Brio Sing, kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pillipöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pillipöllö

Aktiivinen jäsen
10.08.2011
502
131
43
Kaipaisin nyt ihan kunnon kokemuksia kyseisistä vaunuista/rattaista.

Oon niitä harkinnut vaunuiksi meidän tulevalle pienelle.

En oo niitä päässyt missään livenä lääppimään ja kokeilemaan, vielä.

Tietojen ja kuvien perusteella tykkään seuraavista jutuista siinä:
* Kääntyvät eturenkaat
---- Onko ne oikeesti pienet? Siis liian pienet loskaan, talvikeleille?
* Saa Brio Primo kaukalon kiinni siihen
----Minkä vuotinen kaukalo pitää olla minkäkin vuotiseen runkoon?
* Menee pieneen tilaan
---- Saattais ehkä mahtua mun pienen auton takakonttiin?

Kiitos jos joku osaa kertoa kokemuksistaan :)

Meiltä löytyy nuo vaunut. Vuosimallia 2011. Käyttöaste on aikas korkea. Teen joka päivä pitkiä lenkkejä.
Sopii kaupunkialueelle, ei maastoon.

Plussia:

Kevyet
Kätevät kääntymään
Tilava koppaosa
Mahtuu pikkuauton takakonttiin
Liikkuu hyvin lumella, soratiellä, asfaltilla jne
Hienon näköiset verrattuna moniin muihin peruskotteroihin
Tosi kätevät taittaa kasaan
Tosi kätevä se kaukalo jonka saa napsautettua runkoon kiinni

Loskalumesta ei tykkää eikä ole mun mielestä lumisilla teillä plussakeleillä parhaimmillaan. En hankkisi maalle maastolenkeille. Olen pienempiäkin etupyöriä nähnyt, kyllä noilla vielä pääsee vähän huonommassakin kelissä.

Kaiken kaikkiaan on ollu hyvät vaunut meille. Sopii liikkuvaisille kätevyyttä arvostaville ihmisille. :)

• Tykkää
Reactions: pillipöllö
Meillä on Singit ja olen kovasti tykännyt. Paitsi että ovat mielestäni näppärät niin ovat myös tosi kivan näköiset!

Noista sun kysymyksistä:

-Eturenkaat... Mun mielestä ihan toimivat, kunnon loskalumi-mössössä ei nyt varmaan pääse kunnolla eteenpäin kuin jollain traktorilla;) Mutta nehän saa tarvittaessa myös lukittua. Riippuu varmaan vähän missä asuukin, me asutaan kaupungissa, joten täällä nyt yleensä on suht hyvin auratut tietkin.

-Primo... Käsittääkseni kaikki Primot ja Singit ovat yhteensopivia. Kannattaa tietysti vielä varmistaa asia! Ja autoon suosittelen Primolle sitä telakkaa, näppäri napsasta siihen kaukalo kiinni. Saa kätevästi nostettua sitten kaukalon vaan Singien runkoon kiinni vaikka vaavi nukkuisi:)

-Singit autoon... Singeissähän on se takaosa (siis takarenkaiden välinen leveys) leveempi kuin etuosa. Meillä on autona Toyota Auris, joutuu nappaamaan yhden takarenkaan irti kun laittaa ne takakonttiin. Se ei ole mua haitannut, koska rengas irtoaa yhdestä klipsusta painamassa ja sen saa takasin vaan klikkaamalla sen siihen kiinni.

Omasta puolestani voin siis ainakin suositella:)

• Tykkää
ei muuten saa niitä vanhempia primoja kiinni singin runkoon. Niistä puuttuu ne "tapit" mitkä työnnetään sinne singien reikään! Meillä on kaksi kaukaloa, uudempi ja vanhempi ja tuo vanhempi ei siis mene.

• Tykkää
Me vainhoimme juuri singit gohon. Tykättii singeistä sen verran, että merkissä haluttiin pysyä.
Tosin singithän on erittäin riisuttu malli. Esim jousituksessa erittäin paljon puutetta. Myös kuomu kehnonlainen. Itse en edes ole ajatellut asiaa, mutta gota ku kävimme ostamassa, niin myyjä sitten sanoi. Sing on tehty niille, jotka haluaa uutena ostaa rattaansa, mutta eivät halua satsata niihin paljon rahaa. Kätevä tuo 3 in 1 juttu.

Mutta itse suosittelen kyllä go:ta enemmän kuin singiä. Vaikka ovatki vähän kalliimmat, niin laatu on kyllä paljon parempaa. Ja työntäminenkin paljon kivempaa. Jousitus näissä on tosi hyvä ja sen takia pääsee myös maastossa. Singeillä ei voinut kuvitellakkaan menevät pururadalla. Vaikka go:ssa on eturenkaat pienet, niin pääsee silti hyvin eteenpäin. Tykkään go:sta paljon.

Meillä myös brio primo. Nyt 1v 6kk siirtyy istuimesta pois, kun istuin menee tulevalle vauvalle. Hyvin vielä mahtuisi istumaa siinä. Silloin kun kuletimme vielä lasta tuoss turvakaukalossa esim. kauppakeskuksessa, niin oli kyllä kätevä napsauttaa vain kaukalo kiinni rattaiden runkoon. Tämä toiminto ollu kyllä ihan ehdoton.

Mutta suosittelen tosiaankin tutustumaan go malliin myös. On siis myyjän mukaan paljon laadukkaampi ja toimintoihin panostettu enempi. Ja myös olemme nuo myyjän sanomat jutut itsekkin huomannut.

Yhteistyössä