Boikotoitko?!

Ei pelkkää maata, mutta Nestlen tuotteita yleisesti (myös siis entisiä Valion jätskejä ). Mielessä on edelleen Nestlen äidinmaidonvastikkeet, joidenka takia monet lapset kehitysmaissa sairastuvat vatsatautiin, kun vastike sekoitetaan saastuneeseen veteen. Vierastan myös vaatteita, jotka on tehty mahdollisen lapsityövoiman maassa, esim. Bangladeshissä, Intiassa.

mie
Boikotoin 1990-luvulla Ranskaa olemalla ostamatta ranskalaisia omenoita, koska Ranska teki ydinkokeita Mururoan atollilla.

Nyt olen valinnut mieluummin egyptiläisiä appelsiineja israelilaisten sijaan (tosin egyptiläiset on myös paremman näkösiä, siis ne appelsiinit).

Ja yrityksistä Nestle on sellainen, jota olen boikotoinut jo varmaan yli kymmenen vuotta siksi, että se markkinoi (en tiedä jatkuuko tällainen vielä) äidinmaidonkorviketta kehitysmaissa esittämällä, että se on parempaa lapsille kuin äidinmaito. Nestle tekee yllättävän paljon erilaisia tuotteita.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja zariife:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Viime aikoina olen karttanut Israelilaisia tuotteita. Syytä ei varmaan tarvi kysellä.
mutta esimerkiksi tavalliset viljelijät on pulassa boikottien takia, eli tavallinen kansa kärsii..
minkä takia toisen kärsimys on kalliimpaa kuin toisen?
aika törkeää laittaa viattomat maanviljelijät maksamaan siitä että jotkut maanmiehet päättävät rellestää

Lähes kaikkia
Pyrin ostamaan vain kotimaista. Jos se ei ole mahdollista, niin mieluiten kuitenkin pohjoismaissa valmistettua, eli käytännössä ruotsalaista. Talvella en kuitenkaan osta kotimaista kurkkua tai tomaattia, koska niiden kasvatus on järjetöntä. Mieluummin hedelmiä ulkomailta, kun pakastemarjat loppuu.
Israelilaisia tuotteita en AINAKAAN osta koskaan!

Alkuperäinen kirjoittaja zariife:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Viime aikoina olen karttanut Israelilaisia tuotteita. Syytä ei varmaan tarvi kysellä.
mutta esimerkiksi tavalliset viljelijät on pulassa boikottien takia, eli tavallinen kansa kärsii..
minkä takia toisen kärsimys on kalliimpaa kuin toisen?
aika törkeää laittaa viattomat maanviljelijät maksamaan siitä että jotkut maanmiehet päättävät rellestää
Niin minustakin on aika törkeää mennä räjäyttelemään sairaaloita ja pikkulasten kouluja tuhannen päreiksi ja tappaa siinä sivussa muutama sata viatonta siviiliä.

Niinhän toi joka paikassa on jos sille linjalle mennään. Miksi tavallisen kiinalaisen pitäisi kärsiä? Entä ranskalaisen? Mitä jos haluankin tukea Marokon maanviljelijöitä, siellä sitäpaitsi appelsiinit on loistavan hyviä. Vai olisiko parempi ostaa yksi appelsiini jokaista laatua ettei kenellekään tulisi paha mieli.

Yhteistyössä