B.E.D.-oireita kellään äidillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaan tällä kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaan tällä kertaa

Vieras
Hei!

Olen tässä muutama kuukausi sitten tajunnut sen, että sairastan BED-syömishäiriötä. Ahmin ruokaa välillä kamalia määriä, mutta en oksenna. En ole koskaan löytänyt sitä kultaista keskitietä syömisessä. Joko olen PV-dieetillä tai sitten ylensyön. Paino jojoilee paljon.
Olisi kiva kuulla kommentteja ja saada vertaistukea teiltä muilta äideiltä;)

sama juttu! Monasti syön nii paljon makiaa, että tulee tosi pahaolo ja tekis mieli oksentaa, mutta en kumminkaan sit tee sitä. Oikean ruuan kanssa miulla ei oo sitä ongelmaa niinkään usein kuin tuon karkin kans.
paino tosiaan pomppii ja pääasiassa nousee... :ashamed: :(
Jotekin pitäs saada tuo ylensyöpöttely lopumaan, mutta en pysty!!! vaikka mitä tekis nii aina sit lopulta sorrun ja mätän (niinkuin eilen) reilun kilon pussin irtokarkkeja elokuvan aikana naamariin.. Päivisin syön "teveellisesti" siis syön kyl paljon oikeeta ruokaa, mutta useasti, en siis kerralla mätä kaikkia. Mut sit tulee ilta ja lapset nukkuu... ja tämä äite alkaa syömään! \|O :o :ashamed: Oikiesti tää on tosi rasittavaa!
Oon kuvitellu et oon vaa ni huonolla itsekurilla varustettu kaveri, mutta kun lukiin tuosta syömishäiriöstä, niin tunnistin itseni heti!

Miten siulla? Ahmitko oikeeta ruokaa vai jotain makiaa/suolasta herkkua?

Hei, kiitos vastauksestasi! Kiva kuulla, tai kiva ja kiva, mutta hyvä kuulla että en ole ainoa. Tänään en aio ahmia ja yritän syödä terveellisesti. Uuniperunoita katkarapukastikkeella tulossa;) Kun ahmimiskohtaus tulee tai alkaa nostaa päätään päivällä niin kyllä se usein kääntyy makeiden herkkujen puolelle. Käyn kaupassa ja oikein silmillä ahmin keksejä, pullia, jäätelöä...Ja sitten kotiin syömään paketti keksejä, n litra jädeä, etc. Niin kauan että on paha olo. Ja sitten kamala itseinho päällä. Jos annan itselleni luvan syöpötellä vain esim pe ja la, niin homma pysyy jotenkin kurissa. Muina päivinä sitten sinnittelen pv:n 20 pisteellä. Ei tässäkään kyllä ole mitään järkeä! Koetetaanpa tukea toisiamme!

Pakko kysyä. Onkohan teidän suvuissa diabetestä?
Joskus itelläni oli saman moinen ongelma.
Minulle kerrotiin että se johtuu verensokeritasosta.
Kunnon aamupala ja hiilihydraattien seuraaminen helpotti.
Myös huono itsetunto oli osa syynä ahmimisee..

En ole lukenut ko. juttua, mutta ehkä pitäisi?

Yhteistyössä