Tähän mä oon ennenkin törmännyt palstalla, siis onko sellasia vanhempia oikeesti olemassa, että jättää vaunut yksin? :OIhan vastaisuuden varalle... Mä en ainakaan koskaan istu jos olen vaunujen/rattaiden kanssa bussissa, koska siitä en vaan pääse tarpeeksi nopeasti jos tulee äkki jarrutus, vaunujen jarru pettää tai just jos joku kaatuu/horjahtaa vaunuja kohti... Mä katselen kauhulla niitä äitejä jotka menevät ihan sinne penkeille istumaan ja jättävät vauvan vaunujen kanssa yksin...
On juu.Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini;23443852:Tähän mä oon ennenkin törmännyt palstalla, siis onko sellasia vanhempia oikeesti olemassa, että jättää vaunut yksin? :O
on niitä ikävä kyllä..Mun kanssa samalla bussilla kulkee yksi äiti 2 lapsen kanssa, se jättää surutta vaunut keskelle ja menee itse n.2v:n kanssa istumaan lähimmälle vapaalle paikalle (joka saattaa olla useiden penkkirivien päässä vaunuista), vaunuissa nukkuu max.3kk ikäinen vauva.Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini;23443852:Tähän mä oon ennenkin törmännyt palstalla, siis onko sellasia vanhempia oikeesti olemassa, että jättää vaunut yksin? :O
En ikinä jättäisi!
Missä sinä itse olet tähän mennessä seissyt, jos et vaunujen edessä? Sinun paikkasi on seistä vaunujen edessä, niiden suojana ja esteenä.tästä edes kukaan ei tule lähellekään vaunuja, seison itse edessä.
34v. etkä vieläkään kykene ymmärtämään, ettei ihminen välttämättä ehdi/osaa sanoa yhtään mitään jos heti käydään käsiksi? :ONo olisikin minäkin pelästynyt ja ihmetellyt "papan" käytöstä jos ei edes anteeksipyyntöä herunut:O!
juu, ja en ole nuori... 34v. 3 lapsen äiti.
No en minäkään. Isomman laitan istumaan lähimmälle vapaalle penkille ja itse seison vaunujen vieressä (en kenenkään tiellä huom!).Ihan vastaisuuden varalle... Mä en ainakaan koskaan istu jos olen vaunujen/rattaiden kanssa bussissa, koska siitä en vaan pääse tarpeeksi nopeasti jos tulee äkki jarrutus, vaunujen jarru pettää tai just jos joku kaatuu/horjahtaa vaunuja kohti... Mä katselen kauhulla niitä äitejä jotka menevät ihan sinne penkeille istumaan ja jättävät vauvan vaunujen kanssa yksin...
Peesi. Ymmärrän, että joskus tulee näitä primitiivireaktioita, mutta yhtälailla ap saisi käytöstään pyytää anteeksi. Ei tuo horjahdus todellakaan oikeuta käsiksikäymiseen!Oikeesti.
Jos mä horjahtaisin bussissa ja joku paiskaisi mut (takistani repien!) samantien kaikin voimin kohti bussin ovea, huutaen että vaunuissa on 3 kk ikäinen vauva, niin voisin hyvinkin olla että :O ja anteeksipyyntö voisi unohtua.
Ihan kuin kukaan tahallaan kaatuisi.
Minäpä pidin vaunuista kiinni (ja toisella kädellä kaiteesta). Yhtäkkiä tuli äkkijarrustus ja MINÄ lensin kahtien vaunujen yli toisen naisen päälle. Onneksi kenellekään muulle ei käynyt mitään! Minä olen sittemmin joutunut kärsimään, mutta siitä ei sen enempää. Bussiyhtiö muuten kysyi, että miksi olin siellä seisomassa enkä istumassa... Eli näköjään asiakas tekee aina väärin. Lopulta vakuutus korvasi kaikki kulut.Jos vaunut otetaan bussiin sisälle (olettaen, että kyseessä kaupunkiliikenneauto. Pikavuorobusseissa jne ne vaunut laitetaan sinne tavaratilaan, lapsi bussiin sisälle huoltajan kanssa), niin silloin seisotaan niiden vaunujen vieressä niin, että omalla kehollanne pidätte vaunuja seinää vasten.
Ne vaunut ovat täysin teidän vastuullanne, samoin kuin lapsenne niissä.
Naurettavimpia ovat ne, jotka ovat tulleet valittamaan (kuskille/yhtiölle/poliisille) siitä, että vaunut kaatuivat bussissa. Itse ovat istuneet penkissä ja kuvitelleet pienillä aivoillaan, että ne vaunujen kevyet jarrut pitäisivät ne paikallaan. Poliisia myöten on tällaisille naurettu.
No aivan!! Sit tää yks friikki vielä pitää vaunuja tahalteen huonosti bussissa, tyyliin 'minä valtaan vaunuineni koko auton, te muut saatte väistää' ja vielä ihmettelee jos joku kaatuu niitä päin!! On varmaan tukkineet koko tien niin ettei toiset ole voinut kunnolla edes pitää kiinni mistään!!!! Mikset halua ap suojella vauvaasi vaan tunget hänet kaikkien armoille tuolla tavalla kun laitat vaunut?!?!?Oikeesti.
Jos mä horjahtaisin bussissa ja joku paiskaisi mut (takistani repien!) samantien kaikin voimin kohti bussin ovea, huutaen että vaunuissa on 3 kk ikäinen vauva, niin voisin hyvinkin olla että :O ja anteeksipyyntö voisi unohtua.
Ihan kuin kukaan tahallaan kaatuisi.