Avioliitto on naiselle huono kauppa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras
onko muita jotka ajattelee näin? nainen menestyy koulussa keskimäärin miestä paremmin, kouluttautuu ja tekee töitä saavuttaakseen unelmansa. sitten hän avioituu, tulee raskaaksi, synnyttää, valvoo vauvan kanssa yöt, tulee raskaaksi, synnyttää jne. muutaman kerran. Pakon sanelemana hän on se, joka kärsii raskauden, synnytyksen ja imetyksen vaivat tehdessään lapsille sisaruksia ja jää kotiin jos haluaa hoitaa lapset kotona. Lopulta hän on se joka hoitaa lapset, kodin, lasten koulut jne. Hän väsyy ja uupuu, joutuu luopumaan unelmistaan. Salaahän kadehtii opiskelutoveri-Maijaa, joka elää sinkkuna mielenkiintoiselta vaikuttavaa elämää hyvissä voimissaan, tai kadehtii miestään, joka on saanut perheen ilman uhrauksia ja joka saa tehdä myös uraa syyllisyyttä tuntematta.

tiedä tuosta kuviosta mitään kun on yksi lapsi perheessämme ja enempää ei tule. hyvin saa keskittyä uraan, perheeseen ja mihin huvittaaa. mies hoitaa osansa arjessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
onko muita jotka ajattelee näin? nainen menestyy koulussa keskimäärin miestä paremmin, kouluttautuu ja tekee töitä saavuttaakseen unelmansa. sitten hän avioituu, tulee raskaaksi, synnyttää, valvoo vauvan kanssa yöt, tulee raskaaksi, synnyttää jne. muutaman kerran. Pakon sanelemana hän on se, joka kärsii raskauden, synnytyksen ja imetyksen vaivat tehdessään lapsille sisaruksia ja jää kotiin jos haluaa hoitaa lapset kotona. Lopulta hän on se joka hoitaa lapset, kodin, lasten koulut jne. Hän väsyy ja uupuu, joutuu luopumaan unelmistaan. Salaahän kadehtii opiskelutoveri-Maijaa, joka elää sinkkuna mielenkiintoiselta vaikuttavaa elämää hyvissä voimissaan, tai kadehtii miestään, joka on saanut perheen ilman uhrauksia ja joka saa tehdä myös uraa syyllisyyttä tuntematta.

Suurin osa ei liittynyt kyllä naimisiinmenoon vaan lapsien tekemiseen/saamiseen ja arkeen, josta siitäkin voidaan olla montaa mieltä :whistle:

Että ei ihan otsikon mukainen viesti :saint:

Jätit elämänkaaren vähän kesken. Unohdit, että sitten eläkeiässä opiskelutoveri-Maija kadehtii naista, jota lapset ja lapsenlapset käyvät usein ilahduttamassa. Kun Maija sairastuu, niin hän saa selvitä yksin, mutta naisen avuksi rientävät jälkeläiset.

Alkuperäinen kirjoittaja dfgfgf:
Jätit elämänkaaren vähän kesken. Unohdit, että sitten eläkeiässä opiskelutoveri-Maija kadehtii naista, jota lapset ja lapsenlapset käyvät usein ilahduttamassa. Kun Maija sairastuu, niin hän saa selvitä yksin, mutta naisen avuksi rientävät jälkeläiset.

onhan Maijalla ne kissat. :D

Suomessa mies on kyllä heikoilla verrattuna naiseen. Miehen pitää tehdä uuraa, hoitaa siinä sivussa lapsia ja kotia tietysti tasapuolisesti, sekä muistaa aina huomioida nainen. Jos näistä lipeää, nainen lähtee ja ottaa lasten huoltajuuden. Vastuu on, mutta ei sen parina valtaa. Sori pieni kärjistys. :p

Eihän lapsia saadakseen tarvitse naimisiin mennä! Joten mikä siinä avioliitossa on naiselle huono kauppa? Eikö ennemmin lasten hankinta ole se huono kauppa naiselle?

Mulla ei kyllä ainakaan kinnosta uran luominen pätkääkään. Ennemmin olen raskaana, synnytän, kuntoudun, imetän, kasvatan, hoidan, valvon, iloitsen lapsistani nyt ja vanhana. Itse olen lapsia halunnut, niitä saanut ja itse myös ne hoidan.

Valintakysymyksiä. Ihan lähtien siitä, millaisen miehen kanssa alkaa perhettä perustamaan. Raskaus, synnytys ja imetys ei mieheltä onnistu, mutta muilta osin nainen voi tehdä samoja asioita kuin mieskin.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

Ja Maija voi mennä yksityiseen hoitokotiin nauttimaan inhimillisestä kohtelusta ja hyvästä hoidosta ansaitsemillaan rahoilla, kun lapset ja lapsenlapset eivät ole kieltämässä kotitalon myymistä. Näin äiti kituuttaa pienellä eläkkeellään (jota ei kertynyt lasten kotihoitovuosina) ränsistyvässä talossa.

Että kaikki riippuu miltä kantilta asiaa katsoo ;)

Miksei voi opiskella, bilettää yms. Ja sitten hankkia lapset ja avioitua 30 korvilla. Silloin on jo ollut työelämässä yms. joten tavallaan saa kokea molemmat puolet :)

ei voi yleistää. mulla on ainakin varsin vapaata elämä vaikka olen naimisissa ja meillä on pari lasta. harrastan, teen työtä, vietän aikaa perheen kanssa mutta myös yksin. mulla on myös mun oma identiteetti enkä ole täällä vaan lapsia tai miestä varten. Ei mulle perhe ole mikään maailmannapa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja Maija voi mennä yksityiseen hoitokotiin nauttimaan inhimillisestä kohtelusta ja hyvästä hoidosta ansaitsemillaan rahoilla, kun lapset ja lapsenlapset eivät ole kieltämässä kotitalon myymistä. Näin äiti kituuttaa pienellä eläkkeellään (jota ei kertynyt lasten kotihoitovuosina) ränsistyvässä talossa.
Kunnes ne lapset kippaa äitinsä jonnekin kunnalliseen vanhushautomoon, koska miniät ja vävyt ei sitä vanhaa huuhkajaa luokseenkaan huoli.

Eikös lapset ja lapsenlapset yleenä vaadi että kotitalo myydään jotta äiti saadaan hoitokotiin??

Ai...minä niin nautin, kun saan hoitaa lapsia kotona, eikä ole kiire minnekään =)
Kenenkään ei ole pakko hankkia lapsia, moni jää myös tahattomastikin lapsettomaksi.

Eikös lapset ja lapsenlapset yleenä vaadi että kotitalo myydään jotta äiti saadaan hoitokotiin??

Ei ei ei, eihän sitä saa myydä kun sinne on kesälläkin hyvä mennä lomailemaan ja passattavaksi. Tai lähettää ainakin lapset.

Yhteistyössä