Baby Bornin irronnut käsi ja korjaamisen mahdottomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nukkeäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nukkeäiti

Vieras
Lapsen Baby Bornilta irtosi käsi. Käden sisältä näki, että kättä kiinni pitävät väkäset on yhtä lukuunottamatta menneet poikki. Nukke on ollut pari vuotta käytössä. Hellästi pidetty ja rakastettu ja kättäkin vain pyöritetty, ei nyitty tai riuhdottu.

Otin yhteyttä Amolle, jossa ilmoitettiin, että tuotetakuu ei ole voimassa. (No kappas!) Ei siis voi mitään.

Otin yhteyttä nukketohtorille, jossa ilmoitettiin, että Bany Bornin osat on patentoitu, eikä nukkea voi heillä korjauttaa kuin liimaamalla käden kiinni.

Esikoisen Baby Bornilta irtosi aikoinaan pää. Tuo nukke oli mukana rajummassakin menossa ja ajattelin, että oli sattumaa ja hurjien leikkien tulosta, että pää irtosi. Mutta näköjään nuket onkin siis parin vuoden kertakäyttökamaa...

Onko kukaan onnistunut korjaamaan Baby Bornin kättä pyöriväksi kotikonstein?

Nukkekorjaajalta olen tosiaan jo kysynyt. Koska osat on patentoitu, ei baby bornia saa korjattua niin, että käsi liikkuisi. Ainut vaihtoehto heillä on liimata käsi kiinni nukkeen niin, ettei se sitten enää myöskään liiku.

Mulla sama juttu odottamassa tuolla keittiön penkillä... "äiti nyt tältä irtosi käsi, korjaa se" :( Pari vuotta sitten kyseiseltä nukelta irtosi jalka, ukki korjasi ruuvaamalla pitkällä pultilla molempien lonkkien läpi. Rumat jäljet jäi, niitä pakkeloitiin ja päällä on laastarit. Mutta kättä ei saa samalla keinolla. Pitäis jotain yrittää keksiä.

Niinpä... Ja harmittaa kun on ostanut "laadukkaan" ja "kestävän" nuken, joka onkin kertakäyttökamaa. Tänään viisivuotias taas itki illalla, kun rakkain lelu on rikki. Ei auta uuden hankkiminen, kun ei ole sama, korjattua ei saa ja ajatus käden liimaamisesta saa tytön parkumaan vaan lisää.

Kysyin vielä Amolta, pystyisikö varaosia ostamaan heiltä, että nuken saisi korjattua. Vastaus oli lyhyt ja ytimekäs: "Valitettavasti varaosia ei ole saatavilla."

Olen reklamoinut kerran samanlaisen babyborn nuken irronneen käden vuoksi, sain uuden tilalle. Nyt uudelta puuttu käsi ja jalka, en jaksa enään reklamoida toista kertaa. Ovat todella huonoja nukkeja nykyisin, vanhan mallinen oli parempi.

Meillä reklamointi ei auttanut. "Takuu" ei ole enää voimassa. Jos olisin ostanut nuken alle puoli vuotta sitten, olisin voinut hoitaa asian myyjän kautta. Näin siis vastattiin Amolta.

Tosin uusi nukke ei olisi lohduttanut lasta, joka haluaa säästää tuon oman tärkeän nuken. Ja enpä taida tuollaista hajoavaa roskaa enää lisää halutakaan...

Meidän baby bornilta irtosi puolestaan jalka. Eikä tosiaan mielestäni leikitty mitenkään rajusti, ihan normaalia leikkiä. Ei varmaan ollut vuottakaan vanha. Nyt taitaa olla jo toinenkin jalka irti. Eli aika hepposta tekoa ovat jos normaalissa leikissä noin hajoavat.

