Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Perhe-elämä
Britax vastasi, Kaksplussasta ei kuulu mitään..
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="ebba, post: 1792130, member: 18532"]</p><p>Eli lähetin kyselyä Britaxille samoin kaksplussan toimitukselle... tästä TM turvaistuin testistä.</p><p></p><p>Britax vastasi mutta Kaksplussasta ei kuulu mitään :kieh: :kieh: </p><p></p><p>Tässä saamani kirje, josta selvästi tulee esiin että istuimet oli kiinnitetty väärin, täysin ohjeiden vastaisesti!!</p><p></p><p></p><p>Arvoisa Britax turvaistuimen käyttäjä 30/5 2005</p><p> </p><p>Britax turvaistuimet ja toukokuun testien tulokset</p><p></p><p>Kiitokset palautteistanne. Ymmärrämme hyvin että viime viikkojen kirjoitteluista voi huolestua ja että kysytään meidän mielipiteitä. Annamme tässä lisätietoa TM:n ja Moottori lehden ADAC turvaistuinten testeistä. Britax testaa itse säännöllisesti monilla eri menetelmillä. Käytössä on 5 omaa törmäysrataa eri puolilla maailmaa, Euroopassa on 3.</p><p></p><p>On ilmoitettu että turvaistuimet TM:n testissä kiinnitettiin käyttöohjeiden mukaan. Kuvista näkyy kuitenkin että istuimet on asennettu testipenkille, jonka edessä on tyhjää tilaa. Näin ollen Britaxin molemmat turvaistuimet kiinnitettiin vastoin käyttöohjeita penkille, joka oli ilman etutukea. Testi vastasi näin lähinnä tila-auton tai pienoisbussin istuinta, jonka edessä ei ole selkänojaa tai kojelautaa. Two-Way Eliten käyttöohjeessa lukee selvästi; "Varoitus! Älä koskaan käytä Two-Way Elite turvaistuinta ilman etutukea". Huolimatta tästä Two-Way Elite sai kouluarvosanan 8,0, joka osoitti kuinka hyvin istuin toimi väärinasennettunakin. Nuken pää pysyi sivutörmäystestissä istuimen sisällä ja suojassa. Eclipse plus asennettiin myöskin väärin ja sai 7,2. Kaikkien muiden istuimet asennettiin niiden käyttöohjeiden mukaan käyttäen tukijalkaa. TM:n testi oli erittäin raju hyvin lyhyen jarrutusmatkan takia.</p><p></p><p>Testit suoritettiin Klippan/Gracon omalla kotiradalla, jolla Gracon istuimien kehitystestit ja lopulliset hyväksyntätestit sekä jälkitestejä ajetaan jatkuvasti VTT:n kanssa. TM:n testiolosuhteissa oli todennäköisesti jo aikaisemmin ajettu omia vastaavia kolarikokeita. Testimenetelmistä, kuvauksista, mittauksista ja muusta oli sovittu TM:n ja radan omistajan kanssa ennen kokeita. Britaxin istuimet oli hankittu muualta kuin meiltä, vaikka TM olikin pyytänyt niitä meiltä testiin. Klippan valmistaa kolariradan yhteydessä olevissa tiloissaan molempia testeissä olleita Gracon selkä menosuuntaan istuimia, joten puolueettomasta radasta ei voi olla kyse. Eettisesti ja moraalisesti Klippan/Gracon testirata ei voi olla oikeudenmukainen kilpailijoiden istuinten testaukseen. Puolueeton Ruotsin arvovaltainen yliopistollinen testilaitos VTI ei suorita vertailevia turvaistuintestejä, mm vaikeasti tulkittavien keskinäisten tulosten takia. VTI suorittaa hyväksyntätestejä ECE R44 ja T normien mukaan.</p><p></p><p>ADAC/Stiftung Warentest Saksassa ei myöskään käyttänyt etutukea Eclipse plusan testeissään, vastoin käyttöohjeiden. Tukea ei tarvita kasvot menosuuntaan istuimien eikä kaukaloiden kanssa. Selkä menosuuntaan istuimia ei Saksassa käytetä kaukaloajan jälkeen. Testissä oli Moottori lehden mukaan 26 Suomessa saatavia istuimia, joista 10 oli Britaxin. Kaikki Britaxin käyttöohjeiden mukaan asennetut istuimet olivat kärkisijoilla testeissä. ADACin nokkakolarit tehtiin 64 km/h vauhdissa VW Golfin korissa. ECE R44 testaa 50 km/h vauhdissa kelkalla. ADAC:in tuotekuvassa Eclipse plus esitellään kulmatuki taitettuna taaksepäin, eikä eteenpäin kuten sen pitää olla autossa.