Brio Happy yhdistelmävaunut... kokemuksia? mielipide?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja..

Vieras
Olen hankkimassa tulevalle lapsellemme vaunuja, ja nyt olen pikku hiljaa kallistumassa brion happy vaunuihin.. (isojen etupyörientakia/hinta-laatu suhteen/helppo hankkia omasta kaupungista/hyvät takuut/nopeesti varaosia,jne)

mutta on yksi ongelma jota olen miettinyt..
Kannattaako ottaa vaunukoppa ja ratas osat erikseen kiinnitettävinä vai sitten silleen että ratasosa on kiinni, ja siihen laitetaan sit irrotettava kova/pehmeä kantokassi päälle
??

Hyötyjä tai haittoja kummastakin kaipailen, kumpi näppärämpi ja fiksumpi? :)

Meille taas on ehdottomat ne isot etupyörät.
Asutaan taajamassa, jossa joskus saattaa joutua odottamaan iltaan asti että joku tulee auraamaan lumet ja loska, ja oisin aivan pulassa jos mulla ois vaunuissa pienet pyörät, jotka jumittuisi ensimmäiseen lumikökkäreeseen. Koiran takia on pakko päästä liikkumaan säällä ku säällä, ja mielellään useempi kilometri.

Ymmärrän, jos kaupungissa tai eteläsuomessa pienet pyörät on kätevät esim kauppakeskuksissa tai lumettomassa/vähälumisessa keskustassa.

mutta edelleen kaipaisin hyviä ja huonoja puolija tuon koppa asian suhteen. :)

Meillä ollut kahdella lapsella kovan kantokopan kanssa, ja tyytyväisiä olemme. Kova kantokoppa menee pienellä ekat kuukaudet myös matkasängystä, ja miksei sängystä kotonakin. Aika isothan nuo on, joten jos tarttee mahtua pieneen autoon tai hissiin tms niin harkitsisin vielä. Varaosia ei oo tarvittu, renkaat pumpataan kerran vuodessa ja vauvojen välissä pesin kankaat. Hyvin on vaunut kestänyt lähes päivittäistä käyttöä kohta neljä vuotta takana.

Itse olen hommaamassa juuri samoja vaunuja. Otan ratasosan ja siihen sisälle joko kovan tai pehmeän kantokopan. Isoa kovaa koppaa tarvitsee vaan niin vähän aikaa ja on iso säilyttää, joten en itse sellaista ota. Kantokoppa ajaa saman asian sen muutaman kuukauden ajan mitä sitä tarvitsee.

kiitos vastauksista..

Hmm.. irrallisena ne varmaan menee pienempään tilaan esim autossa jne..
ja säilytyksen kannalta, ei niin väliä, löytyy lämmin varasto missä kyllä säilyyvät.

Täytyy varmaan vielä mennä kauppaan katsomaan ja vertailemaan. :)

Meillä oli nuo vaunut ja toista kertaa en ostaisi. Niissä on tosi surkeat jousitukset. Ei haittaa jos työntää pelkällä asfaltilla, mutta työnnäppä soratiellä vauvaa, joka nukkuu siellä kopassa ja pomppii ylös alas kopassa.

Yhteistyössä