bussissa kaatuu pappa meidän vaunujen päälle

näinpäin
Jos huomaan bussissa jonkun huojuvan tai bussi ajaa kiihdytellen ja jarrutellen, nkin en istu vaan enbakoin jaolen vaunujenivieressä. Tarvittaessa oken välissä jos joku kaatuu tai saan pidettyä kiinni jos bussi äkisti esim. jarruttaa. Tällaisia tilanteita on usein.

"sipsi"
Ai tämä pappa-ahteriketju on vielä täällä :)

Minusta tämä ketju on ollut hervottoman huvittava - ja äärimmäisen surullinen :( Jo ensimmäinen viesti on mielestäni niin ilkeä, nimittelevä ja osoitteleva... Kun kyse ihka varmasti oli silkasta vahingosta. "Pappa" (apua, jos viisikymppinen on pappa, olen kohta naimisissa papan kanssa :LOL:) ei suinkaa sukeltanut pää edellä vaunuihin, eikä tällännyt ahteriaan vauvan päälle. Häkeltyi varmaan niin, ettei saanut pyydettyä anteeksi... Ja kyllä ap:n viestistä sen käsityksen sai, että hän repi pappaa takista ja paiskoi tätä pitkin bussia...

Huvittavan tästä minulle tekee se, että tästä paistaa, kuinka jokainen katsoo asioitaan niin omasta näkökulmastaan. Kuitenkin mielestäni bussia on täysi oikeus käyttää muittenkin, kuin vaunujen kanssa matkustavien. Jos huomaa jonkun horjuvan, voi ystävälliseti pyytää hieman varomaan, eikä jäädä seuraamaan koska tapahtuu ja mitä - minun mielestäni ainakin. Edelleen korostan sitä, että onneksi mitään ei sattunut - kenellekään!

"huh"
No kylllä mäkin säikähtäsin jos joku kaatus vauvan päälle:Oja siinä tilanteessa suututtas varmasti jos toinen nauraa kun itse on säikähtänyt justiinsa pahasti,olipa sit vahinko tai ei!et en ymmärrä miksi niin nyt sätitte ap.ta hänen reagtioistaan??kyllä siinä vaiheessa ois ihan sama mitä sille ukolle sattus kun vaunuissa liiskauksen alla ois pieni vauva:Oenemmän siitä vauvasta silloin huolestus ku siit kaatujasta.kyllä itekki sen viskaisin pois iha kunnolla:D

"Vieras"
Kyllä itse olisin enemmän huolissani paapasta (50-v en pidä paappana) kuin terveestä lapsesta. Tuskin vaunussa oleva lapsi saa vammoja. Itsekin olen joskus horjahtanut vahingossa bussissa jonkun päälle. Toki anteeksi pyysin ja pitää pyytää mutta ehkä jos on itsekin säikähtänyt ei tajua.

En ole lukenut koko ketjua, ai ap paiskoi tätä kaatunutta ihmistä? Kammottavaa käytöstä ja surullista. Kertoo ehkä myös yleisestä kunnioituksen puutteesta vanhempia kohtaan.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";23446683]No olisin mäkin kattonut JA PITKÄÄN kun joku mammaliini alkaa heittelemään pappaa ympäri bussia ja räyhäämään!

Ihmiset on jokseenkin yksinkertaisia. Kyllä mäkin olisin vauvaani suojellut tottakai mutta eihän se pappa sentään hyökkäämässä ollut! Siitä vaan äkkiä auttamaan pappaa ylös ja tarkistamaan ettei kummallekkaan mitään käynyt. Ihme touhua tollanen raivoaminen.[/QUOTE]

Ja jos kaatuja olis ollut isompi lapsi tai teini, tai nuori aikuinen, samoin ap olisi sitä paiskonut varmasti. Vaikkei vauvalla hätää. Ja vaikka isompi hätä voi olla sillä kaatujalla. Auta armias jos (kuvitteellinen tilanne) olisin oman isovanhempani tai tutun vanhuksen kanssa ollut matkalla bussissa ja horjahduksen takia joku hullu akka alkanut riehua...

hi
miksei vauvalla olisi hätää?pieni vauva vaunuissa ja iso ihminen kaatuu päälle,saattaa vauvalle pahasti käydä kun päälle lösähtää?ei varmaa se viskominen iha paras reagointitapa ollut mutta ymmärrän yllä sen säikähdyksen tunteen kun näkee joatin lapselleen sattuvan tai pelkää jotain sattuvan;kyllä siinä reagoi voimakkaasti ja äkkiä,en sit tosta viskomisesta tiiä:D

ärsyttävää
Ensinnäkään 50-60v ei ole mikään pappa ja toisekseen hän tuskin tekoaan oikein varta vasten suunnitteli... Vauvalle ei käynyt kuinkaan vai joutuuko nyt elinikäiseen terapiaan?

