BBC: Lääkäri abortoi väärän sikiön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anna"

Vieras
Onko tästä ollut jo keskustelua?

Mä en ota kantaa toisten abortteihin ja syihin, jokainen eläköön asiansa kanssa. Enkä halua tällä tekstillä varsinkaan ketään palstalla olevaa tuomita.

Mutta tässä tapauksessa mua ihmetyttää suuresti toi, että 32-viikkoinen vauva abortoidaan? Siis 32-viikkoinen? Oikeestiko se on sallittua Australiassa, länsimaassa? Kiinassahan (ja muuallakin tämän tapaisissa kehitysmaissa) se on ilmeisesti ihan sallittua, tai vaikkei nyt sallittua niin niitä tapahtuu.

BBC: Lääkäri abortoi väärän sikiön - Uutisia raskaudesta ja synnytyksestä - Raskaus ja synnytys - Helistin.fi

vähän pimeä uutinen. nimittäin vain toista sikiötä ei voi abortoida, ne syntyvät silloin kyllä molemmat. monisikiöraskauksissa käytetään perustelluista syistä valittuun sikiöön kaliumia, joka pysäyttää sydämen. eikä hyvinvointivaltioissa ylipäätään noilla viikoilla enää voi noin toimia.

[QUOTE="vieras";25101794]vähän pimeä uutinen. nimittäin vain toista sikiötä ei voi abortoida, ne syntyvät silloin kyllä molemmat. monisikiöraskauksissa käytetään perustelluista syistä valittuun sikiöön kaliumia, joka pysäyttää sydämen. eikä hyvinvointivaltioissa ylipäätään noilla viikoilla enää voi noin toimia.[/QUOTE]

Mä oon ymmärtäny, että alle 12 viikkoa kestänyt monisikiöraskaus voidaan "osakeskeyttää." Eli esim. kolmosraskaudessa voidaan yksi sikiö abortoida ja kaksi jättää kohtuun, mutta ei ole tietoa miten se (tai valinta) edes tehdään. Toi 32-viikkonenhan on jo ihan kunnon keskonen (no, ehkä pikkukeskonen, mutta huomattavasti isompi kuin ne pienimmät, joita pelastetaan jo viikolta 24 alkaen), joten eihän se oo mikään abortti vaan lapsenmurha.

Jospa ois vaan joku ankka tää uutinen.

Ranskassa ainakaan ei ole määritetty mitään raskausviikkoa mitä ennen abortti pitäis suorittaa. Siellä lääkärit on sitä mieltä et kannattaa antaa raskauden edetä mahdollisimman pitkälle että voidaan tutkia ja varmistaa kuinka paha kehityshäiriö tai sairaus syntymättömällä lapsella on. Näin vanhemmatkin saavat enemmän aikaa miettiä mitä tehdään.

Musta tollanen kyllä menee ihan älyttömäks. En muutenkaan ole mikään abortin kannattaja ja varsinkin jos aletaan abortoimaan lapsia joita nykyinen lääketiede pystyis hyvin pitämään hengissä.

Yhteistyössä