Brion ponyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miisa

Vieras
Heips! Onko kellään kokemuksia Brion pony rattaista? Plussat ja miinukset? Ollaan suunniteltu niiden ostoa,kun yhdistelmien rattaat tuntuu kovin raskailta ja Gracon matkarattaat on hepposet, ajaa kyllä asiansa esim. kauppakeskuksessa. Ponyt mielestäni tukevan tuntuiset perus rattaat. Mielipiteitä? Muita hyviä tukevia rattaita? Vauveli nyt 9kk.

Ostimme juuri Graco Ultima Plus -merkkiset matkarattaat, minulla ei kokemuksia Ponyista, mutta puntaroimme niitä yhtenä vaihtoehtona. Meillä tyttö 7 kk ja vaunujen pakkaaminen mukaan alkoi tympiä.

Painossa ei juurikaan ole eroa Ponyissa ja yleisimmissä matkaratasmalleissa. Matkarattaat on ehkä kuitenkin kätevämmät kasata (hmmm... mallista riippuen) ja ainakin tuossa mitkä ostimme selkänoja on säädettävissä täyteen makuuasentoon. Rattaissa on myös viisipistevaljaat, joita Ponyissa ei käsittääkseni ole. Ja Ponyjen suositusikä on alk. 1v. Tähän vuodenaikaan ja Suomen oloissa myös mukana tuleva jalkapeitto puolsi Gracoja.

En tiedä, onko näistä tiedoista ja näkökulmasta apua. Jos lapseni olisi yksivuotias, miettisin ehkä myös Ponyja vakavammin, uskon niiden olevan kuitenkin lujat käytössä ja ihan klassikko.

Hei! Meillä ostettiin ne jo n. 17v sitten kun vanhin lapsi oli silloin n. 9kk. Osasi silloin istua hyvin itse ja oli kätevää kun autossa meni aika pieneen tilaan.Talvella laitettiin rataspussiin,niin oli lämmintä ja ostettiin siihen myös se sadehuppu.Kovassa käytössä ovat olleet ja kestävät ainakin paremmin kuin ns. Matkarattaat.Meilläkin nyt kuudennella käytössä ja ihan hyvässä kunnossa edelleen.Ja nukkuneet ovat myös joskus niissä kun saa siinä sentään vähän selkänojaa alemmaksi,ainoa miinus mikä tulee mieleen on se kun niihin ei saa lasta kiinni,mutta me laitettiin esim. Kaulaliina vyötäröltä rattaiden ympäri. Ja usein kun nukkui niin itse samalla työnsin,niin ei ollut yksin. On meillä ollut myös muita rattaita mutta aina nämä olleet ne ykköset käytössä.

Haluaisin myös Ponyt. Mutta tuosta, että Eikö nykyisin Ponyissa ole valjaat?! Kun olen kaupassa noita katsellut ja vauvaa niihin istuttanut, niin eikö niissä muka ole ollut valjaita :O. Mutta jos ei, niin kaipa niihin saa ostettua irtovaljaat. Mutta eikö muka ole ollut valjaita, nyt en ihan heti tuota usko.. Aivan uskomatonta, jos en tuohon ole kiinnittänyt huomiota!!

Mutta AP:lle, jos tuolla koolla ei ole ""millintarkasti"" merkitystä, niin oletko tutustunut Raceihin! Ilman kuomua Racit ovat lähestulkoon Ponyn kokoiset, ja niissä on hyvä lepoasento!

Kyllä nykyään ponyissa on valjaat mukana, aikaisemmin piti ostaa erikseen. Olen tutustunut myös raceihin, mutta ponyt tuntuvat vaan paljon yksinkertaisemmilta ja kestävämmiltä. Se kyllä vähän mietityttää, kun niitä ei saa lepoasentoon...

Meillä on ponyt ostolistalle esikoiselle. Neiti on nyt 1v4kk ja pikku-veljen synnyttyä matkarattaat ja vunut ovat hänen käytössään joten neiti tarvitsee uudet. Ostamme ponyt koska ovat hyvät perusrattaat jotaka käyvät 3v asti. Niihin saa ostettua myös kuomun jolloin ovat suojaisammat.

Vielä ei vaan olla kauppaan asti päästy vaikka jo katsomassa ollaan aiemmin niitä käytkin:) Pian kuitenkin ostetaan. Mulla on näistä hoitoöapsilta kokemusta yksittäisenä sekä tuplana ja erittäin tyytväinen olen ollut!

-Santtu, neiti 1v4kk ja poika 2vko3pvää

Yhteistyössä