Onneksi "pappa" selvisi loukkaantumatta. Ja ap voisi kuivata ne märät korvantaustat ja huomata, että maailmassa on muitakin kuin hän.

_____
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23445867:
Minusta taas on äärettömän surullista huomata, miten me ikääntuvät emme enää mahdu teidän nuorempien yhteiskuntaan.
Kyllä on herkkätunteista mammaa ja pappaa täällä liikenteessä. :)

Mahdutte yhteiskuntaan, mutta ette vauvanvaunuihin.

"hmm"
siitä papasta niin väliä, istuin siinä vaunujen vieressä, nousin kuin salama, tartuin pappaa takista ja viskaisin ovea kohti kaikilla voimilla, joita hätätilanteessa kyllä oli!!
se vielä nauraa, kun huudan että vaunuissa on 3kk ikäinen vauva, nauraa ja toteaa että ei hän niihin kaatunut. samaa sanoo mummo joka oli vissiin vaimo..
muut matkustajat kattoo kauhuissaan, jonka kyllä ymmärrän. olisi voinut käydä oikeesti tosi huonosti jos en olisi saanut riuhtaistua sitä ylös samantien.
istui siis kirjaimellisesti koppaan, ja vauvan keskivartalon päälle...

muoks, papalla ikää n. 50-60v, ei siis 90v...
ja antteksi ei pyytänyt, nauroi vaan.
siksi oon niin vihainen.
Siis sä et voi olla tosissasi. Vahinkoja sattuu ja tuskin pappa tahallaan sun vaunujes päälle kaatu. Muut katto luultvasti kauhuissaan sun reaktiota, ethän sä voi heitellä ketään, se on väkivaltaa.
Ikävä vahinko, mutta vahinko silti. Sun käytös oli mun mielestä ihan kamalaa. Mietin vain jos itse horjahtaisin jostain syystä bussissa ja kävisi noin. Mut paiskattaisiin johonkin oveen niin hei hyvää päivää.

"just"
Nyt sit jälkeenpäin raivotaan kun ihmiset ei tajuu, et eihän ap sitä "pappaa" heittänyt mihinkään vaikka ensin niin sanoi, eikä se oikeastaan edes mikään pappa ollutkaan. Joopa joo.

tytönjapoikienmamma
En jaksa lukea koko ketjua, mutta missä on ihmisten, aloittajan empatia kanssamatkustajia kohtaan. Juttu tuntuu vähän "väritetyltä", sori vaan ja ap, n asenne kummalliselta. Onneksi vauvaan ei sattunut, tietenkin. Jos ei ap hallitse tunteitaan, käytöstään eikä ehkä oikein osaa arvoida ja ennaltanähdä (ei aina tietty mahdollista) tilanteita, suosittelen välttelemään busseja.

Se, että ap tulee tänne meuhkaamaan asiasta kertoo aika paljon....

Hyvä, etä pappa ja vauva kunnossa.

tönjapoikienmamma
[QUOTE="just";23447495]Nyt sit jälkeenpäin raivotaan kun ihmiset ei tajuu, et eihän ap sitä "pappaa" heittänyt mihinkään vaikka ensin niin sanoi, eikä se oikeastaan edes mikään pappa ollutkaan. Joopa joo.[/QUOTE]

:)!!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23445831:
Ai odottaa vai? Hyvä kun ostoskasseineen ehtii ovesta ulos ennenkuin ovet sulkeutuu.
Joo, ei täällä Espoossa aina odoteta. Kerran jäi toinen ostoskassi ja jalka oven väliin vielä, kun kuski sulki ovet ja yritti lähteä kaasuttamaan. Paperinen ostoskassi repesi ja ostokset levisi, ja totta kai huusin apua, kun olin siellä oven välissä. Kuski ei edes pahoitellut.

Palautetta laitettuani bussiyhtiöltä tuli sähköpostitse pahoittelut.

