biologinen isä ei ole tavannut lasta 3 vuoteen ja nyt tuli kirje soskusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elli"

Vieras
Että pitäisi mennä sopimaan tapaamisista :O
Siis aivan uskomatonta.. Me ollaan eletty koko tämä aika onnellisina ja lapsella on elämässään oikea ISÄ jota rakastaa ja joka rakastaa lasta kuin omaansa. Lapselle on myös syntynyt sisarus ja kaikki oli tosi hyvin.. Itkettää ja surettaa kun mietin miten tuo pieni lapsi musertuu ja hämmentyy kun joutuu nyt tapaamaan tämän "isän" joka on ihan täys hullu narkomaani :'(

Onko mun oikeesti pakko suostua johonkin tapaamiseen ja miten ihmeessä nuin pienelle selittää tällaisen asian??

Minkä ikäinen lapsesi on. Laspellahan on oikeus olla tapaamatta isäänsä jos niin haluaa koska se tapaamisoikeus on vain lapsella ei vanhemmilla.
Mahdollista on myös valvotuttapaamiset jos isän tausta on huono

kyllähän tuo periaatteessa on pakko. mutta jos hän tosiaan on hullu narkomaani niin valvotut tapaamiset .oletko tunnustanut lapsen isän jos et niin silloin ei ole pakko suostua mihinkään.

No tuskinpa se haluaa lastaan tavata,,

Menitkö möläyttään neuvolassa ettei ole lasta tavannut 3 vuoteen? minä tein sen mokan ja

meillekin tuli kirje kesällä että sopia tapaamisista, luultiin että etä äiti ottanut yhteyttä soskuun.
Mutta etämamma oli yhtä yllättynyt kirjeestä.

näki lasta 2 kertaa mutta sitten ei ole kuulunut mitään elokuun jälkeen.

Tuskimpa se sun exäkään parannusta on tehnyt ja halua säännöllisesti tavata, ole huoleti

Siis valvottu tapaaminen se olisikin tottakai.

Lapsi on siis kohta 4vuotta. Ja tämä "isä" on nähnyt hänet vain muutaman kerran silloin vauva-aikana ja silloinkaan ei osoittanut mielenkiintoa vauvaa kohtaan.

[QUOTE="Elli";22472665]Että pitäisi mennä sopimaan tapaamisista :O
Siis aivan uskomatonta.. Me ollaan eletty koko tämä aika onnellisina ja lapsella on elämässään oikea ISÄ jota rakastaa ja joka rakastaa lasta kuin omaansa. Lapselle on myös syntynyt sisarus ja kaikki oli tosi hyvin.. Itkettää ja surettaa kun mietin miten tuo pieni lapsi musertuu ja hämmentyy kun joutuu nyt tapaamaan tämän "isän" joka on ihan täys hullu narkomaani :'(

Onko mun oikeesti pakko suostua johonkin tapaamiseen ja miten ihmeessä nuin pienelle selittää tällaisen asian??[/QUOTE]

Jos isä on hullu narkomaani niin eihän silloin niitä tapaamisia järkätä kuin korkeintaan valvottuina. Jos taas isä tehnyt parannuksen niin eikös se ole lapsenkin etu että isästä on muutakin hyötyä kuin elarit. Onhan lapselle kuitenkin selitetty että hänellä on bioisä, eikös..? Että ihan hyvillä mielin voitte tapaamiseen mennä.

[QUOTE="dusk";22472703]No tuskinpa se haluaa lastaan tavata,,

Menitkö möläyttään neuvolassa ettei ole lasta tavannut 3 vuoteen? minä tein sen mokan ja

meillekin tuli kirje kesällä että sopia tapaamisista, luultiin että etä äiti ottanut yhteyttä soskuun.
Mutta etämamma oli yhtä yllättynyt kirjeestä.

näki lasta 2 kertaa mutta sitten ei ole kuulunut mitään elokuun jälkeen.

Tuskimpa se sun exäkään parannusta on tehnyt ja halua säännöllisesti tavata, ole huoleti[/QUOTE]

Mä veikkaan tätä, koska uskon että jos isä olisi lopettanut päihteiden käytön ja toipunut, hän olisi aloittanut ottamalla yhteyttä suoraan teihin -jos tietää, missä asutte- ja kysynyt ihan epävirallisesti ensin, saako tulla juttelemaan muutoksestaan.

[QUOTE="Elli";22472714]Siis valvottu tapaaminen se olisikin tottakai.

Lapsi on siis kohta 4vuotta. Ja tämä "isä" on nähnyt hänet vain muutaman kerran silloin vauva-aikana ja silloinkaan ei osoittanut mielenkiintoa vauvaa kohtaan.[/QUOTE]

Tuon ikäinen osaa sanoa jo haluaako vaiko ei tavata "isänsä" Pakko ei ole missään nimessä tavata jos lapsi ei halua. Sinun on siihen suostuttava koska hän ilmeisesti tunnustautunut isäksi aikoinaan vaikka olisitkin yksinhuoltaja.
Vähän väärä neuvo, mutta manipulointi auttaa tässä asiassa jos et halua lapsesi tätä miestä tapaavan.

