Brio racet: hyviä ja huonoja kokemuksia, kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raceja harkitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
+Vahvat kärryt ja vahvat renkaat. Kuomu ja kaksi asentoa selkänojalle muistaakseni. Jalkatuki.
-liian pieni alaosa ( ei mahdu paljoa tavaraa), vaikeat laittaa kasaan (en osaa kunnolla :D)

Vankat ja ketterät kärryt. Ollaan tyytyväisiä. Eikä ne tosiaankaan oo hankala laittaa kasaan. Miinusta olemattomasta tavarakorista ja meidän vm 2008 rattaiden järjettömistä turvavöistä (en tiiä onko nykyisissä paremmat).

Työntöaisa huono kun ei voi taittaa tms. ja ihmiset bussissa törmäilee niihin.
Onneton tila ostoksia varten, suorastaan naurettava.

Pienet, näppärät mutta tukevat. Tykkään kyllä kovasti. Kevyet ja kivat.

tosi helposti saa kasaan :o
meillä on käytössä 6v vanhat racet mummolassa.. 104cm mahtuu kuomun alle istumaan, että on pitkäikäinen. noissa on painoraja 20kg kun usein yhdistelmissäkin on 15! meillä isompi on siis 3½v, aikanaan ostin kaverilta noi 35e hintaan enkä kyllä ole katunut! meillä on vaan niin vanhat jo että valjaita ei tullut mukana, samoin samansävyinen jalkapeitto olisi näppärä.
ei tuolla kyllä monen päivän ruokaostoksia kaupasta tuo, mutta muuta moitittavaa ei ole

Meillä racet olleetä käytössä kuopuksella kohta 1½vuotta ja ihan loistopelit ovat. Eivätkä kyllä mun mielestä lainkaan hankalat laittaa kasaan. Näppärät, vakaat ja tilavat rattaat, joihin mahtuu hyvin istumaan pidempikin lapsi. Menevät pieneen tilaan niin eteisessä kuin autossakin-vievät autossa kasassa suurin piirtein saman tilan kuin gracon matkarattaat. Ja ainakin noissa meidän rattaissa on teleskooppiaisa, eli pieneen tilaan menee sekin tarvittaessa.

Scoottereihin verrattuna ihan peet :p
Scoottereissa
+parempi kuomu
+kuomussa 3 taskua
+mukana sadesuoja
+kuomussa säätö, saa ylemmäs/alemmas
+kurkistusluukku
+leveemmät ja paremmat renkaat/jouset
+Työntöaisan taitto
+kevyet(olen monesti laittanut pikaseen kasaan, kun on menty korkeeseen bussiin, jossa kapea ovi)
+3vuoden takuu
+hinta 249e(alennuksessa olen nähnyt aina 229e)

Racet
-2vuoden takuu
-hölmönnäkönen kuomu :D
-ei sadesuojaa mukana
-pieni tavaratila
-ei taskuja
-hinta 259e(alesta voi kyllä saada 199e)

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Scoottereissa
+parempi kuomu
+kuomussa 3 taskua
+mukana sadesuoja
+kurkistusluukku
+Työntöaisan taitto
+kevyet(olen monesti laittanut pikaseen kasaan, kun on menty korkeeseen bussiin, jossa kapea ovi)
+3vuoden takuu

Racet
-2vuoden takuu
-ei sadesuojaa mukana
-pieni tavaratila
-ei taskuja

Ja Teutonia Timmy pesee puolestaan Scooterit :D Pienemmät, ketterämmät, menee makuuasentoon, kantokoppaikäisen saa myös kasvot työntäjään päin. Scooterit kolhon oloiset työntää Timmyjen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Scoottereissa
+parempi kuomu
+kuomussa 3 taskua
+mukana sadesuoja
+kurkistusluukku
+Työntöaisan taitto
+3vuoden takuu

Racet
-2vuoden takuu
-ei sadesuojaa mukana
-pieni tavaratila
-ei taskuja

Onko scootereissa tosissaan 3 vuoden takuu? Ei oo mun mielestä ennen ollu.
Raceissa on muuten myöskin korkeuden säätömahdollisuus, se korjauksena.
Tuo ulkonäkö taas on niin makuasia, mä tykkään enemmän racejen ulkonäöstä. Samoin tuo työntöaisa on aika lailla makuasia, mä tykkään enempi brion teleskooppiaisasta, nappiaisa alkaa lenksumaan helposti, ainakin kaverin scootereissa kävi näin.

Kiitos tästä vertailusta, vaikka en kyllä ole kanssasi samaa mieltä. Olen kuullut scootereista paljon huonoa, joten en ikinä ostaisi. Kahdelta eri ihmiseltä olen kuullut (ja nähnyt) että heidän rattaidensa kankaat ovat rispaantuneet todella törkeän näköisiksi muutama kuukausi oston jälkeen, eikä takuu ole sitä kattanut, koska se on kuulemma rattaiden ominaisuus!
Joten ei kiitos scootereita meille :D

Timmyjä olen miettinyt myöskin, täytyy käydä niitä vielä testaamassa.

Yhteistyössä