Boikotoiko jotain

Joo, teini-iän peruina boikotoin MC Donaldsia...ihan vaan joskus ällötti koko pahaa ruokaa myyvä epäekologinen pulju.Sitten boikotoin Etelä-afrikkalaisia viinejä...hmm...ja kaikenlaisia tuotteita jotka on pakattu ihan ylenmääräiseen muoviin...Noh, turkiksia ei tartte edes boikotoida kun ei niitä muutenkaan tulis ostettua.
Ja Israelilaisia tuotteita boikotoin myös. Syyt näihin on näennäisen poliittisia mutta kuuitenkin aika fiilispohjasia, koska voisihan sitä poliittisten syiden perusteella boikotoida paljon muitakin asioita.

keinänen
muumi -vaippoja ostin kerran ja olivat valmistusvirheellisiä ei käytetty kuin yksi vaippa, loput vein takaisin kauppaan mutta ei valmistaja eikä kauppias halunnut korvata niitä.. valmistajan edustajan mukaan valituksia oli kyseisitä vaipoista tullut paljon ja ne oli vedetty pois markkinoilta ilmeisesti kauppias myi jotain "vanhaa" varastoa. että silleen ei ikinä enään yhtään muumi vaippaa tähän huusholliin.

Kyllä boikotoin, mm. Mäkkäriä, Lidliä, israelilaisia tuotteita, häkkikanaloiden munia, turkiksia, eläinkokeilla testattua kosmetiikkaa (no, siinä pitää joskus lipsua kun ei oo aina varaa ostaa niitä tuotteita mitä haluais), teinidiscoja, huonoa musiikkia... onhan noita!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 11:36 Hallatar kirjoitti:
Kyllä boikotoin, mm. Mäkkäriä, Lidliä, israelilaisia tuotteita, häkkikanaloiden munia, turkiksia, eläinkokeilla testattua kosmetiikkaa (no, siinä pitää joskus lipsua kun ei oo aina varaa ostaa niitä tuotteita mitä haluais), teinidiscoja, huonoa musiikkia... onhan noita!
Ai niin joo....mäkin boikotoin häkkikanaloitten kanojen munia... =)

Minä boikotoin vieläkin Benettonin vaateketjua kun ällötti ne niiden mainokset joskus 10 vuotta sitten. Ne oli niitä missä hevoset köyri yms...

Muuten en boikotoi tällä hetkellä mitään, on vaan tosiaan tuotteita, joita en osta kun on parempikin vaihtoehto tarjolla. Tällasia on esim. just nää tavis-kananmunat, joita en osta kun on kerran vapaan kanan muniakin tarjolla.

oljenkorsi
Boikotoin kauppoja joista saan huonoa palvelua. Joskus ennemuinoin lähikapan tytötöillä oli kassalla niin kivaa jtutsteltavaa keskenään että eivät tykänneet palvella asiaksta...siis minua, no kun muutaman kerran olin ollut heidän välissään kassalla ja tytöt koko maksamisen ajan jatkoivat iloista ravintolaillan kertailua huudellen toisileen ja antaen ymmärtää varsin selvästi minun olevan juttelun tiellä niin kirjoitin kauppiaalle pitkän kirjeen sekä lopetin ko. kaupassa käymisen. Olen itse työskennellyt pitkään palvelualalla ja minusta asiakkaalle sanotaan päivää ja kiitos ja näkemiin sekä katsotaan asiakasta palvelutilanteessa tämä kuuluu peruskohteliaisuuteen ja jos ei nämä kriteerit täyty minä vaihdan kauppaa. Siis boikotoin huonoa palvelua :)

Boikotoin mikäli olen mielestäni saanut ala-arvoista palvelua/kohtelua. Ymmärrän kyllä moniakin, koska olen itse toiminut palvelualalla koko ikäni, mutta todella asiatonta kohtelua en anna anteeksi, joten .... en ole käynyt Prismoissa n. 7 vuoteen, erään prisman kämmin jälkeen, johon suhtauduttiin ERITTÄIN ylimalkaisesti.

hohhoijaa taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 16:47 Vieras kirjoitti:
Boikotissa Nestle ( myyvät äidinmaidon vastiketta kehitysmaissa väärin mainostaen), mäkkäri ja Shell
jaa, miten ne mainistaa väärin ?

mää en boikotoi mitään, olen aivan liian laiska siihen ... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 15:59 hohhoijaa taas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 16:47 Vieras kirjoitti:
Boikotissa Nestle ( myyvät äidinmaidon vastiketta kehitysmaissa väärin mainostaen), mäkkäri ja Shell
jaa, miten ne mainistaa väärin ?

