Bussiin meno vaunujen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bussimatkustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua häiritsee myös se, etteivät kuskit laske lattiaa alas, vaikka painaa vaunupainiketta. Olen antanut tästä palautetta Tampereen kaupungin liikennelaitokselle ja sain ihan asiallisen palautteen. Vaikutusta sillä ei kuitenkaan ole ollut. Kerran kun jäimme rattaiden kanssa pois bussista, jäi jäljessämme bussista poistunut vanhempi naishenkilö bussin ovien väliin pahasti. Tilanne oli tosi kamala katsoa sivusta. Täällä on ollut monenlaisia sattumuksia bussin ovien huolimattoman sulkisemisen takia. Myös vaunuilla on kuulemma jääty ovien väliin. Jännitän bussista poistumista rattaiden kanssa edelleen, vaikka lapsukainen täytti jo kaksi vuotta. Välillä tulee kuitenkin matkustettua lyhyitä matkoja bussilla, ja lapsi tykkää siitä kovasti.

Hyvin ikävä tilanne nimimerkillä taasuutta. Kaksi kertaa pienen ajan sisällä.

Mua häiritsee myös se, etteivät kuskit laske lattiaa alas, vaikka painaa vaunupainiketta. Olen antanut tästä palautetta Tampereen kaupungin liikennelaitokselle ja sain ihan asiallisen palautteen. Vaikutusta sillä ei kuitenkaan ole ollut. Kerran kun jäimme rattaiden kanssa pois bussista, jäi jäljessämme bussista poistunut vanhempi naishenkilö bussin ovien väliin pahasti. Tilanne oli tosi kamala katsoa sivusta. Täällä on ollut monenlaisia sattumuksia bussin ovien huolimattoman sulkisemisen takia. Myös vaunuilla on kuulemma jääty ovien väliin. Jännitän bussista poistumista rattaiden kanssa edelleen, vaikka lapsukainen täytti jo kaksi vuotta. Välillä tulee kuitenkin matkustettua lyhyitä matkoja bussilla, ja lapsi tykkää siitä kovasti.

Hyvin ikävä tilanne nimimerkillä taasuutta. Kaksi kertaa pienen ajan sisällä.

Huomannut Tampereella saman, vaikka painaa sitä vaunupainiketta, ei lasketa bussin lattiaa. En ole laittanut palautetta, ajatellut lähinnä jos on mennyt rikki eikä vielä keritty korjaamaan. Nyt kuitenkin niin usein käynyt, että kai sitä voisi laittaa palautetta minäkin. Ja vaikka olisikin rikki, kun sellainen kerran autossa on, kai sen kuuluisi pelatakin? Me matkustamme bussilla noin pari kertaa viikossa.

Viimeksi muokattu:
Pakko tähän laittaa oma kokemukseni. En vain jäänyt ovien väliin poistuessani tuplarattaiden kanssa bussista, vaan ehdin jo nousua ukkopuolelle kun kuski päätti lähteä liikkeelle. Rattaat lapsineen siis sisäpuolella, ovet auki ja minä rattaista kiinni pitäen bussi vierellä juosten ulkopuolella. Onneksi muut matkustajat bussille siitä ilmoitti, vaikka yli kymmenen metriä siinä tuli juotua. Kuskin mukaan minun vikani kunnen painanut vaununappia. Tarkoitus ei säilytellä ketään, huono tuuri matkassa - mutta painakaa AINA sitä vaununappia vaikka joku muu olisi jo tavallista pysähdysnappia painanutkin, niin vältätte tällaiset tilanteet. Itse lopetan bussilla kulkemisen rattaiden kanssa heti kuin mahdollista - liikaa jo kurjia kokemuksia.

Uutisia meiltä: enää ei olle käytetty rattaita kuin harvoin, lapsi on jo 3 v. Mentiin ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa bussilla lapsen kanssa sadesäällä, koko kesä kuljettiin pyörällä. Osuttiin aikaan, jolloin koulut loppuvat ja bussi oli täynnä. Päätepysäkillä jäätiin pois takaovesta, kun muualta ei oltaisi mahduttukaan. Talutin lasta alas portaita kohti ovea edelläni. Edellä meni ihmisä ulos ovesta ja portaat olivat isot lapselle. Kun lapsi oli oven kohdalla siis edelläni, kuljettaja sulki ovan ja lapsi jäi väliin! Pelästyi. Bussi ei ollut lähdössä mihinkään ja itsekin olin vielä kokonaan sisällä ja lapsi siis oven välissä. Onneksi ovi aukesi aika pian ja päästiin pakoon! Varokaa!

Tästä lähtien otan kyllä taas rattaat, tuntuu kuitenkin turvallisemmalta että lapsen ympärillä on edes ne, kun jää oven väliin. Muutenkin ruuhkaisessa bussissa lapsi jää helposti ihmisten jalkoihin, eivät muut anna tilaa lapsille eivätkä katso jalkoihinsa, ryntäävät vain.

Näin siis ollaan kuljettu bussilla harvoin, noin kerran viikossa ja kesällä oli muutaman kuukauden tauko. Silti tämä oli jo kolmas kerta, kun lapsi jäi ovan väliin. 2 kertaa rattaissa ja kerran ilman!

Yhteistyössä