bannaamisesta ja sen syistä.... tuli vaan mieleen...

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
En tiedä miten paljon noita banneja oikeasti tällä palstalla tuleekaan mutta tuli tuolta yhdestä bannikeskustelusta mieleen. siellä mode sanoi että on joku yksityisyys eli bannin syitä ei kerrota kuin yv:llä bannatulle itselleen.
mutta onhan keskustelukin julkista paitsi yv:t. Ja sitten porukka pähkäilee mikä oli syy ja oliko syytä ollenkaan jne. Siinä sitten riepotellaan sekä bannattuja ja modeja ja sanotaan sitten pahasti toisenkin suulla ja pahimmassa tapauksessa hankitaan banni... vai hankitaanko.
Toinen juttu ketjujen lukinnat ja poistot. Ja tästä kysyisin modeilta jos joku paikalla ja lukee tämän.
eli kun joku ketju poistuu niin selostetaanko siitä kenellekään mistä syystä vai saako ketjun kaikki keskustelijat tuntea syyllisyyttä ja miettiä oliko itsessä se syy? toisaalta hyvä joskus jokaisen varmaan miettiä, mutta joskus jollekulle voi jäädä turhaan syyllisyyden tunne (jos kuka tällä palstalla sellaista tuntee koskaan).

Voi että. :xmas:
Kun tämä nyt sattuu olemaan valvottu keskustelupalsta, jolla kirjoitellaan. Jos me alettaisiin jokaista poistoa tai muuten vain moderointia selittelemään, niin eihän me muuta kerettäisi tehdäkään enää, oikeesti. :D
Olen joskus kyllä laittanut yksityisellä jollekin, jos aiheesta on tullut ihmettelyä kovasti.

Itse olen ollut valvojana chatissa ja sielläkään kellekään muulle kuin asianomaiselle itselleen ei kerrottu miksi on bannattu.
Tai siis mikäli sai bannin ja yritti kirjautua tuli teksti "Tunnuksesi on määräaikaisesti suljettu blaa blaa blaa vuoksi"
tai jos pidemmälle meni "Ip:si on bannattu blaa blaa blaa vuoksi"

Heittäydynpä minäkin tähän keskusteluun. Olen toisella palstalla modena ja mua on kyllä ihmetyttänyt tämän palstan moderointityyli.

Banneista mun mielestä ei tarvitse kertoa kuin bannattavalle itselleeen (kunnon perusteluineen). Mutta ihmettelen sitä miten usein täällä bannaillaan, ja syyt ovat ilmeisen moninaisia. Jos noin usein tarvii laittaa käyttökieltoon, niin jotain epäselvää täytyy olla moderointilinjassa. Eihän täällä noihin banneihinkaan käyttäjät suhtaudu mitenkään kovin vakavasti ja silloin sen tarkoitus on menetetty. Ei ihme, että moderaattoreilla riittää kiirettä. Samoin joskus vaikuttaa siltä, että banni napsahtaa siitä että joku sattuu vaan vähän ärsyttämään. Keskusteletteko te modet toimenpiteistä aina keskenänne ennen kuin toimitte? Ovatko toimenpiteet aina vähintään kolmen moden kannattamia? Onko teillä jokin esimerkiksi kolmen bannauksen raja, jolloin käyttäjällä ei ole enää mitään asiaa palstalle? Vai jatkuuko teillä bannausleikki loputtomiin?

Viestien lukitsemisesta tai poistosta mun mielestä pitäisi aina jättää alueelle selvitys miksi on ryhdytty toimenpiteisiin. Jos yksi ihminen provoaa ketjussa, niin vain hänen viestithän voi poistaa/siistiä siitä ketjusta ja jättää se muuten rauhaan.

Jos teillä olisi selkeämpi linja moderoinnissa, niin te ehtisitte enemmän perustelemaan tekojanne ja miettimään mitä teette. Moderaattorin ei mielestäni kuuluisi myöskään provosoida kirjoittajia, kuten Jätkä tekee lähes koko ajan. Vähättelevä tyyli ei anna oikein hyvää kuvaa. Olisi hyvä myös, jos moderaattoreiden nimien alla lukisi että he ovat myös modeja.

Yhteistyössä