</p><p></p><p>ADAC on myöskin testannut selkä menosuuntaan istuimen väärinasennuksia ja niiden seuraamuksia. Turvavyö kiinnitettiin väärin istuimen ohjaimiin. Kasvot menosuuntaan istuimet, 9-18 kg saivat yleensä huomattavasti parempia arvosanoja ja kononaispisteitä kuin vastaavat selkämenosuuntaan istuimet ADAC:in testissä. Tämä testi julkaistaan myöhemmin myös Kuluttajaliiton omassa lehdessä. </p><p></p><p>Eclipse plus istuimien valjaiden lukoissa ei ollut missään ADAC:in monissa testeissä ongelmia. Britaxilla ei myöskään ole ollut valjaidensa lukkojen kanssa ongelmia omissa tuhansissa testeissään. TM:n testin toisen kielikappaleen avautuminen ensimmäisessä kokeessa oli ainutlaatuinen tapaus. TM:n kaikissa seuraavissa kokeissa lukot olivat kunnossa. Saattaa hyvinkin olla että lukko ei ollut kunnolla kiinnitettynä kuten lehti kirjoitti. </p><p></p><p>Yhteisistä sivutörmäyskokeista ei olla vielä päästy sopimukseen ECE R44 standardityön puitteissa. Tämä mm siitä syystä että eri turvaistuintyypit asennetaan auton penkille eri kohtiin ja eri suuntiin sivukolaritesteissä. Kasvot menosuuntaan istuva nukke saattaa sivukolarissa saada osuman jaloilleen kun taas selkä menosuuntaan istuimessa istuvan nuken päähän ovi voi iskeytyä voimalla, kun testipenkin oven saranat ovat jalkojen puolella. Uuden standardin valmistustyössä tehdään vielä oven muodosta, kiinnityksestä ja nuken sijainnista mittauksia sekä kasvot että selkä menosuuntaan törmäyksissä. Nukke mallia P3, jota yleensä käytetään radalla etu- ja takatörmäyksissä ei taas sovellu sivutörmäyskokeisiin hyvin. Nukke P3 ei anna oikeata tietoa lapsen päähän kohdistuvista voimista mm jäykän ja alkeellisen metallirakenteisen runkonsa takia. Sivutörmäyksien kovan metallinuken päähän kohdistuvien eri voimien vaikutuksia on lääketieteellisesti vaikea verrata. Tämän voi itse todeta TM:n testissä siitä että sen nuken päähän, joka ei pysynyt istuimen reunojen sisällä vaan joutui pitkälle ikkuna-aukon läpi ja auton korin ulkopuolelle, kohdistui pienempi voima. Tämä ei olisi lapselle eduksi todellisissa sivukolareissa, vaan on parempi että lapsen pää pysyy istuimen sivujen sisällä. Suuremmalle lapselle pitää olla päivittäisessä käytössä tilaa päälle istuimen sivusuunnassa kun taas kaukalossa voidaan supistaa vauvan liikkumatilaa sivusuuntaan enemmän, kuten esimerkiksi Britax Baby Safe plus kaukalossa on tehty. </p><p></p><p>Kohta EuroNCap julkaisee uusien autojen törmäystestien tuloksia. Näissä testeissä annetaan arvosanoja mm auton lapsiturvallisuudelle, ei turvaistuimille erikseen. Autotehtaat ovat yleensä EuroNCap:issa käyttäneet yli 50%:ssa testiautoissaan eri Britax/Römerin lastenistuimia hyvin tuloksin. Isofix on tulossa voimakkaasti markkinoille ja se tulee olemaan monissa EuroNCapin testiautoissa nyt kesällä. </p><p></p><p>Tahdomme tässä samalla kiittää tuesta ja myönteisistä kannanotoistanne TM:n testin julkaisun jälkeen. Britax on turvallinen ja hyvä ratkaisu lapselle.