Can Can -keinu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keinua vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keinua vailla

Vieras
Onko kellään kokemuksia kyseisestä metallisesta keinusta? Minkä ikäiset lapset siinä vielä uskaltaa antaa keinua? Voiko laittaa ihan sellaisenaan pihalle vai pitäisikö jotenkin kiinnittää maahan?

Kiinnitä maahan ja hyvin ja vielä tuplavarmistus edellisten lisäksi. Jo kolmevuotiaat saa keinuttua kevyen metalli keinun nurin. Varsinkin jos siinä on sellainen vastakkain istuttava keinu.

Jalat kannataa kiinnittää vakkapa n. 3 m pitkiin kyllästettyihin terassilautoihin, jotka toimivat hieman pidempinä "jalaksina" ja estävät keinun kippaamisen. Jaloissahan on valmiiksi pultinreiät. Tällöin keinua voidaan siirellä pihassa vetämäällä kuin kelkkaa ikään. Keinujen naruihin panin itse ohuemmat, hieman löysemmällä olevat tuplanarut siltä varalta, että varsinainen naru pettää. Nuo muoviset istikmet eivät tule kestämään, joten ne kannattaa korvata lapsen koosta riippuen vaikka monkey-popon, kottikärryn pyörän, auton tms. renkaalla, vahvalla kankaalla .... tai asentaa kunnon lauta pehmustetuilla nurkilla.

Olen juuri myymässä keinua lasten kasvettua "ulos", mutta olen tuhonnut narut ja keinuosat siksi, että osatajalla on itsellään vastuu siitä, millaiset asentaa!

Muuten: On se kummaa, että yhteiskunta "suojelee" polkupyöräilijöitä ja mopoilijoita kypäräpakolla, mutta kävelemään opettelevat ja keinuissa pelehtivät pikkulapset ovat täysin vailla turvaa. Kuinkahan moni väkivallanteko aikuisena on johtunut siitä, että lapsi on mäsähtänyt yhden kerran liikaa klinkkerilattiaan n. 1-vuotiaana! Omille lapsillemme tehtiin itse ilmavat "makkarakypärät", jotka estivät pään kolahtamisen.

Yhteistyössä