Jos isä on hullu narkomaani niin eihän silloin niitä tapaamisia järkätä kuin korkeintaan valvottuina. Jos taas isä tehnyt parannuksen niin eikös se ole lapsenkin etu että isästä on muutakin hyötyä kuin elarit. Onhan lapselle kuitenkin selitetty että hänellä on bioisä, eikös..? Että ihan hyvillä mielin voitte tapaamiseen mennä.

Sepä siinä onkin kun ei olla selitetty..tai ainakaan lapsi ei ole ymmärtänyt kun oli niin pieni silloin kun tapasin uuden miehen ja luonnollisesti pitää isänä siis tätä miestä.
Olen sellittänyt että asui vauvana äidin kanssa kahdestaan.. :/
mutta en ole ikinä sanonut mitään bio isästä

Joopa joo... tiedä taas minkälainen "hullu narkomaani" tämä biologinen isä todellisuudessa on. Epäilen että kyseessä on ihan tavallinen suomalainen mies, jota "Elli" haluaa lapsen avulla rangaista rikkoutuneista väleistä.

[QUOTE="Elli";22472747]Sepä siinä onkin kun ei olla selitetty..tai ainakaan lapsi ei ole ymmärtänyt kun oli niin pieni silloin kun tapasin uuden miehen ja luonnollisesti pitää isänä siis tätä miestä.
mutta en ole ikinä sanonut mitään bio isästä[/QUOTE]

Hohhoijaa taas. No nytpä sitten saat asiaa selvitellä lapsellesi. On bioisälläkin oikeutensa.

Tuon ikäinen osaa sanoa jo haluaako vaiko ei tavata "isänsä" Pakko ei ole missään nimessä tavata jos lapsi ei halua. Sinun on siihen suostuttava koska hän ilmeisesti tunnustautunut isäksi aikoinaan vaikka olisitkin yksinhuoltaja.
Vähän väärä neuvo, mutta manipulointi auttaa tässä asiassa jos et halua lapsesi tätä miestä tapaavan.

Kyllä on pakko, jos etävanhempi näin haluaa. Lapsi voi huutaa, kiljua, itkeä ja pitää vaikka oven karmista kiinni, mutta hän todellakin joutuu vanhempansa tapaamaan. Puhe lapsen oikeuksista on pelkkää paskaa ja kaunistelua. Se on vain ja ainoastaan etävanhemman oikeus, edes velvollisuus se ei ole.

[QUOTE="mies";22472753]Joopa joo... tiedä taas minkälainen "hullu narkomaani" tämä biologinen isä todellisuudessa on. Epäilen että kyseessä on ihan tavallinen suomalainen mies, jota "Elli" haluaa lapsen avulla rangaista rikkoutuneista väleistä.[/QUOTE]

Näin on! Kaikki tavalliset suomalaiset miehet odottavat, että lapsi on 4-vuotias, ennen kun haluavat tavata tämän.

[QUOTE="Elli";22472747]Sepä siinä onkin kun ei olla selitetty..tai ainakaan lapsi ei ole ymmärtänyt kun oli niin pieni silloin kun tapasin uuden miehen ja luonnollisesti pitää isänä siis tätä miestä.
mutta en ole ikinä sanonut mitään bio isästä[/QUOTE]

Miksi ihmeessä et ole kertonut lapselle asian oikeaa laitaa? :O Ei tuollaista asiaa saa salata lapselta!

Biologisella etällä ei ole oikeuksia vaan sillä lapsella. Usokaa jo!!
Tässä tilanteessa olet mielestäni vahvoilla jos lapsesi ei edes tästä miehestä mitään tiedä. Kertoa sinun pitää, mutta miten lapsi sen käsittää on toinen juttu. Muista kertoa että lapselta ei lähde pohja eikä kukaan tästä tutusta ja turvalisesta maailmasta pois vaan sinne on tulossa yksi iheminen lisää kuka haluaa välillä aina nähdä.

[QUOTE="mies";22472753]Joopa joo... tiedä taas minkälainen "hullu narkomaani" tämä biologinen isä todellisuudessa on. Epäilen että kyseessä on ihan tavallinen suomalainen mies, jota "Elli" haluaa lapsen avulla rangaista rikkoutuneista väleistä.[/QUOTE]

Siis tällä isällä on skitsofrenia ja päihteitä käyttänyt koko elämänsä IHAN OIKEASTI.
Todellakin jos olisi kyseessä tavallinen suomalainen mies ja jos hänestä sellainen joskus tulee niin saisi lasta tavata

[QUOTE="mä";22472768]Kyllä on pakko, jos etävanhempi näin haluaa. Lapsi voi huutaa, kiljua, itkeä ja pitää vaikka oven karmista kiinni, mutta hän todellakin joutuu vanhempansa tapaamaan. Puhe lapsen oikeuksista on pelkkää paskaa ja kaunistelua. Se on vain ja ainoastaan etävanhemman oikeus, edes velvollisuus se ei ole.[/QUOTE]

Puhut parempaa tietoa asiasta nyt vai lapsella on oikeutensa ei vahnemmilla. Ihme ettei menen jakeluun.
Ei joudu jos ei halau tavata ja piste.

