[QUOTE="joku";23445814]Mä en ymmärrä miksi niiden vanhojen ihmisten pitää tulla siihen ovelle seisomaan ennen kun bussi on pysähtynyt. Kyllä se kuljettaja odottaa sen aikaa että ulos pääse vaikka istuisi siihen saakka että bussi on pysähtynyt. Itselläni ollut lähinnä noita läheltä piti tilanteita ja silloin olen kyllä kertonut mitä mieltä olen siitä että ei viitsi istua sen aikaa kun bussi on liikeellä.[/QUOTE]
onpas tullut vastauksia, selvennän asiaa. meillä on matalalattia busseja, vaunut työnnetään bussiin kuomu edellä,ainakin vaunut joissa vauva on kasvot työntäjään päin. tämä kaatuja oli juuri tullut bussiin, ei jäämässä pois. vaimo istui penkillä , tämä seisoi vaikka oli tilaa istua. minä istuin taitettavalla penkillä vaunujen vieressä, ja pidin vaunuista kiinni. jos olisin kääntänyt vaunut kuomu edellä käytävälle, en olisi päässyt bussista pois, koska työntöaisa osoittaa kohti seinää, siksi sivuttain, jotta vie mahdollisimman vähän tilaa. käytävä oli tyhjä. meidän vaunujen merkki on gesslein, ovat siis todella matalat, jokainen ymmärtää että kun niitä päin horjahtaa osuu rauta osa polvitaipeeseen, jolloin seuraavaksi perse menee suoraan koppaan, vauvan päälle. ja sinne se pappa istui, ei meinnannnut istua. vahinkoja on ollut ennenkin ja läheltäpiti tilanteita. mutta jos en suuutuksissani tarpeeksi selventänyt, hän oli ainut joka bussissa horjui, horjui jo kävellessään käytävää pitkin, ja jäädessään seisomaan juurikin vaunujen viereen. pappa ei ehkä ole oikea nimitys, sanotaan mies sitten.
ja vielä selvennän etä vaikka vaunut olisi mitenpäin, ei niiden edessä pysty seisomaan niin että kanssamatkustajat ei viereen pääsee seisomaan. jos ei ole toisia vaunuja.
en heittänyt miestä ovelle, vaan tartuin kaikinvoimin kiinni ja riuhtaisin pois vauvani päältä!!
mutta kommenteista ymmärrän että vauvan päälle saa vapaasti kaatua, jos jompikumpi olisi vaikka kuollut, niin vauva toki ennemmin. aika outoa tosiaan kun haluan suojella lastani isolta mieheltä joka kaatuu suoraan päälle, bussissa joka ajaa normaalia vauhtia, ei ole kurvia ei mitään.
yleensä vanhukset jotka ei pysy kunnolla pystyssä menee istumaan, kun niitä istumapaikkoja on. ja niitä oli. vaunut ei ole siellä sitä varten että niistä pidetään kiinni ja niiden päälle horjutaan ja lopulta kaadutaan. niitä tökitään laukun ka repun kulmilla, kun ollaan ruuhkabussissa. vauvalla ei näytä olevan mitään arvoa bussimatkustajana.