Avoleikkaus edessä..

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
Väsynyt
Ahdistaa.. Mulla on vaikee endo ja takana kaks tähystysleikkausta, nyt tilanne ja kivut pahentuneet ja edessä on avoleikkaus 3 kk- puolen vuoden sisällä. Tiedän että se auttaa kipuihin mut silti pelottaa ihan älyttömästi. Ja harmittaa, en tahdo että koko vatsa avataan, ja sit jää kauheet arvet. Ja miten monesti se tullaan vielä tekemään.. Mä oon niin väsy koko tähän paska sairauteen.
 
Murunen
Oletko kysynyt miten leikkaushaava tullaan tekemän. Voisi kuvitella että se tehdään vaakasuorana häpykarvoituksen rajalle tai jopa niin että karvoitus kyllä sitten arven peittää. Riippuu tietysti ihostasi, mutta suunnitellusti tehty haava kyllä on varsin huomaamaton (verrattuna hätäsektioon joka tehdään pystysuoraan ja kiireellä). Annan sellaisen vinkin että jos olet pyöreä niin jumppautapa vatsaasi ja laihdutakin hieman, sillä vatsalihaksethan tuossa menevät poikki ja pullukkamaha römpähtää kuin reppu haavan päälle. Itselleni on tehty ""vaakasuora"" leikkaus ja olin osaston ainoa jolla vatsa oli tasainen, koska olin hoikka ja taisi ne lihaksetkin olla varsin hyvässä kunnossa. Suihkussa vaan asiasta minulle huomautettiin, koska olin ainoa jonka leikkaushaava näkyi ja silloin tajusin että mistä on kyse :)
 

Yhteistyössä