Caesar salaatti raskaana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmäkysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhmäkysymys

Vieras
Juu, en halua olla ylihysteerinen, mutta olen alussa raskaana ja ostin työmatkalla evääksi Picnicin kana-caesar salaatin..

Tajusin vasta että saakohan tuota parmesaania syödä? kastikkeenhan voi jättää sivuun, kun se on paketissa erikseen, mutta tuota parmesaania ei huvittaisi erikseen rääppiä pois, mutta mieluusti kyllä kiellettyjä ruoka-aineita välttäisin.

Picnicin sivuilta ei tietoa onko juusto pastöroitu :/

Onko kellään tietoa asiasta ja pelastatte mun lounashetken!!! :flower:

Itse en kyllä syö mitään pehmeää juustoa, enkä kovaakaan, jos sitä ei ole valmistettu pastöroidusta maidosta. Näin meillä ohjeistetaan. Tiedän, että muualla voidaan tulkita ohjeita toisin, mutta minä olen levollisin mielin, kun tiedän tämän olevan tiukin tulkinta.

Jos pastöroimaton juusto olisi edes koskettanut minun salaattiini, niin minulle ei riittäisi nyppiä sitä sieltä pois, sillä se salaattisi olisi silloin jo saattanut kontaminoitua, joten jättäisin koko salaatin syömättä.

[QUOTE="mä";23514915]Mikä vika siinä kastikkeessa on? Söisin koko annoksen huoletta.[/QUOTE]

Siinä oli tuota munankeltuaista ja anjovista ja olin siinä luulossa että ne ei ole sallittu?

Ja ps. laitoin picnicille kyselyä juustosta, tää on meinaan ollut sellainen viikottainen lounasherkku mulle :D

[QUOTE="Alkup";23514945]Siinä oli tuota munankeltuaista ja anjovista ja olin siinä luulossa että ne ei ole sallittu?

Ja ps. laitoin picnicille kyselyä juustosta, tää on meinaan ollut sellainen viikottainen lounasherkku mulle :D[/QUOTE]

Ai, no söisin silti. Syön mä majoneesiakin huoletta.

Mun saamissa ohjeissa (kahdesta eri kaupungissa) on aina mainittu, että raakaa kananmunaa sellaisenaan tulee välttää, mutta esim. majoneesi on sallittujen luettelossa. Samoin anjoviksia, sillejä tai muitakaan mausteliemikaloja ei ole kielletty, koska se liemi pitää bakteerit poissa.

Ensinnäkin on vain ja ainoastaan yhdenlaista parmesaania joka valmistetaan EI pastoroidusta maidosta ja jos joku väittää että juusto on tehty pastoroidusta niin sillon se ei ole parmesaania vaan jotain sen kaltaista juustoa esim. grana padano!Ja toiseksi juuston kypsyttäminen ei auta poistamaan listeria-bakteeria jos juusto on valmistettu EI pastoroidusta maidosta!!!Vaan sillos se pitää kuumentaa yli 72asteiseksi jotta bakteeri kuolee!!

[QUOTE="wtf";23515686]Ensinnäkin on vain ja ainoastaan yhdenlaista parmesaania joka valmistetaan EI pastoroidusta maidosta ja jos joku väittää että juusto on tehty pastoroidusta niin sillon se ei ole parmesaania vaan jotain sen kaltaista juustoa esim. grana padano!Ja toiseksi juuston kypsyttäminen ei auta poistamaan listeria-bakteeria jos juusto on valmistettu EI pastoroidusta maidosta!!!Vaan sillos se pitää kuumentaa yli 72asteiseksi jotta bakteeri kuolee!![/QUOTE]

jäkäjäkä!!!! :D

[QUOTE="wtf";23515686]Ensinnäkin on vain ja ainoastaan yhdenlaista parmesaania joka valmistetaan EI pastoroidusta maidosta ja jos joku väittää että juusto on tehty pastoroidusta niin sillon se ei ole parmesaania vaan jotain sen kaltaista juustoa esim. grana padano!Ja toiseksi juuston kypsyttäminen ei auta poistamaan listeria-bakteeria jos juusto on valmistettu EI pastoroidusta maidosta!!!Vaan sillos se pitää kuumentaa yli 72asteiseksi jotta bakteeri kuolee!![/QUOTE]

Höpö höpö. Mulla on tässä parmesaanijuusto, valmistettu Parmassa (eli ihan virallisesti parmesaani, ei parmesaanin kaltainen juusto) ja tuoteselosteessa lukee pastoröitu maito.

Yhteistyössä