Buranasta kysymys ja huoli..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "fellow"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"fellow"

Vieras
Heippa!

minulla on paha mieli ja pelko.. :( Otin yöllä buranacaps 400mg eli yhden sellaisen, hammassärky oli tajuton enkä pystynyt nukkumaan mitenkään :( Koskaan en buranaa käytä mutta nyt oli VAIN sitä kotona eikä muita tabuja.. :( Kipu oli ihan kamala.

olen rv 5+3.

Huoli on kova.. :(

Antakaa tukea jos pystytte ja ettei huolta ole!

Minulla määräsi äitiyspolin lääkäri buranaa alkuraskauden kipuihin. Tarvittaessa 600 mg kerrallaan. Käytinkin sitä satunnaisesti raskauden puoliväliin saakka ja sittenkin otin muutaman migreenin takia.Terve lapsi syntyi. Olen käsittänyt niin, että Burana olisi oikeasti kielletty vain loppuraskaudesta, kun se voi aikaistaa sitä sydämen väliseinäaukon sulkeutumista tai jotakin muuta.

Nuo raskauden aikaiset lääkevaroituksen on sitä varten, että asioita ei ole tutkittu kunnolla. Mitä todennäköisimmin useimmat lääkkeet sopivat raskaana oleville, vaikka kehotetaankin olemaan varovaisia. Minä söin myös Ranixalia lääkärin kehoituksesta, vaikka siinäkin on varoitukset. Lääkäri sanoi että sitä on käytetty paljon raskauden aikana, eikä siitä ole todettu haittoja. Lääketehdas ei vaan voi ottaa sitä riskiä, että yhdelle miljoonasta tulee jotakin ja äiti syyttää lääkketehdasta, vaikka ongelma voi johtua jostain muustakin. En kehota ketään syömään lääkkeitä raskauden aikana, mutta jos niitä on pakko syödä, niin sitten syö.

ei hätää, mulle määrättiin hermosärkyihin 600mg buranaa raskausaikana..oli tietyt viikot jolloin ei saant syödä mun mielestä ajoittuivat siihen puolenvälin tienoille ne viikot.

4.6 Raskaus ja imetys
Prostaglandiinisynteesin inhibitiolla voi olla haitallisia vaikutuksia raskauteen ja/tai sikiön
kehitykseen. Epidemiologisten tutkimusten perusteella on viitettä siitä, että prostaglandiinisynteesiinhibiittorin
käyttö alkuraskauden aikana lisää keskenmenon, sikiön sydämen epämuodostumien sekä
gastroskiisin riskiä. Sydän- ja verisuoniepämuodostumien absoluuttinen riski lisääntyi alle 1%:sta noin
1,5%:iin. Riskin uskotaan kasvavan lääkkeen annoksen suurenemisen ja käytön pitkittymisen myötä.
Eläinkokeissa prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käytön on osoitettu johtavan lisääntyneeseen
munasolujen tuhoutumiseen (sekä ennen implantaatiota että sen jälkeen) ja sikiökuolleisuuden
kasvuun. Lisäksi eläinkokeiden perusteella erilaisten (mm. sydän- ja verenkiertoelimistön)
epämuodostumien ilmaantuvuuden on raportoitu lisääntyvän kun prostaglandiinisynteesi-inhibiittoria
on annettu organogeneesin aikana. Raskauden ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana
ibuprofeenia ei pidä käyttää ellei ehdottoman välttämätöntä. Jos raskautta yrittävä tai
ensimmäisellä/toisella raskauskolmanneksella oleva nainen käyttää ibuprofeenia, tulee käyttää
mahdollisimman pientä annosta ja mahdollisimman lyhytkestoisesti.

Yhteistyössä