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="ebba, post: 1792130, member: 18532"] Eli lähetin kyselyä Britaxille samoin kaksplussan toimitukselle... tästä TM turvaistuin testistä. Britax vastasi mutta Kaksplussasta ei kuulu mitään :kieh: :kieh: Tässä saamani kirje, josta selvästi tulee esiin että istuimet oli kiinnitetty väärin, täysin ohjeiden vastaisesti!! Arvoisa Britax turvaistuimen käyttäjä 30/5 2005 Britax turvaistuimet ja toukokuun testien tulokset Kiitokset palautteistanne. Ymmärrämme hyvin että viime viikkojen kirjoitteluista voi huolestua ja että kysytään meidän mielipiteitä. Annamme tässä lisätietoa TM:n ja Moottori lehden ADAC turvaistuinten testeistä. Britax testaa itse säännöllisesti monilla eri menetelmillä. Käytössä on 5 omaa törmäysrataa eri puolilla maailmaa, Euroopassa on 3. On ilmoitettu että turvaistuimet TM:n testissä kiinnitettiin käyttöohjeiden mukaan. Kuvista näkyy kuitenkin että istuimet on asennettu testipenkille, jonka edessä on tyhjää tilaa. Näin ollen Britaxin molemmat turvaistuimet kiinnitettiin vastoin käyttöohjeita penkille, joka oli ilman etutukea. Testi vastasi näin lähinnä tila-auton tai pienoisbussin istuinta, jonka edessä ei ole selkänojaa tai kojelautaa. Two-Way Eliten käyttöohjeessa lukee selvästi; "Varoitus! Älä koskaan käytä Two-Way Elite turvaistuinta ilman etutukea". Huolimatta tästä Two-Way Elite sai kouluarvosanan 8,0, joka osoitti kuinka hyvin istuin toimi väärinasennettunakin. Nuken pää pysyi sivutörmäystestissä istuimen sisällä ja suojassa. Eclipse plus asennettiin myöskin väärin ja sai 7,2. Kaikkien muiden istuimet asennettiin niiden käyttöohjeiden mukaan käyttäen tukijalkaa. TM:n testi oli erittäin raju hyvin lyhyen jarrutusmatkan takia. Testit suoritettiin Klippan/Gracon omalla kotiradalla, jolla Gracon istuimien kehitystestit ja lopulliset hyväksyntätestit sekä jälkitestejä ajetaan jatkuvasti VTT:n kanssa. TM:n testiolosuhteissa oli todennäköisesti jo aikaisemmin ajettu omia vastaavia kolarikokeita. Testimenetelmistä, kuvauksista, mittauksista ja muusta oli sovittu TM:n ja radan omistajan kanssa ennen kokeita. Britaxin istuimet oli hankittu muualta kuin meiltä, vaikka TM olikin pyytänyt niitä meiltä testiin. Klippan valmistaa kolariradan yhteydessä olevissa tiloissaan molempia testeissä olleita Gracon selkä menosuuntaan istuimia, joten puolueettomasta radasta ei voi olla kyse. Eettisesti ja moraalisesti Klippan/Gracon testirata ei voi olla oikeudenmukainen kilpailijoiden istuinten testaukseen. Puolueeton Ruotsin arvovaltainen yliopistollinen testilaitos VTI ei suorita vertailevia turvaistuintestejä, mm vaikeasti tulkittavien keskinäisten tulosten takia. VTI suorittaa hyväksyntätestejä ECE R44 ja T normien mukaan. ADAC/Stiftung Warentest Saksassa ei myöskään käyttänyt etutukea Eclipse plusan testeissään, vastoin käyttöohjeiden. Tukea ei tarvita kasvot menosuuntaan istuimien eikä kaukaloiden kanssa. Selkä menosuuntaan istuimia ei Saksassa käytetä kaukaloajan jälkeen. Testissä oli Moottori lehden mukaan 26 Suomessa saatavia istuimia, joista 10 oli Britaxin. Kaikki Britaxin käyttöohjeiden mukaan asennetut istuimet olivat kärkisijoilla testeissä. ADACin nokkakolarit tehtiin 64 km/h vauhdissa VW Golfin korissa. ECE R44 testaa 50 km/h vauhdissa