Banaanikärpästen tuhoaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muiku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Muiku"

Vieras
Millä helkutilla mä saan nuo banaanikärpäset pois pörräämästä?! Alkaa nyppiä kun niitä on monta kymmentä ja kun avaa tiskikaapin ovet ni naaman eteen lykkäävät pörräämään niin et melkein nenään ja suuhun mennään.
Ja kaipailisin jotain muita vinkkejä ku sellasta mikä sisältää etikkaa koska mein taloudessa ei sellasta käytetä ja sen takia en viihti pullollista kyllä ostaa!

Miks pitäis ostaa etikkapullo että saa siitä sen pari milliä mukin pohjalle ja loppu jää käyttämättä?! Mulla on muutakin rahanmenoa ko sellaseen käyttää turhaan. Kai niitä nyt muitakin keinoja löytyy kun etikka?

[QUOTE="Muiku";26896176]Miks pitäis ostaa etikkapullo että saa siitä sen pari milliä mukin pohjalle ja loppu jää käyttämättä?! Mulla on muutakin rahanmenoa ko sellaseen käyttää turhaan. Kai niitä nyt muitakin keinoja löytyy kun etikka?[/QUOTE]

olisiko pari centtiä punaviiniä jossain pullonpohjalla? Pitäisi myös käydä.

Ok. No ainakin tommatti vois toimia (sekin kyllä maksaa). Eli laitat tomaattilohkoja pussiin pöydälle, niin kärpästen pitäisi mennä sinne pussiin. Sitten pussi kiinni ja roskiin.
Kannattaa tietenkin myös siivota kunnolla ja katsoa, ettei siellä roskisten pohjalla lillu mitään epämääräistä.

Käy naapurilta lainaamassa vähän etikkaa. Tai sitten jätät etikan hankkimatta ja laitat olutta lasiin ja tippa astianpesuainetta pintajännityksen rikkomiseksi. Hukkuvat piruparat kun laskeutuvat ryypylle.

No meillä on auttanut ihan vaan perusteellinen siivoominen. Pintojen pyyhintä, roskakaapin pesu, jne. Muutaman päivän kaikki kärpäsiä houkuttelevat ruuat pois huoneenlämmöstä niin johan kärpäset kaikkoaa.

[QUOTE="alma";26896250]Ei ne varmaan juo olutta ja astianpesuaine maksaa...[/QUOTE]

Olut ja viini on täysin eri asia kuten on myös olut ja viina. Vinkkejä sain jo joten kiitosta. Ihme että aina löytyy joku jonka pitää takertua pikkuasioihin. Ja astianpesuaine nyt on sellainen joka yllättävän monesta lapsiperheen taloudesta löytyy automaattisesti jollei omista astianpesukonetta. Voihan tietysti ilman sitäkin astioita pestä jos haluaa.
Tosiaan jos ei kerran etikkaa taloudessa käytetä milloinkaan niin miksi sitä pitäisi varta vasten banaanikärpästen pois saamista varten ostaa kun varmasti löytyy muitakin keinoja. Ja sille että ei juoda viiniä, niin meistä ei kumpikaan ole viinin ystävä ja viina ei perheeseemme sovi. Tosin eipä minulla ole mitään syytä asioita selitellä.
Kiitos vastaajille ja vinkin antajille, otan ne käyttöön hetimiten :)

Ensin siivoat kaiken pilaantuvan pois keittiöstä ja roskiskaapin. Sit lasin/kipon pohjalle mehua ja tilkka astianpesuainetta ja päälle elmukelmua ja siihen tökit reikiä. Jos et halua ostaa mitään tähän ohjeeseen sisältyviä tarvikkeita, kärsi.