Ostin esikoiselle 2012 1-vuotis synttärilahjaksi babybornin.. vuodessa siltä oli lähtenyt irti kaksi kättä ja yksi jalka. En tajunnut reklata. Teipattiin kädet ja jalka kiinni lätkämailateipillä :D babybornilla on nyt hihallinen ja lahkeellinen uimapuku :D Ostin kirppikseltä siistin vanhan babybornin 5 eurolla ja se on saanut järkyttävää kohtelua ja kyytiä kahdelta lapselta eikä ole mennyt miksikään.

Kannattaa etsiä kirppiksiltä ilmeisesti vanhoja. Ne kestää! Se vanha babyborn on ihan eri tuntuinen käteen kuin tämä uudempi teippailtu versio.

Miten ihmeessä voi nukkea sanoa kertakäyttötuotteeksi jos se on kestänyt kaksi vuotta??? Aika kaukana kertakäytöstä.Olisikohan ihan syy käytössä...

Mun nähdäkseni 2v on nukelle kyllä turhan lyhyt "elinikä". Etenkin, kun ottaa huomioon nuken hankintahinnan, joka pyörii siellä noin 50 euron pinnassa.

En tiedä klikkasitko tuota laittamaani linkkiä auki, mutta sieltä siis selviää se, että vuonna 2012 meillä hajosi KOLME uutta bb-nukkea noin 7 kuukauden sisällä. Meiltä löytyy myös "vanhanmallinen" bb-nukke, joka porskuttaa edelleen...ikää sillä on noin 18 vuotta ja se on ollut yhteensä viiden lapsen leikeissä mukana koko tämän 18v kestäneen "elämänsä" ajan, eli sitä ei olla makuutettu kaapissa, vaan sillä on todella leikitty.

Varmasti nuo kolme hajonnutta bb-nukkea ovat saaneet osakseen osumaa. Aivan varmasti ne ovat joskus pudonneet lapsien käsistä maahan. Ja aivan varmasti niiden raajat ovat joutuneet alttiiksi rasitukselle, kun lapset ovat nukkejaan pukeneet. Mutta tämän kaiken saman on kestänyt myös tuo 18v vanha bb-nukke. Ja se on EDELLEEN ehjä.

Joten mielestäni siinä ei ihan hirmuisesti liioitella, jos 2v vanhaa nukkea kutsuu "kertakäyttönukeksi". Kun kyseessä nyt tosiaan on kuitenkin melko arvokas nukke, jonka pitäisi lähtökohtaisesti olla laadukas.
Vähän sama juttu, kuin jos Lego Duplot hajoaisivat 2v käytön jälkeen. Ei niiden todellakaan kuuluisia hajota, kun ne ovat lähes ikuisia (kunhan niitä ei saunota liian kovassa lämösä...). Joten 2v kestäneitä Duplojakin kutsuisin kyllä "kertakäyttölegoiksi".

Mun nähdäkseni 2v on nukelle kyllä turhan lyhyt "elinikä". Etenkin, kun ottaa huomioon nuken hankintahinnan, joka pyörii siellä noin 50 euron pinnassa.

En tiedä klikkasitko tuota laittamaani linkkiä auki, mutta sieltä siis selviää se, että vuonna 2012 meillä hajosi KOLME uutta bb-nukkea noin 7 kuukauden sisällä. Meiltä löytyy myös "vanhanmallinen" bb-nukke, joka porskuttaa edelleen...ikää sillä on noin 18 vuotta ja se on ollut yhteensä viiden lapsen leikeissä mukana koko tämän 18v kestäneen "elämänsä" ajan, eli sitä ei olla makuutettu kaapissa, vaan sillä on todella leikitty.

Varmasti nuo kolme hajonnutta bb-nukkea ovat saaneet osakseen osumaa. Aivan varmasti ne ovat joskus pudonneet lapsien käsistä maahan. Ja aivan varmasti niiden raajat ovat joutuneet alttiiksi rasitukselle, kun lapset ovat nukkejaan pukeneet. Mutta tämän kaiken saman on kestänyt myös tuo 18v vanha bb-nukke. Ja se on EDELLEEN ehjä.