kelkalla. ADAC:in tuotekuvassa Eclipse plus esitellään kulmatuki taitettuna taaksepäin, eikä eteenpäin kuten sen pitää olla autossa. ADAC on myöskin testannut selkä menosuuntaan istuimen väärinasennuksia ja niiden seuraamuksia. Turvavyö kiinnitettiin väärin istuimen ohjaimiin. Kasvot menosuuntaan istuimet, 9-18 kg saivat yleensä huomattavasti parempia arvosanoja ja kononaispisteitä kuin vastaavat selkämenosuuntaan istuimet ADAC:in testissä. Tämä testi julkaistaan myöhemmin myös Kuluttajaliiton omassa lehdessä. Eclipse plus istuimien valjaiden lukoissa ei ollut missään ADAC:in monissa testeissä ongelmia. Britaxilla ei myöskään ole ollut valjaidensa lukkojen kanssa ongelmia omissa tuhansissa testeissään. TM:n testin toisen kielikappaleen avautuminen ensimmäisessä kokeessa oli ainutlaatuinen tapaus. TM:n kaikissa seuraavissa kokeissa lukot olivat kunnossa. Saattaa hyvinkin olla että lukko ei ollut kunnolla kiinnitettynä kuten lehti kirjoitti. Yhteisistä sivutörmäyskokeista ei olla vielä päästy sopimukseen ECE R44 standardityön puitteissa. Tämä mm siitä syystä että eri turvaistuintyypit asennetaan auton penkille eri kohtiin ja eri suuntiin sivukolaritesteissä. Kasvot menosuuntaan istuva nukke saattaa sivukolarissa saada osuman jaloilleen kun taas selkä menosuuntaan istuimessa istuvan nuken päähän ovi voi iskeytyä voimalla, kun testipenkin oven saranat ovat jalkojen puolella. Uuden standardin valmistustyössä tehdään vielä oven muodosta, kiinnityksestä ja nuken sijainnista mittauksia sekä kasvot että selkä menosuuntaan törmäyksissä. Nukke mallia P3, jota yleensä käytetään radalla etu- ja takatörmäyksissä ei taas sovellu sivutörmäyskokeisiin hyvin. Nukke P3 ei anna oikeata tietoa lapsen päähän kohdistuvista voimista mm jäykän ja alkeellisen metallirakenteisen runkonsa takia. Sivutörmäyksien kovan metallinuken päähän kohdistuvien eri voimien vaikutuksia on lääketieteellisesti vaikea verrata. Tämän voi itse todeta TM:n testissä siitä että sen nuken päähän, joka ei pysynyt istuimen reunojen sisällä vaan joutui pitkälle ikkuna-aukon läpi ja auton korin ulkopuolelle, kohdistui pienempi voima. Tämä ei olisi lapselle eduksi todellisissa sivukolareissa, vaan on parempi että lapsen pää pysyy istuimen sivujen sisällä. Suuremmalle lapselle pitää olla päivittäisessä käytössä tilaa päälle istuimen sivusuunnassa kun taas kaukalossa voidaan supistaa vauvan liikkumatilaa sivusuuntaan enemmän, kuten esimerkiksi Britax Baby Safe plus kaukalossa on tehty. Kohta EuroNCap julkaisee uusien autojen törmäystestien tuloksia. Näissä testeissä annetaan arvosanoja mm auton lapsiturvallisuudelle, ei turvaistuimille erikseen. Autotehtaat ovat yleensä EuroNCap:issa käyttäneet yli 50%:ssa testiautoissaan eri Britax/Römerin lastenistuimia hyvin tuloksin. Isofix on tulossa voimakkaasti markkinoille ja se tulee olemaan monissa EuroNCapin testiautoissa nyt kesällä. Tahdomme tässä samalla kiittää tuesta ja myönteisistä kannanotoistanne TM:n testin julkaisun jälkeen. Britax on turvallinen ja hyvä ratkaisu lapselle. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KOIRA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Tänään 15:38
vierailija
5 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Norja pyysi anteeksi suomalaisten sortamista, koska Ruotsi pyytää anteeksi?
