Britax Römer Baby Safe Plus Isofix

Kaukalo on pärjännyt testeissä ja jalusta on todella helppokäyttöinen. Yhdellä napin painalluksella kaukalo irtoaa ja väärin kaukaloa ei voi laittaa. Kaukaloa kuitenkin kuljetetaan paljon mukana. Meillä on nyt Fixway käytössä saman jalustan kanssa.
 
Meillä ollut. Takapuolen kohdalta tuntui aluksi melko syvältä ja käytin pari ekaa kuukautta vauvan takapuolen alla pyyhettä, jotta ei ollut niin syvä. Telakkasysteemi on ollut kyllä tosi hyvä ja helppokäyttöinen ja todella turvallisen oloinen. Kaukalo melko painava. Nyt meillä on samalla telakalla jo isompi istuin käytössä ja hyvä on edelleen. Poika tykkään kun näkee kunnolla ulos. Vie kuitenkin aika paljon tilaa etumatkustajalta. Suosittelen!
 
On ihan ehdoton. Tosi helppo käyttää ja turvallinen ainakin testien perusteella. Tälle kolmannelle lapselle hankimme tämän isofix systeemin kun autossa on nuo kiinnikeet ja kävin asioilla mummun autolla jossa ei kiinnikeitä ole niin meinasin tuskastua turvavöiden kanssa kun monessa paikassa piti käydä ja aina piti pujottaa turvavyö kiinni ja taas auki. Ihmettelinkin et oon ollu tosi ahkera silloin kun ei isofiksejä vielä ollut kahden ekan lapsen aikana. Nyt on tosiaan niin helppoa sujauttaa kaukalo telakkaa ja lukittuu kuin itestään ja sitten vain napin painalluksella irti. Suosittelen lämpimästi, vaikka hinta on kova. Netissä on välillä hyviä tarjouksi josta saa paljon halvemmalla kun tuo 400?.

Meidän kaukalossa on vähän sellaiset liukkaat kankaat jotka on helppo pyyhiä puhtaaksi. elikkäs myös kankaat tuntuu tosi laadukkailta. Meidän kaukalossa on lisäksi vastasyntyneelle tyyny takapuolen alle jotta istumakulma ei ole liian syvä, tyyny poistetaan kun vauva kasvaa.
 
Kokemuksia ko. yhdistelmästä on, ja pelkästään hyvää. Helppo käyttää ja mukava kun ei tarvitse riuhtoa vöitä autossa. Meillä on myytävänä ko. setti hintaan 230 euroa (Huuto.net) ja voin vakuuttaa että on täysin uutta vastaavassa kunnossa. Laitan kyllä kuvia tulee s-postilla jos oot kiinnostunut. Tuota on siis käytetty 5 kk:ta yhdellä lapsella. Istuin sekä telakka on ostettu helmikuussa 2007.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiharapää:
Ainakin lastentarvikkeen sivuilta mä ainakin käsitin et maksaisi alle 250 ? Mutta laitan linkin niin jokainen voi katsoa itse..
Tuskin. Tuolla oli maininta, että jalusta on "lisävaruste". Jalusta ja kaukalo myydään siis erikseen, koska jalustaa voi käyttää turvaistuimen kanssa ja kaukaloa myös yksinään. Itse maksoimme yhdessä noin 350e. Jalustaa myydään hieman alle kahdella sadalla ja samoin kaukaloa.
 
Moi,

Saksasta saat yhdistelmänä istuimen ja jalustan Koti-Suomeen postikuluineen hintaan 282 euroa. http://www.pingpong-online.de/osc/product_info.php?products_id=1736

Tuo on heidän myydyin mallinsa, hinnat heittävät 5-10 euroa per malli. =)
 
Kiitoksia paljon kaikille vastanneille! Luulen kyllä vahvasti, että mekin olemme tähän päätymässä. Tuo Sirujannen vinkki oli tosi hyvä :) .

Sellainen kysymys vielä, että kuinka kauan lapsenne tosiasiallisesti mahtui tuohon kaukaloon? Menikö sen 10 kk vai paljon alle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kati231:
Kiitoksia paljon kaikille vastanneille! Luulen kyllä vahvasti, että mekin olemme tähän päätymässä. Tuo Sirujannen vinkki oli tosi hyvä :) .

Sellainen kysymys vielä, että kuinka kauan lapsenne tosiasiallisesti mahtui tuohon kaukaloon? Menikö sen 10 kk vai paljon alle?
Paljon alle. Jouduimme max puolen vuoden jälkeen vaihtamaan Fixwayhin. Se tosin on 0-18kg istuin. Mutta tähän vaikuttaa myös vuodenaika. Meillä on keväällä syntynyt lapsi ja toppavaatekausi iski tuossa vaiheessa päälle. Pituuden ja painon suhteen eivät rajat tulleet vastaan lainkaan. Ei tuo ole mikään pieni kaukalo, näin olen ymmärtänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kati231:
Kiitoksia paljon kaikille vastanneille! Luulen kyllä vahvasti, että mekin olemme tähän päätymässä. Tuo Sirujannen vinkki oli tosi hyvä :) .

Sellainen kysymys vielä, että kuinka kauan lapsenne tosiasiallisesti mahtui tuohon kaukaloon? Menikö sen 10 kk vai paljon alle?
Paljon alle. Jouduimme max puolen vuoden jälkeen vaihtamaan Fixwayhin. Se tosin on 0-18kg istuin. Mutta tähän vaikuttaa myös vuodenaika. Meillä on keväällä syntynyt lapsi ja toppavaatekausi iski tuossa vaiheessa päälle.
Kaukaloon ei lasta kannata laittaa toppavaatteissa, koska sillon vöitä ei saa tarpeeksi kireälle, vaan kannattaa hoomata sellainen lämpöpussi, jonka saa kaukaloon kiinni ja lapsi sinne sisälle.
 
Meillä on tuo kaukalo ilman isofixiä, ostettu 2006, ollut -06 ja -07 syntyneillä lapsilla käytössä. Tykätty on hirmusti, olikohan jokin voittaja 2006.. Mies ei kuitenkaan gracoa antanut ostaa, ja ihan hyvä-tuossa matkustivat lapset 1v saakka!
 

Yhteistyössä