Joten mielestäni siinä ei ihan hirmuisesti liioitella, jos 2v vanhaa nukkea kutsuu "kertakäyttönukeksi". Kun kyseessä nyt tosiaan on kuitenkin melko arvokas nukke, jonka pitäisi lähtökohtaisesti olla laadukas.
Vähän sama juttu, kuin jos Lego Duplot hajoaisivat 2v käytön jälkeen. Ei niiden todellakaan kuuluisia hajota, kun ne ovat lähes ikuisia (kunhan niitä ei saunota liian kovassa lämösä...). Joten 2v kestäneitä Duplojakin kutsuisin kyllä "kertakäyttölegoiksi".

Ei todellakaan duplot ole ikuisia,ainakaan meidän päiväkodissa.On oikeasti uskomatonta miten jotkut lapset saavat nekin murtumaan ym.Enkä syytä Duplojen laatua vaan leikkijöitä...

Miten ihmeessä voi nukkea sanoa kertakäyttötuotteeksi jos se on kestänyt kaksi vuotta??? Aika kaukana kertakäytöstä.Olisikohan ihan syy käytössä...

Oikeasti tuon käden kiinnitysmekanismi on hanurista. Se murtuu tosi helposti. Osa hajottaa varmaan jo pakkauksesta repiessään, kun eivät huomaa kaikkia metallikiinnityslankoja irrotella. Olen muuten ostanut kaupan poistoista valmiiksi irtokätisen babybornin (se ilmoitettiin pakkauksessa) muutamalla eurolla, sai varusteet ja vaatteet vanhalle toimivalle. Oli tuokin käytössä, urheiluteipillä teipattuna :D Vanhoissa babyborneissa se kiinnitysmekanismi on erilainen ja nuken muovikin on erilaista, ne kestävät ihan erilailla.

Puhumattakaan omista vanhoista kymmeniä vuosia vanhoista nukeista, jotka edelleen on ehjiä...

Ja kyllä minä myös odottaisin, että kallis nukke kestäisi pidempään kuin sen pari vuotta. Etenkin, kun kulutus ei neidän perheessä ole ollut mitenkään kovaa eikä käyttö rajua. Kiitos chef linkistä, en siis ole ainut, joka tätä on miettinyt. Pitää keksiä joku oma viritys tuohon irtonneeseen käteen.

Hankalin juttu rikki menneessä nukessa on se, kun juuri tämä nukke on lapselle rakas. Ostin jo uuden tilalle ja ilkesin vielä valehdella, että käsi on nukketohtorilla korjattu. Minä en ymmärrä mistä tyttö tiesi, ettei nukke ole sama. Nukke ei ole kuitenkaan kelvannut, se on annettu pikkusiskolle. Rikkinäinen nukke on edelleen rakas, mutta aina vaan irronnut käsi surettaa, sitä yritetään huivilla yms. sitoa kiinni. Olen miettinyt, miten osaisin sen itse korjata. Netistä olen paljonkin etsinyt apua tilanteeseen, mutta ei löydy. Mua ei raha sureta, maksaisin paljonkin, jos korjaaminen onnistuisi. MUMMA

Hankalin juttu rikki menneessä nukessa on se, kun juuri tämä nukke on lapselle rakas. Ostin jo uuden tilalle ja ilkesin vielä valehdella, että käsi on nukketohtorilla korjattu. Minä en ymmärrä mistä tyttö tiesi, ettei nukke ole sama. Nukke ei ole kuitenkaan kelvannut, se on annettu pikkusiskolle. Rikkinäinen nukke on edelleen rakas, mutta aina vaan irronnut käsi surettaa, sitä yritetään huivilla yms. sitoa kiinni. Olen miettinyt, miten osaisin sen itse korjata. Netistä olen paljonkin etsinyt apua tilanteeseen, mutta ei löydy. Mua ei raha sureta, maksaisin paljonkin, jos korjaaminen onnistuisi. MUMMA

Yhteistyössä