avioliitto

pikkuprinsessa
itsessäni olen huomannut sellaisen piirteen etten harkitse eroa enään......... kun oltiin vielä avoliitossa kävi mielessäni välillä että nyt riittää....... otan ja lähden..... nyt ei enään käy mielessä..... johtuu varmaan siitä että olen ajatellut avioliiton loppuelämän jutuksi. tässähän olen ja kärvistelen! asioiden hoito on muuttunut helpommaksi. ennen jos soitti esim. verovirastoon ja yritti hoitaa avomiehen asioita saattoi tulla kommenttia että ei näitä tietoja voi ulkopuolisille antaa......... vaimona asiat saa hoidettua paljon helpommin!

Jos perusasiat on kunnossa niin ehdottomasti suosittelen papin puheilla käyntiä!

Meillä oli 13 vuotta "seurustelua" ja vähän vähemmän yhdessä asumista takana sekä neljäs lapsi tuloillaan, kun vietettiin kivat n. sadan hengen tanssihäät. Mies sanoi, että olisihan tuon voinut aikaisemminkin tehdä, kun häät oli niin mukava kokemus, vaikka nimenomaan hänestä oli kiinni, ettei oltu aikaisemmin menty naimisiin..hän kun ei oikein perusta juhlista. Ja meitin lapset oli yhtä häähumua sen kesän; aivan onnessaan! Minä kyllä rääyin koko matkan, kun kävelin alttarille, oli se niin liikuttava kokemus..

Jotenkin vielä harmonisempaa on ollut häitten jälkeen. Kiva, kun koko perhe on samalla nimellä. Avioliitto on juridisestikin turvallisempi.

sama kuin orkhidea,suhde on syventynyt naimisiin menon jälkeen.Tuntuu että toinen ihan oikeasti välittää kun kerran loppuelämäkseen halus sitoutua(tai siis tottakai se tuntu siltä jo aiemmin,mut...).Meillä siis kumpikin sitä mieltä että vain kerran naimisiin.

Riitelykin on vähentynyt,ei tule niin turhasta ehkä alettua...Kai se oli seurustelu- ja kihla-aikana jotain kokeilua :D

Suosittelen kaikille avioliittoa jos suinki siltä tuntuu että nyt se oikea on kohdalla! :heart:

Pullukka23
Tuli avioliiton jälkeen kauhea "kriisi" melko pian, mutta kun siitä päästiin niin kaikki on tasoittunut. Ja kyllä tässä nyt todella koitetaan kasvattaa ja vaalia lopunelämää yhteistä oloa :heart:

palstapomo
Kyllä ehdottomasti muuttui. =) Emme asuneet yhdessä ennen avioliittoa, eikä meillä ollut myöskään avioliittoa edeltävää seksielämää. Kaikki alkoi vasta siitä suuresta päivästä ja kohta ollaan oltu 5vuotta tällä taipaleella ja päivä päivältä maistuu paremmalta... :heart:

Ehdottomasti parempi oli mennä naimisiin. Antoi musta sellasen hyvän perustan yhteiselle elämälle, molemmat sitoudutaan toisiimme ja lapsiimme ihan juridisestikin. Meillä ainakin suhde on vaan parantunut vuosien myötä, avioliitto ei missään nimessä oo laimentanu rakkautta.

Yhteistyössä