Oli kaasujalka aika herkässä kuskilla, olen nimittäin 23-vuotias, ja liikun ihan normaalitahtia...

hitto että on ihmiset törkeitä :D joidenkin teiän mielestä on oikeesti ok jos joku 100kg painava äijä kaatuu lastenvaunujen päälle? ja sillon vika on äidissä ja vaunuissa? voi jeesus. en usko että ootte tosissanne, kuhan vittuilette, koska ei kukaan terve ihminen noin ajattele. pieni vauva vs joku iso ukko... ja vielä jos bussissa on vapaita istumapaikkoja ja jätkä ei meinaa seistessä pystyssä pysyä, niin kyllä se on sillon sen miehen vika että meni kaatumaan, koska ois voinu ihan hyvin istua kerran on tasapaino noin huono ettei pysy jaloillaan. mä oisin varmaan toiminu ihan samanlailla apn tilanteessa, jos mun lapsen päälle ois joku ukko kaatunu tossa tilanteessa.

ok
[QUOTE="vieras";23447614]Joo, ei täällä Espoossa aina odoteta. Kerran jäi toinen ostoskassi ja jalka oven väliin vielä, kun kuski sulki ovet ja yritti lähteä kaasuttamaan. Paperinen ostoskassi repesi ja ostokset levisi, ja totta kai huusin apua, kun olin siellä oven välissä. Kuski ei edes pahoitellut.

Palautetta laitettuani bussiyhtiöltä tuli sähköpostitse pahoittelut.

Oli kaasujalka aika herkässä kuskilla, olen nimittäin 23-vuotias, ja liikun ihan normaalitahtia...[/QUOTE]

Helsingissä kaverilla jäi 5-v. poika bussin ovien sisään kun eivät astuneet aivan yhtä jalkaa äidin kanssa ulos. Kuski laittoi jo ovet kiinni ja kaasutti eteenpäin, onneksi joku matkustaja oli kerrankin huutanut.

lol :D
Mua huvittaa lähinnä nää papan säälijät. :D Katotaan mitä tykkäätte kun mä ens kerralla bussissa kompuroin istuun teidän vauvan päälle ja nauran sitten vielä. Mut mä oonkin vaan 55kg, pitää ottaa joku painava reppu viä selkään.

Oikeestiko kuvittelette siinä hymyilevänne ymmärtäväisesti kun vauva huutaa säikähtäneenä ja mä nauran?

"just"
hitto että on ihmiset törkeitä :D joidenkin teiän mielestä on oikeesti ok jos joku 100kg painava äijä kaatuu lastenvaunujen päälle? ja sillon vika on äidissä ja vaunuissa? voi jeesus. en usko että ootte tosissanne, kuhan vittuilette, koska ei kukaan terve ihminen noin ajattele. pieni vauva vs joku iso ukko... ja vielä jos bussissa on vapaita istumapaikkoja ja jätkä ei meinaa seistessä pystyssä pysyä, niin kyllä se on sillon sen miehen vika että meni kaatumaan, koska ois voinu ihan hyvin istua kerran on tasapaino noin huono ettei pysy jaloillaan. mä oisin varmaan toiminu ihan samanlailla apn tilanteessa, jos mun lapsen päälle ois joku ukko kaatunu tossa tilanteessa.
Niin, olishan meidän pitänyt heti tajuta, että eihän se mikään vanhus ollut, vaan siis 100 kg painava ÄIJÄ, joka oli todennäköisesti vielä kännissä. Mitä siitä, vaikka ap antoi ymmärtää kyseessä olleen vanhuksen :headwall:

En itsekään usko että se papparainen tahallaan horjahti. Mutta on tullut törmättyä käytöshäiriöisiin hieman yli viiskymppisiin tai kuudenkympin paremmalla puolella oleviin naisiin jotka hermostuvat ja alkavat sättimään kun näille ystävällisesti huomauttaa ettei tarvitse työntöaisaan turhaan tarttua jos bussissa on reilusti tilaa ottaa niistä tangoista.

Ymmärrän työntöaisaan tarttumisen vain silloin jos bussi on täynnä. Silloinkin olen valppaana ja tarvittaessa omalla kropalla estän painumasta kohti vauvaa. Joskaan en kulje neidin kanssa bussissa ellei ole aivan pakko, (huono sää, auto miehellä tms) muuten kävellään tai jos on paljon asioita, mennään autolla.

Yhteistyössä