr kun on ollut todella vaikea työntää noissa hangissa ns.tavallisia vaunujakin; olen tullut siihen tulokseen, että noi tuskin on kauhean kätevät tuolla ulkona kun on lunta.. :/ ja siis kun näyttää siltä, että lumitilanne alkaa olla vaan pahempi koko ajan; en tiedä muista, mutta tahdon ainakin mahdollisimman tukevat vaunut.. :)

Tossa 2010 mallissahan on isot ilmakumipyörät, meillä on tän hetkisissäkin vaunuissa ilmakumipyörät, ja mun mielestä niitä on tosi helppo työntää oikeastaan ihan missa vaan. :) Menee hyvin mettäpoluillakin, tosin tuplilla en ehkä metsään menis. :D

Hyvät vaunut on.
Suosittelen ostamaan vauvalle sen oman kopan, jolloin on kasvot sinuun päin. Muutoin ei suuntaa saa vaihdettua, mutta menee myös selkänoja alas asti.
Mahtuu hyvin kulkemaan ovista ja useimmissa kaupoissakin.

[QUOTE="Kakkonen";22618950]Eli luultavasti tälläiset meille tulee. :)
Vielä mietityttää tuo, kun sitä jalkatuen asentoa ei saa siirrettyä.[/QUOTE]

Siis miten ei saa siirrettyä? Kyllä meillä ainakin menee ylös alas, ja muutama välipykäläkin.. Vai mitä tarkoitit?

[QUOTE="Lilli";22618973]Siis miten ei saa siirrettyä? Kyllä meillä ainakin menee ylös alas, ja muutama välipykäläkin.. Vai mitä tarkoitit?[/QUOTE]

Ai menee ? :o Tätä just tarkotin. Toisella palstalla, kun luin jonkun muun aloittamaan topiccia, niin siellä joku sanoi ettei saa liikutettua, ja myös yhdessä nettikaupassa luki, että ei liiku. hmm

[QUOTE="Kakkonen";22619048]Ai menee ? :o Tätä just tarkotin. Toisella palstalla, kun luin jonkun muun aloittamaan topiccia, niin siellä joku sanoi ettei saa liikutettua, ja myös yhdessä nettikaupassa luki, että ei liiku. hmm[/QUOTE]

Ihanko totta? Sehän olis uskomattoman typerää, jos jalkaosaa ei sais ylös.. Tarkista vielä jostain muualta, älä siis mua usko, kun meidän omat on pari-kolme vuotta vanhat, mutta niissä kyllä se liikkuu.. Hassulta tuntuis että olisisvat tehneet huononnuksia..

[QUOTE="Kakkonen";22619048]Ai menee ? :o Tätä just tarkotin. Toisella palstalla, kun luin jonkun muun aloittamaan topiccia, niin siellä joku sanoi ettei saa liikutettua, ja myös yhdessä nettikaupassa luki, että ei liiku. hmm[/QUOTE]

Double Swingeissä EI LIIKU minnekään, jossain muissa Carenan tuplissa saattaa liikkuakin. En kyllä koskaan kokenut tuota liikkumattomuutta ongelmaksi, parempi että siinäkin on yksi mahdollisesti hajoava osa vähemmän :D

[QUOTE="Lilli";22619071]Ihanko totta? Sehän olis uskomattoman typerää, jos jalkaosaa ei sais ylös.. Tarkista vielä jostain muualta, älä siis mua usko, kun meidän omat on pari-kolme vuotta vanhat, mutta niissä kyllä se liikkuu.. Hassulta tuntuis että olisisvat tehneet huononnuksia..[/QUOTE]

Teillä ei siis ole Double Swingit, niissä on ne kiinteät kolmion muotoiset jalkatuet jotka eivät liiku.

Mäkin oon ollu tosi tyytyväinen. Eikä oo haitannu se, että jalkatukea ei saa siitterryä. Jos lapsi on niihin nukahtanu, niin hyvin on nukkunu, vaikka on jalat vähän alempana.

Meillä niissä istuu vieläkin joskus myös 3-vuotias metrin mittainen lapsi. Enää ei kauheesti ole kasvuvaraa, mutta vielä menee ihan hyvin.

Suosittelen myös ja vauvalle koppa alkuun on parempi saa olla omassa rauhassaan :-) Meillä on liikunta rajotteinen toinen niin mahtui hyvin istumaan omaan osaansa vielä yli 4v vaikka on pitkä hoikka neiti.

Yhteistyössä