Bio-Oil ja Kaksplus.fi kysyy: Miten ennaltaehkäiset raskausarpia?

Olen ennaltaehkäissyt raskausarpia rasvailemalla ihoani säännöllisesti. Raskausaikanani minulla oli käytössä Burt's Bees Mama Bee -voide, joka oli niin riittoisaa, että kesti koko raskausajan. Olen myös kiinnittänyt huomiota riittävään vedenjuontiin ja terveelliseen ruokavalioon, mutta enemmän siitä syystä, että sikiö on saanut tarvittavat ravintoaineet. Uskon, että raskausarpien muodostumiseen vaikuttaa eniten perintötekijät ja ihotyyppi, joten jos raskausarpia on tullakseen, niitä myös tulee. Säännöllinen rasvaus ja muut varotoimenpiteet kuitenkin kosteuttavat ihoa ja lisäävät sen elastisuutta, joten omalla kohdallani niistä on mielestäni ollut apua raskausarpien ennaltaehkäisyssä.
 
Lähinnä säännöllisellä perusvoiteella rasvauksella, bio-oililla ja veden juonnilla, jolla nyt muutenkin on atooppiseen ihooni hyvä vaikutus. Raskausarpien tuloon vaikuttaa varmaan enemmän ihotyyppi ja perintötekijät, mutta säännöllinen rasvaus on muutenkin osa atooppisen ihon hoitoa niin samalla vaivalla saa levitettyä masulle bio-oilia ;) .
 
Tällä hetkellä ehkäisen raskausarpia juurikin tuolla Bio-Oililla ja tämän lisäksi juon vettä päivittäin 2-3 litraa.
En ole varma, voiko raskausarpia ehkäistä kokonaan. Juurikin nuo edellämainitut perintötekijät sekä ihotyyppi vaikuttanevat niiden syntymiseen, mutta uskon kuitenkin että säännöllinen ihon hoito auttaa niitä pysymään poissa.
 
Hmm. Mä uskon, että raskausarpia voi ehkäistä esim. just rasvaamalla tai tällä Bio-oililla. Minä en kummassakaasn raskaudessa juuri arvista huolehtinut, ja nythän se näkyy :( Ihon kimmoisuus ja perintötekijät vaikuttaa varmasti eniten.
 
Aiemmin olen raivannut ihoa, etenkin vatsan ja reisien aluetta. Toistaiseksi olen säästynyt pahemmilta raskausarvilta. Tämän raskauden aikana päätin käyttää ainoastaan Bio-Oilia ja jos se pitää ihon hyvänä en hanki muita tuotteita. Veden juonnin pyrin myös pitämään runsaana.
 
Mulla raskausarpien ehkäisy on ehkä ollut vähän sivuosassa raskauksien aikana. Osin siksi, että vatsassani oli jo valmiiksi valtava leikkausarpi lapsuuden leikkauksesta, eikä lisäarvet siinä enää paljoa paina.Nyt ihonhoitorutiineihini kuuluu Bio-oilin lisäksi säännölliset kuorinnat. Uskon myös, että sillä miten syöt ja liikut on paljon merkitystä ihon kuntoon ja kimmoisuuteen. Siispä 7-12h reipasta liikuntaa hikeen asti viikossa ja ihokin kiittää. Riittävästi ulkoilua. Terveellinen ruoka ja riittävä vedenjuonti sekä erityishuomio rasvan laatuun ja määrään. Mitään täydellistä kroppaa ja ihoa en varmaan voi enää saavuttaa, mutta 30 kilon laihdutuksesta ei ole jäänyt mitään nahkoja roikkumaan näillä metodeilla :)
 
Juon paljon vettä muutenkin ja tuntuu että raskausaikana menee todella paljon. Toisaalta eipä tarvitse suolaakaan pelätä tällä veden juonnilla. Käytän myös Bio-Oilia kun iho tuntuu raskausaikana tavallista kuivemmalta.
 
Pyrin ehkäisemään raskausarpia välttämällä liiallista painonnousua. Helposti raskaana ollessa tulee herkuteltua liikaa, mutta se kostautuu sitten ylikiloina ja ihon veltostumisena, jos myöhemmin taas pääsee normaalipainoon.
 

Yhteistyössä