Brio Nova - millaisia kokemuksia käytössä ollut sinulla ?

  • Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti
miettivä
Siis tuollaiset olisi nyt halvalla myynnissä ja vaikuttavat meistä mainioilta kulkupeleiltä mutta haluaisimme noista lisätietoja.

* Millaiset nuo yhdistelmävaunut ovat pitemmän ajan käytössä ?
* Onko noissa "kärryissä" ilmennyt mitään ongelmia tai puutteita ?
* Miten pieneen tilaan nuo taittuvat esim: huomioiden automatkat ?
* Entä pysyvätkö pyörät hyvin menossa mukana & onko jotain
vikaa ilmennyt työntöaisassa ?
* Miten haalistuvaa tummansininen kangas on ?
* Ovatko nuo hyvät & mukavat myös sitten kun rattaiden aika alkaa
& pysyvätkö turvakaari ynnä jalkatuki hyvin paikoillaan ?
* Miten pitkän takuun noille yhdistelmävaunuille saa ?

Ja sitten vielä viimeinen mietintä, kumpi on parempi loka-marras-
kuun vaihteessa syntyvälle vauvalle, pehmeä kantopussi ¨
vai kova kantokoppa ?
Brio Novaan kai saa vain tuon pehmeän kantopussin mutta
onko tuo riitävän lämmin vauvalle ynnä että saako tuohon
kantopussiin kätevästi laitettua myös makuupussin sisälle +
kovemmilla pakkasilla huovan tai jokin peiton päälle.

Niin ja jos emme noita haluakaan, niin kertokaa myös kokemuksia
Brio Kombi - yhdistelmävaunuista pitemmässä käytössä ynnä mitä puutteita / vikoja noista löytyy ?
 

Mulla oli itselle kombit, mun ystävällä oli kombit ja tuossa yläkerrassa on novat joten melko hyvin on tullut molemmat testattua. ;)
Molemmissa takuu-aika on 2 vuotta.
En tiedä onko sattunut vain huonoa vuosikertaa meille, mutta kukaan meistä 3 ei ole rattaistaan tykännyt. Minä ja ystävni omamme myytiinkin pois, yläkerta pitää käytössä novia vielä mutta myy pian omansa varmaan. Ne vievät paljon tilaa pienessä vaunuvarastossamme, samoin kuin bussissa. Teleskooppinen työntöaisa jäi aina käytävälle ihmisten tielle. Kangas huono: päästää vaaleaa vanua läpi. Ei haalistunut auringossa: sen puolesta ok. Pyörät hyvät ja pysyvät kiinni, novista ja toisista kombeista työntöaisan pehmuste repesi mutta takuuseen vaihdettiin. Kuomun kiinnikkeet löystyvät helposti, joten niihin piti keksiä vippaskonsteja välillä. Ratas osa oli alkuun liian leveä, mutta olennainen ongelma se ei ollut: tyynyillä tuettiin. Makuuasennossa meille riittämätön: tyttö ei enää mahtunut vuoden ikäisenä rattaaseen nukkumaan ja nyt yläkerran vauva on 10 kk ja jämptisti menee noviin enää. Runko löystyi pidemmässä käytössä: ei ollut vajaan vuoden käytön jälkeen enää tukeva. Meillä oli siis kombeissa kova koppa, mutta mä käytin vauvalla talvella pehmeää myös, eli olivat sisäkkäin (pehmeä oli kevyempi kantaa raput ylös kotio.) Ja pehmeään mahtui makuupussi ja peitto sisälle. Eli seuraavalleni aion näihin uusiin rattaisiin hankkia pelkän pehmeän kantopussin, en kovaa ollenkaan. Mun tyttö syntynyt siis syyskuun 20 pvä. Pkko sanoa etten kumpiakaan näistä suosittele, jäi huono kokemus kyllä. Jos olisivat parennelleet niitä? En silti luota enää Brioihin. :/
 
Meillä oli Novat.

Tuossa yllä mainittiin, että kuomu löystyy helposti. Pitää täysin paikkaansa, mutta menee takuun piikkiin. Meillä se korvasi sen. Sanoivat vielä, että monella sama ongelma. Lupasivat jatkossakin korjata, jos ongelmia ilmenee. Meidän kankaissa ei ollut mitään vikaa ja työntöaisakin oli kätevä ja toimiva, eikä päälys rikkoutunut tai kulunut käytössä. Linja-autoon taas omasta mielestäni mahtui hyvin, ottaen huomioon, että ovat yhdistelmät, eivät kevyet kuomurattaat.
Erittäin huonoa olivat täysikumirenkaat. Sain aina olla irrottelemassa kiviä. Joten hanki sitten heti ilmakumit, jollei jo ole. Koska pyörien jarruratas on muovia, ei se ole kovinkaan kestävä. 2 kertaa meni rikki, mutta takuu taas korvasi. Myös yksi renkaista oli viallinen, mutta senkin saimme takuussa takaisin.
Kyllä kuitenkin tyhmät tempun tein, kun niistä luovuin. Istuintila oli riittävä, tai ainakin huomattavasti parempi, mitä nykyisissä kuomurattaissamme.
Selkänojan säätö on tuottanut ongelmia. Minä sen kyllä hallitsin, mutta ei kukaan muu. Tavarakori on iso. Sinne mahtuu hyvin 2 kauppakassia, mutta ne verkot ovat surkeat, jotka korin ulkosivuilla ovat. Menivät rikki alta kuukauden käytön. Tosin niiden poistaminen ei tahtia haitannut.
 

Yhteistyössä