mää en boikotoi mitään, olen aivan liian laiska siihen ... :whistle:
Mainostavat kehitysmaissa korvikkeen olevan parempaa vauvalle kuin äidinmaito. Tämä on romahduttanut imetyksen monissa kehitysmaissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2006 klo 21:53 hohhoijaa taas kirjoitti:
Eikös se ole jo laitonta ? Kas kun siihen ei puututa mitenkään täällä Suomessa. On sitä nyt paljon turhempiinkin asioihin puututtu..
Kyllä tuosta on aika ajoin julkisuudessa keskustelua, muutama vuosi sitten paljonkin...muta ei siihen kai mikän instanssi virallisesti puutu. Ainut keino on tuo henkilökohtainen ostoboikotti joka on jokaisemn oma valinta =) Jos meitä on tarpeeksi monta se kai toisi riittävän vaikutuksen. nestlellä on monia "sivufirmoja" jotka ko. yrityksen omistamia ja firman nimi kuitenkin joku muu. Jossakin oli muistaakseni lista sitä mitä tuotteita ko. yrityksen valmistamana on. Muistaako joku linkkiä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 15:46 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2006 klo 21:53 hohhoijaa taas kirjoitti:
Eikös se ole jo laitonta ? Kas kun siihen ei puututa mitenkään täällä Suomessa. On sitä nyt paljon turhempiinkin asioihin puututtu..
Kyllä tuosta on aika ajoin julkisuudessa keskustelua, muutama vuosi sitten paljonkin...muta ei siihen kai mikän instanssi virallisesti puutu. Ainut keino on tuo henkilökohtainen ostoboikotti joka on jokaisemn oma valinta =) Jos meitä on tarpeeksi monta se kai toisi riittävän vaikutuksen. nestlellä on monia "sivufirmoja" jotka ko. yrityksen omistamia ja firman nimi kuitenkin joku muu. Jossakin oli muistaakseni lista sitä mitä tuotteita ko. yrityksen valmistamana on. Muistaako joku linkkiä?
Pitääkö tämä vielä paikkansa? Aihe oli pinnalla vuosia sitten, eikö siihen ole vielä tullut parannusta? Eikös siinä ollut pointtina se, että korvike sekoitetaan veteen ja kehitysmaissa saattaa olla huonosti puhdasta vettä saatavilla. Olisi mielenkiintoista kuulla mikä on nestlen tämän hetkinen kanta äidinmaidonkorvikkeiden myyntiin kehitysmaissa.

Israelista kaupattavia tuotteita, esim appelsiinit. Kasvattavat ko.hedelmät Palestiinalaisilta ryöväämillään mailla, samalla kun joiltain alueilta, joita eivät ole haltuunsa saaneet myrkyttävät pohjavden, jottei palestiinalaiset saa juoma vettä saati sitten kasvattaa karjaa tai viljellä maata.
Taka-ajatuksena on amerikkalaisten avulla ottaa Palestiina haltuun ja tehdä siitä juutalaisvaltio. Koko aluehan kuuluu jo historian puolesta kaikille kolmelle suurelle uskonnolle, eli kristityille ja muslimeille ja myös omaansa tuhoaville juutalaisille.
Boikotoin myös kaikkea muuta maailmankaikkeudessa mikä ei tunnu oikeasti hyvälle... :x

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 10:41 Darelbeida kirjoitti:
Israelista kaupattavia tuotteita, esim appelsiinit. Kasvattavat ko.hedelmät Palestiinalaisilta ryöväämillään mailla, samalla kun joiltain alueilta, joita eivät ole haltuunsa saaneet myrkyttävät pohjavden, jottei palestiinalaiset saa juoma vettä saati sitten kasvattaa karjaa tai viljellä maata.
Taka-ajatuksena on amerikkalaisten avulla ottaa Palestiina haltuun ja tehdä siitä juutalaisvaltio. Koko aluehan kuuluu jo historian puolesta kaikille kolmelle suurelle uskonnolle, eli kristityille ja muslimeille ja myös omaansa tuhoaville juutalaisille.
Boikotoin myös kaikkea muuta maailmankaikkeudessa mikä ei tunnu oikeasti hyvälle... :x
Minä "boikotoin" jaffa-appelsiineja, koska ne eivät ole läheskään yhtä hyviä kuin muut kuten espanjalaiset tai marokkolaiset =)

kannatan kyllä imetystä, mutta siellä "kaukana" mun mielestä on kyllä ihan sama juoko lapsi korviketta (kunhan se kunnollista) vai saako äidinmaitoa. En oikein ole vakuuttunut, että kehitysmaassa asuvan äidin maito olisi tarpeeksi ravinteikasta johtuen siitä, että siellä nälänhätä ja ruoasta pula. Niillä äideillä ihan tarpeeksi rankkaa usean lapsen kanssa, saatikka ettei lapselle saisi antaa muuta kuin rintaa. Muuten olen kuullut tästä tapauksesta jossa huonoon veteen sekoitettu korvikejauhe sai paljon huonoa aikaan. En siksi kuitekaan boikotoi kyseisen firman tuotteita. Uskon, että ajatus siinä oli kuitenkin hyvä. Kun on nälkä viedään suurimpaan hätään ruokaa ja sitten mietitään kuinka saataisiin se ruoka siellä paikanpäällä aikaiseksi (kaivojen rakennuttaminen, maanviljelyn opetteleminen yhdessä yms toiminta). Näin säästyy edes muutama nälkäinen hengissä. suunnittelussa oli vain joku joka ei tiennyt/ottanut selvää todellista olosuhteista.

Yhteistyössä