avoliittolakiehdotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme ehdotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme ehdotus

Vieras
Mitä mieltä olette siitä?

Onko esim. täällä mammoja, jotka hoitavat lapsia kotona ja tekevät kotityöt ja mies tienaa rahaa itselleen omaan omistukseen? Tai ylipäätään tunnetteko tällaisessa suhteessa eläviä eli siis avoliitossa olevia naisia, jotka noin vain suostuvat siihen, että saattaisivat jäädä erossa ihan ilman mitään vaikkka mies olisi naisen kotonaollessa kartuttanut omaa omaisuuttaan? Itse en tunne yhtään sellaista pariskuntaa.

Itse olet koulussa ja teen kotityöt, mies tienaa mitä tienaa. Ja jos ero tulee niin sitten jään ilman, eipäs mahda mitään. Ja vaikka olisin kotiäitinä, tilanne olisi sama.

Ei ole minua tähän asti haitannut.

Mä hoidan lapset ja kotityöt. Mies käy töissä ja tienaa. Asunto ja laina on yhteinen vaikka miehen tuloilla lainat maksetaan etupäässä. Jos tää ei käy miehelle niin sit mennään vuokralle. Yhteiseksi hyväksi molemmat tässä "työskentelee"!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On olemassa jo laki. Avioliittolaki.

Aivan. Ihmisillä on joku syy siihen etteivät halua mennä naimisiin. Järjetöntä keksiä jotain avoliittolakia, kun mahdollisuus on solmia avioliitto tai tehdä testamentti toisen hyväksi.

Jos kerran nainen haluaa hyötyä miehen ansaitsemista rahoista, pitää mennä naimisiin, jotta saa "oman osansa".

Jos haluaa elää avoliitossa ja elättää itsensä, hankkia itse omaisuutensa, ei tuollaisia lakeja halua eikä niitä tarvita, eikä sellaiseen pidä pakottaa.

Eiköhän sillä lailli pyritä pitämään "heikomman" puolta. Se heikompi on yleensä se kotona lapsia hoitava nainen. Mies kerää itselleen omaisuutta ja naisella ei ole mihinkään oikeutta kun mies ei suostu menemään naimisiin.

Yhteistyössä