[QUOTE="mä";22472779]Miksi ihmeessä et ole kertonut lapselle asian oikeaa laitaa? :O Ei tuollaista asiaa saa salata lapselta![/QUOTE]

En minäkään noin pienelle alkaisi asiaa selittämään, vaan odottaisin, että lapsi on vanhempi.

[QUOTE="mä";22472779]Miksi ihmeessä et ole kertonut lapselle asian oikeaa laitaa? :O Ei tuollaista asiaa saa salata lapselta![/QUOTE]

Siksi kun olen ajatellut että hän on liian pieni ymmärtämään :(
Ja olen kyllä koittanut selittää mutta se on niin vaikeaa kun ei hän käsitä sitä oikein..
Siis olen selittänyt että tämä iskä joka asuu meidän kanssa ei ole samalla tavalla tälle lapselle iskä kuin tälle toiselle lapselle. mutta lapsi vaan sanoo "on se mun iskä"

Puhut parempaa tietoa asiasta nyt vai lapsella on oikeutensa ei vahnemmilla. Ihme ettei menen jakeluun.

Mitä parempaa tietoa minulla pitäisi olla kuin se, että lapseni vietiin väkisin tapaamiseen hänen takertuessaan minuun kiinni ja huutaen ettei halua? Tämäkö ei riitä "paremmaksi tiedoksi"? Mistä sinä olet oman "tietosi" saanut? Miksi niin monet lapset itkevät vanhempansa perään, että haluaisivat tavata, mutta etävanhempi ei siihen suostu, jos kerta lapsella on OIKEUS valita?

Lapsen tapaamisoikeus

Lapsen tapaamisoikeuden tarkoituksena on turvata lapselle oikeus pitää yhteyttä ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi ei asu. Lapsella on oikeus tavata vanhempaansa, jonka luona hän ei asu. Lapsen oikeus tavata vanhempaansa ei ole sidoksissa siihen, onko vanhempi lapsen huoltaja vai ei.

Huomioikaa. että puhe on vain lapsen oikeuksista ei vanhempien!!!

Käytännössä isällä ei ole mtään oikeuksia, ei edes tapaamisoikeutta. Mutta jos lapsi haluaa tavata isäänsä niin silloin ei äitikään sitä estää.

Niin, koska narkkareita ei ylipäätään ole olemassakaan, ainakaan ne ei harrasta seksiä!

[QUOTE="Elli";22472811]Siksi kun olen ajatellut että hän on liian pieni ymmärtämään :(
Ja olen kyllä koittanut selittää mutta se on niin vaikeaa kun ei hän käsitä sitä oikein..
Siis olen selittänyt että tämä iskä joka asuu meidän kanssa ei ole samalla tavalla tälle lapselle iskä kuin tälle toiselle lapselle. mutta lapsi vaan sanoo "on se mun iskä"[/QUOTE]

Ei hän ole liian pieni ymmärtämään, jos asian kertoo hänelle sopivalla tavalla. Voit esim. kertoa, että ihan aluksi toinen isä (vai mitä nimitystä haluatkaan käyttää) antoi äidille vauvansiemenen, josta sinä synnyit. Sitten kun olit sen ja sen ikäinen, löysimme tämän ihanan, oikean isän meille. Nyt se toinen isä haluaisi nähdä, miten iso sinusta on kasvanut ja haluaisi tutustua.

Teet asiasta lapselle kivan asian. Äänensävy ja sinun suhtautumisesi vaikuttaa nyt eniten lapseen. Haluat varmasti tehdä lapsen parhaaksi asiat, mutta anna hänelle mahdollisuus tutustua perimäänsä (jos siis bioisä on tämän asian takana ihan tosissaan).

Kerroppa mulle miksi sitten poliisi hakee lapsia tapaamisiin? Kerroppa sekin, miksi lähivanhemmalla on velvollisuus tukea etävanhemman vanhemmuutta ja tapaamisia? Väkisin poliisi ei lasta vie, mutta tapaamisoikeuden toteuttamisessa on käytetty poliisia apuna, kun muu ei ole lähivanhemman vastuksen ja mahdollisen kostamisen tarpeen vuoksi toiminut.

Lapsi voi viihtyä etävanhempansa luona ihan hyvin, mutta silti pistää täydet jarrut päälle, kun tulee aika lähteä etän luokse. Näissä tilanteissa pitää lähivanhemman tukea etää ja toimia, että etävanhemman tapaamisoikeus toteutuu.

Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa, ja lapsi ei aina näe omaa parastaan tai ymmärrä sitä. Siksi aikuisten on oltava aikuisia.

Ap:n tapauksessa valvotut tapaamiset - ja minä en ymmärrä ensinnäkään miten lapsi on tehty tuollaisen ihmisen kanssa, jos omien sanojesi mukaan on ollut aina päihdeongelmainen ja skitsofreeni ja toisekseen, miksei lapselle ole kerrottu biologisesta isästä?

Yhteistyössä