Bulgarian jogurtista ja vähä muustakin=)

• Viestiketjun aloittaja Elefantteni
  • Ensimmäinen viesti
Elefantteni
Heipä hei!
Nyt te viisaammat pääsettekin valaisemaan hieman tällasta aloittelijaa, joka on laihdutellut tässä vasta viikon. Aion uskaltautua kyllä ensi viikon kilopinoonkin! :attn:

Elikkäs, kun olen noita jogurtteja tuolla kaupassa katsellut,niin noissa rasvattomissa on aika vähän kaloreita. Mutta olen kuullut että niisssä saattaa todellisuudessa ollakin enemmän kuin mitä kerrotaan? Onko näin?

Sitten löysin tämän Bulgarian jogurtin valiolta(sellanen pieni sininen purkki) joka ilmeisesti on ihan naturellia, eli siinäkö sitten ei ole muita piilohommeleita??
Eli voiko tätä sitten syödä surutta ajatellen että siinä todella on se 60kaloria mitä mainostetaan.. vai paljos se ny tarkalleen olikaan? :ashamed:

Jos joku ystävälllinen voisi pikaisesti mulle näihin vastailla niin johan kiittäisin kovasti.

Odyssia
Hip hei!
Ei ne kalorit vaan se rasva! Usein jugurteissa voi olla verrattain vähän kaloreita, mutta suhteessa paljon rasvaa. Ja siitähän yritämme päästä eroon... :D Toki elimistö tarvitsee myös vähän rasvaakin voidakseen hyvin, mutta kohtuus kaikessa.

Oma henkilökohtainen suosikkini on Danonen Vitalinean lähes rasvattomat hedelmäjugurtit. Rasvaa siis vain 0.1%. Purkki on yhden pisteen arvoinen, mikäli lasket pisteitä. Makuja löytyy useita, jokaiselle jotakin.

Bulgarian jugurtti on muuten mainio esimerkki rasvapitoisuuksien erosta! Kun Danonen Vitalineassa on vain 0.1% rasvaa, Bulgarian jugurtissa sitä on peräti 3.9%. Pistearvoltaan Bulgarian jugurtti on 3 per purkki. En siis suosittele syömään purkkitolkulla, koska jo yksi purkki vastaa kolmea palaa ruisleipää!!!

:) :) :) :D :)

suseli
No ei se rasva yksin!!!
Esim. vähärasvaiset maustetut jugurtit voivat ja sisältävätkin usein paljon SOKERIA, ja sillähän on paljonkin tekemistä liikakilojen kanssa rasvan ohella =) Ihan oikeasti pitää katsoa ennemmin kaloreita ja rasva-arvoja, ja pv:n pointsit on minun mielestäni huono tapa laihduttaa kun voit syödä rasvaistakin ruokaa=vähemmän, ennemmin tekee kuntoremontin ruokatottumuksiin vaikka Katri Mannisen tyyliin (kutri.net) sillä tulee hitaasti ja pysyvästi (oman halun mukaan) tuloksia.

Pakko puolustaa vähän painonvartijoita. Itse olen juuri pistesysteemin avulla tajunnut miten huonot ruokatottumukset minulla on ollut. Harva varmaan valitsee suklaalevyn päivän ruuaksi, vaikka saakin, koska nälkähän on sitten armoton. Itse yritän löytää juuri vähäpisteisimmät ruuat että maha pysyisi täytenä koko päivän. Niinpä ruokavaliooni kuuluukin enemmän kasviksia ja muuta terveellistä, kuin koskaan ennen. Ja varmasti nämä uudet tottumukset pysyvät myös laihduttamisen jälkeenkin. Mutta toki jokaiselle sopii eri laihdutustapa, eli kukin tyylillään!

Pumbaali
Sissos sentään. Kiitokset yllä olevalle joka mainitsi kutri.netin. Kävin sivuilla ja siellähän oli paljon asiaa. Minä kyllä näkisin että kutri ja painonvartijat ovat samalla asialla . . . kannustavat ihmisiä painon hallintaan ja pysyviin ruoka muutoksiin. Totta on että painonvartijoissa saa syödä rasvaistakin mutta se onkin sitä hallintaa se valinta syökö rasvaa tursuavaa Grillimakkaraa ( 50g 3,5p) vai Broilerinfilettä (50g 1p) .Kutrikin neuvoo syömään rasvaa tosin kyllä hyvää rasvaa. . . Nämä kaksi oppia kun voisi yhdistää jotenkin . . . uskon nimittäin myös siihen säästöliekille menoon. Tosin painonvartijat vakuuttavat että näin ei voi heillä käydä. Ihan niin tiukasti en kuitenkaan allekirjoita sitä että heti lihoo kun vartijat lopettaa. Itse tasapainoillessani laihduin lisää vaikka olin lisännyt pisteitä jo reilusti.

tytsy
Se Bulgarian jugurtti on muuten tosi pahaa ainakin paljaaltaan. Annoin sitä just tytölle(11 kk) ja maistoin sitä itekki vasta muutaman päivän jälkeen. Hyi hyi ja vielä kerran hyi, hapanta ku mikä :eek: !!

Elefantteni
Ja minä kun niin tykkäisin sitä syödä ihan paljaaltaan :ashamed: :ashamed: mutta lienee liian kalorinen ja proteiininen ja mitä kaikkea. Joten marssin ostamaan sitä Danonea mitä joku suositteli. Ja hyväähän tuokin oli. Kiitos hälle vinkistä. =)

suseli
Hei

Laittakaa siitä Danonesta sisältämänsä kalorit, hiilihydraatit (sokeri) ja rasva-arvot tänne, olis kiva tietää! En kuitenkaan muista kaupassa katsoa.. Ja jos bulbarian jugurtin maku tökkii niin banaani muussattuna sekaan ja vähän hunajaa, niin maistuu hyvälle, on aika täyttävä tosin en ole siitä koskaan katsonut vastaavia arvoja! Mutta pienille lapsille on hyvää niin, niiden kun ei tarvi onnekkaiden miettiä kaloreita :/

Yhteistyössä