Berccele, berccele...puutarhurit ja viisaammat, mitä hittoo teen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FreezeCat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FreezeCat

Tunnettu jäsen
14.12.2011
41 858
14 935
113
..tuolle meijän kirsikkapuulle (pieni), kun se on näemmä ihan täynnänsä noita :stick: :$ bercceleen mustia kirvoja |O??!!!!

Siis mua ihan oksettaa toi näky ja...mä ruiskutin siihen sitä mäntysuopaliuosta kyllä ja olen malttamaton sielu ja tahdon justnythetiäkkiä ne öttiäiset hittoon!!!

Joten - syväanalyysiin ja sielunterveyteni rippeisiin vedoten :snotty: - saako tuosta puusta enää kalua eli mitäs jos mä teurastan sen, leikkaan noi kaikki oksat pois, niin...lähteekö se siitä enää kasvamaan uudelleen?? Vai kaivanko koko puun pois?? Vai???

Kiitos, sinä ihana ihminen, joka autat minua nyt :flower:.....

Haeppas googlella ohje, jos semmosesta seoksesta ois apua kun nokkosvesi (oiskohan oikea nimistys) Monet käyttää tuota puutarhoissa torjuntaan eli teet itse nokkosista (kauhean hajuista) litkua jonka suihkutat sen puu paran niskaan.

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="vihreä";26578134]Haeppas googlella ohje, jos semmosesta seoksesta ois apua kun nokkosvesi (oiskohan oikea nimistys) Monet käyttää tuota puutarhoissa torjuntaan eli teet itse nokkosista (kauhean hajuista) litkua jonka suihkutat sen puu paran niskaan.[/QUOTE]

Meillä onkin runsaasti nokkosia takametässä, joten - joo otan vinkkisi käytäntöön, kiitos!

Mites - käsittääkseni on olemassa niitä myrkkymyrkkyjäkin mutta meillä on ko. puun läheisyydessä myös mansikkamaa ja muutama hassu puska puun välittömässä läheisyydessäkin, joten se ei varmaankaan tule kysymykseen...vai olenko metsässä?

Ja mä niin kovin mielelläni pitäisin ko. puun hengissä mutta mua niin sylettää ne lehdet :$...

no mitä teetkin, niin et ainakaan puuta leikkele tai hävitä. strategioita:

1. istuta lähistölle jotain vielä herkullisempaa
2. kylmää vettä letkusta päähän
3. jatkat pesuoperaatiota ja listit ehkä sormilla osan
4. pyydystät parit leppäkertut töihin, jos eivät itse ole oivaltaneet
5. huolehdit, että nuori puu saa riittävästi vettä, jottei sokeripitoisuus ole siksi houkuttelevan korkea kirvoille. muutama ämpärillinen kerralla on hyvä idea
6. käännät katseesi johonkin muualle. puutarhanhoidon on tarkoitus tuoda ihminen lähemmäs luontoa ja onnellisuutta, ei vieraannuttaa siitä entisestään. ei ne kirvat aina sitä samaa puuta himoitse, etenkään jos sulla on riittävän paljon erilaisia kasveja

no mitä teetkin, niin et ainakaan puuta leikkele tai hävitä. strategioita:

1. istuta lähistölle jotain vielä herkullisempaa
2. kylmää vettä letkusta päähän
3. jatkat pesuoperaatiota ja listit ehkä sormilla osan
4. pyydystät parit leppäkertut töihin, jos eivät itse ole oivaltaneet
5. huolehdit, että nuori puu saa riittävästi vettä, jottei sokeripitoisuus ole siksi houkuttelevan korkea kirvoille. muutama ämpärillinen kerralla on hyvä idea
6. käännät katseesi johonkin muualle. puutarhanhoidon on tarkoitus tuoda ihminen lähemmäs luontoa ja onnellisuutta, ei vieraannuttaa siitä entisestään. ei ne kirvat aina sitä samaa puuta himoitse, etenkään jos sulla on riittävän paljon erilaisia kasveja

Sinä ihana :flower:....

Mitäs herkullisempaa sais sitten olla tarjolla?
Leppiksiä ei ole ikävä kyllä näkynyt, kovasti toivon, että ymmärtäisivät tulla meijän pihaan hommiin...ja mä jopa!!! erehdyin listimään parit lehdet mutta....*puistatus, oksetus* ei musta siihen hommaan ole, ei :(. Miten lie niin herkkis olenkaan...

Toi kastelu- juttu...enhän mä nyt tee hallaa sitten, jos viskon itse vettä puun juurille, ts. eihän se sitten "ehdollistu" siihen eikä sitten jatkossa tajua ite etsiä juurillaan sitä vettä syvemmältä, vaan jää pintajuuriensa kanssa oottamaan tarjoilua :snotty:?!

Mutta - ehkä mä sitten vaan yritän karasita itseäni tuon asian suhteen, vaikka....voi veljet, että ne osaa olla inhottavia |O!!!..... :ashamed:

Yhteistyössä