Tänään 15:36
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Kaupat ovat Suomessa rasistisia, koska niistä ei löydy halal-lihaa
Tänään 15:31
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
4.
v...nuo häirikkösoittajat
Tänään 15:03
viisikymppinen isoäiti
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Miten korona-ajan hörhöille sitten kävi?
Tänään 14:58
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
6.
2kk ei huoli tuttia
Tänään 14:30
vierailija
1 Viestiä
Vauvat ja taaperot
7.
"Sisäministeri Mari Rantanen: Hallitus pyrkii työllistämään ensi sijassa suomalaisia työttömiä – ”Työperäisiä tulijoita tarvitaan vain täydentävästi”"
Tänään 14:26
vierailija
8 Viestiä
Aihe vapaa
8.
"Alankomaiden hallitus ilmoitti maanantaina aloittavansa rajatarkastukset maarajoillaan. Niiden tarkoituksena on torjua laitonta maahanmuuttoa."
Tänään 14:23
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Maanantai klo 07:59
Luettu: 718
Aihe vapaa
2.
Relaatio 1064
Started by lamp
Eilen 00:03
Luettu: 708
Aihe vapaa
3.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Sunnuntai klo 09:33
Luettu: 612
Aihe vapaa
4.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Maanantai klo 02:04
Luettu: 540
Aihe vapaa
5.
Menkääpäs nyt sinne kaakoihin ryyppäämään, saadaan suomen syntyvyys kasvuun
Started by viisikymppinen isoäiti
Maanantai klo 13:21
Luettu: 508
Aihe vapaa
6.
"Asiantuntijan mukaan Venäjä on todennäköisesti asettanut räjähteet jo valmiiksi, jotta Suomi voitaisiin lamauttaa hetkessä."
Started by vierailija
Maanantai klo 23:09
Luettu: 425
Aihe vapaa
7.
Melanian syvä inho ja vastenmielisyys Donald Trumpia kohtaan paljastui videolta. Hän sylkäisi teatraalisesti molempien halausten jälkeen! Katsokaa
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:12
Luettu: 407
Aihe vapaa
8.
Isänpäivän kunniaksi lista historian suurimmista spermalingoista. Olkaa hyvät ja paheksukaa taas faktoille te 2 tiettyä naista😅
Started by vierailija
Sunnuntai klo 10:04
Luettu: 404
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Donald Trumpin ylivoimainen vaalivoitto romuttaa vasemmiston koko narratiivin
Latest: Palstapesu
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Mistäs juteltais?
Latest: 9MM.
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
Akku- ja kaivoshankkeille poikkeuksia ympäristötavoitteista!
Latest: vierailija
2 min sitten
Aihe vapaa
4.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Latest: Palstapesu
2 min sitten
Aihe vapaa
5.
Onnenarpa ja Janne Antin
Latest: vierailija
3 min sitten
Aihe vapaa
6.
Iltalehden analyysi: kolme hyvää asiaa Donald Trumpin vaalivoitossa
Latest: Palstapesu
3 min sitten
Aihe vapaa
7.
K/B-komposti
Latest: vierailija
4 min sitten
Aihe vapaa
8.
Relaatio 1051
Latest: vierailija
37 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Perhe-elämä
Britax vastasi, Kaksplussasta ei kuulu mitään..
Ylös
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu