Bakteereista ja muista pöpölöistä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MorbidMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MorbidMama

Aktiivinen jäsen
05.05.2007
17 832
1
36
Tuli tuossa päivemmällä mieleen kun joku kyseli sitä, että ostaisitko tuttipulloja kirpparilta, että miten se nyt sitten on - onko oikeasti olemassa jotain pöpöjä, jotka ei kuole kiehuttamallakaan vaikkapa sitten noista pulloista????

Ja tosta "irtonameja virpojille"- ketjusta tuli mieleen, että voiko se olla todella niin, että ihmisten käsissä piilee todellinen vaara????
Mä olen kerran tavannut oikeasti bakteerikammosen immeisen, joka ei uskaltanut koskea ihmisiin ja pesi käsiään jatkuvasti, mutta sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa että olis joku todellinen vaara saada tauti...eikö ihmisillä kuitenkin ole joku perusvastustuskyky joka suojaa yleisimmiltä pöpöiltä? Ja ei kai kukaan nyt oikeasti paskasilla käsillä namuja lapsille jaa.... :saint:

muoksmuoks...onpa hyvää suomenkieltä mulla... :whistle:

Minä en käsitä, miksei tuttipullot lähtis kiehauttamalla puhtaaksi... =) Millä ilveellä esim. sairaalassa sitten voidaan käyttää muita kuin kertakäyttöastioita, jos kerran astiat ei käytöstä puhdistu (oletettavasti sairaaloista löytyy sairaimmat ihmiset.. ei kai niillä vauvoilla yleensä ottaen niin vakavia, tarttuvia tauteja olekaan ..tai jos on, viekö semmoisten äidit pullot kirppikselle :xmas: )

Irttiksistä: joo periaatteessa onhan siitä mahkuja pistää vaikka mitä suuhun. Mut haloo! ihan varmasti meillä jokaisella on joku tarttuva, vakava tauti ja varsin nautimme siitä, että saamme sitä levittää. =) Onko kukaan oikeasti niin ääliö, et jos tietää sairastavansa jotain, pistää oikein räkien niiden karkkien päälle ja tarjoaa lapsille...

No joo. Teoriassa taas mahdollista. Mut minusta vähän yli menee.. B)

Onhan niitä bakteerilajeja ja -kantoja toki olemassa, joita ei 100 asteen vesi eliminoi, mutta eri asia on, löytyykö niitä kovin suurella todennäköisyydellä käytetyistä tuttipulloista :xmas:

Ja kyllähän se periaatteessa näin on, että käsien välityksellä leviävät tosi monet taudit, mutta paljon voi tehdä jo omalla hyvällä käsihygienialla. Kaikista bakteereista kuitenkin todella pieni osa on patogeenisia l. tauteja aiheuttavia ja iholla elää useimmiten vain näitä ihon normaaliflooraan kuuluvia bakteereja, joilla on myös infektioilta suojaava vaikutus. Voihan tässä maailmassa ruveta pelkäämään ja välttelemään vaikka mitä, mutta kyllä se elämää rajoittaa huomattavasti ja usein ihan turhaan :)

Jahas, enpäs tiedä. Kaiketi käsienpesusta on aina hyvä pitää kiinni. Itse opettajana olen jatkuvasti pärskeiden tulvassa, mutta eipä tunnu tarttuvan enää pienet flunssat. Kaiketi vastustuskyky on sitten kehittynyt.

Yhteistyössä