BB: 020202 on tiedustelupalvelu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
http://www.bigbrother.fi/bigbrother2008/uutinen.shtml?742519

Asukkaat kävivät läpi Yleistieto-päivätehtävän vastauksiaan. Anniina ja Cheryll olivat hävetä silmät päästään, sillä tehtävä ei mennyt heillä aivan putkeen.

Asukkaat spekuloivat omia vastuksiaan. Eniten hämmennystä aiheutti kysymys: "Mainitse kolme kansainvälistä nykyistä tai entistä tiedustelupalvelua."

Anniinalla oli mielenkiintoinen vastaus:

- Mä vastasin 020202, 118 ja 112! Anniina paljasti.

Muut nauroivat kippurassa.

- Mua hävettää ihan sikana. Mä en ikinä pääsisi agentiksi noilla tiedoilla, Anniina sanoi.

- Mua myös. Mä inhoon itseeni, Cheryll totesi.

Viimeinen kysymys koski asukkaiden heikkouksia. Annan heikkous on suklaa, Teron naiset. Anniina oli vastannut heikkoutensa olevan sivistyksettömyys. Hän vielä kysyi Terolta, oliko kirjoittanut sanan oikein.
Mikä muna on?

Johan tiedusteli muilta, kuka keksi dynamiitin. Se oli yksi viidestätoista kysymyksestä.

- Mr. Dynamite, vastasi Tero.

Anna ja Johan tiesivät vastauksen olevan Alfred Nobel.

- Ai Albert Nobel? Anniina kysyi.

Yksi kysymys kuului: "Mikä muna on?". Tero vastasi munan olevan aurinko ja toveri.

Johan vaati, että asukkaat kävisivät kysymykset läpi, jotta vastauksia voitaisiin spekuloida. Anniina toivoi, ettei kysymyksistä enää puhuttaisi. Vastaukset käytiin kuitenkin läpi.
Mikä 020202 on?

Anniina uskoi, että Kaisa-Reeta olisi varmasti tiennyt oikean vastauksen moneen kysymykseen. Hän jatkoi tiedustelupalvelukysymyksen pohtimista.

- Kyllä 020202 on tiedustelupalvelu. Mä voin soittaa sinne ja kysyä, millä kadulla olen ja pyytää apua, Anniina sanoi.

Cheryll oli samaa mieltä. Vastaus olisi oikein.

- Joo, mutta se ei ole kansainvälinen! Kysymyksessä haettiin kansainvälistä tiedustelupalvelua, Johan muisteli.

Anniina päätti ruveta sivistämään itseään.

- Mä todellakin nyt rupean katsomaan uutisia. Mun täytyy alkaa sivistää itseäni edes jotenkin, nainen vakuutti.

- Mun isä häpeisi silmät päästään. Mun äidille olisi periaatteessa ihan sama, miten tällaisessa pärjäisin, mutta isä ei kestäisi, Cheryll heitti.

Nainen uskoi pikkusiskonsa osaavat vastata kysymyksiin häntä itseään paremmin. Spekulointi jatkui talossa.

Yhteistyössä