B-todistuksesta kysyisin kun itte ei ymmärrä niin ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ämpärissä kasvanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ämpärissä kasvanut

Vieras
Nyt tarviin teitä viisaammat,neuvokaa mua! Siis sairastan sellaista sairautta että en enään pysty tekemään niin raskasta työtä mihin olen kouluttautunut.Työttömäksi työnhakijaksi ilmoitettuani, työkkäri pyysi b-todistusta siitä.Lääkäri kyllä kirjoitti ,mutta moneen kertaan ihmetteli, että miksi työkkäri tätä pyytää kun yleensä hän kirjoittaa sen kelaa varten.Ettei kuulemma työkkärin sitä kuuluisi pyytää.En ymmärrä itse näistä asioista mitään ,enkä viitsi soitella tästä ennen kun joku teistä vähän valaisisi minua. Onko teitä koskaan pyydetty toimittamaan sitä työkkäriin?Entäs miksi kela sitten joskus pyytää tätä b-todistusta? Miten hyötyisin jos kelaan toimittaisin sen? Olen nyt työttömyyspäivä rahalla? Tiedän et on sekavaa tekstiä mut jos joku kiva vois auttaa kun oon ymmälläni.

multa pyydettiin lääkärin lausunto työkkäriin että en pysty sen aikasta työtäni,,otti kopion ja sain sen takasin itselleni niin että saan vietyä sen kelaan jos vaativat työkkärikorvausta varten..työkkärin lausunnot on lupa tai ei lupa kelan myöntää korvaukset..

Jospa työkkäri pyytää sitä senvuoksi, että sulla on todella näyttää syy, miksi et tietyn alan töitä pysty tekemään, etkä pelkästään vaan itse niin sano, silloin he eivät myöskkään periaatteessa voi sulle ko alan töitä tarjota ja pakottaa ottamaan vastaan, en mä muuta syytä keksi.
kelahan sen tulee pyytämään jokatapauksessa, maksavat eri tukia eri syistä, luulisin, että tästä on kyse, varmaksi en kuitenkaan asiaa tiedä :)

B-lausunnon saat lääkäriltä, ja se käsittääkseni toimitetaan Kelaan. Jos sinulle ollaan kirjoittamassa sairauslomaa? Kuntoutusta? Soita Kelaan, sieltä nämä selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
multa pyydettiin lääkärin lausunto työkkäriin että en pysty sen aikasta työtäni,,otti kopion ja sain sen takasin itselleni niin että saan vietyä sen kelaan jos vaativat työkkärikorvausta varten..työkkärin lausunnot on lupa tai ei lupa kelan myöntää korvaukset..

Meneekö työkkäristä tieto kelaan että oon heille toimittanut tän b-todistuksen?

Tarviitko jotain lääkettä sairauden hoitoon? Miun lääkäri toimitti B-todistuksen Kelaan siksi, että saan tietystä lääkkeestä 100% korvauksen Kelalta ja näin ollen saan myös uuden Kela-kortin mihin tämä ko. asia on merkitty.

Alkuperäinen kirjoittaja Saska:
Tarviitko jotain lääkettä sairauden hoitoon? Miun lääkäri toimitti B-todistuksen Kelaan siksi, että saan tietystä lääkkeestä 100% korvauksen Kelalta ja näin ollen saan myös uuden Kela-kortin mihin tämä ko. asia on merkitty.

joo on mulla säännöllinen lääkitys.Miten mun kuuluis toimia?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Saska:

joo on mulla säännöllinen lääkitys.Miten mun kuuluis toimia?

Mene Kelaan, sieltä nämä selviävät. Toimita ainakin se b-lausunto sinne kelaan heti, siis jos sinulle sen lääkäri on jo kirjoittanut.

Yhteistyössä