avioliitosta vielä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
ollaan ukkelin kans kihloissa ja häistä ei tietookaan.. lähinnä tuntuu et ukko ahistuu jos alan kyseleen ja eikä oikein tapansa mukaan osaa vastata kysymyksiin tai sit ne o tosi ympäripyöreitä..

kun olen sanonu et en aio kyl 10v oottaa et naimisiin pääsen ku kihlois kerran jo ollaan, niin kaverit kysyy et miks kiire?

Nytku oon miettiny niin en mä osaa antaa siihen sellasta kaikenkattavaa vastausta..

Meillä menee oikein hyvin ja eikä se meidän arkea sinänsä muuta mutta kyllä mä naimisiin haluan, en niiden häiden takia, koska kyllä mulle maistraatti kelpais vaikka kirkkohäistä olenkin unelmoinut..

Mua taas rasittaa, ahistaa ja käy jopa vituttaan ku meillä ei voida siit ees puhuu.. välillä ihmettelen et miks kihloihin mies ees halus..

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Aseta vastakysymys:

Miksi ei?

sit alkaa iso huokailu.. koska ei oo rahaa ja ne maksaa jne.. ja sit alan vänkäämään et ei sitä oo koskaan rahaa jos ei ala säästään.. Ja mä en ala yksin säästää.. molemmat ollaan vakkaritöissä..
sit se menee siihen et ku se ei osaa antaa järkeviä vastauksia nii mulla menee järki, KOSKA SE ON MUA KOSINU mutta ei kuitenkaa pysty keskusteleen...

ja ite sano joskus et hää kosii sit suoraan naimisiin et "tuletko vaimokseni"

mut sain kyllä "tahdotko kanssani kihloihin"-kosinnan et täytyykö tässä nyt venata sitä "toista" :D

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Aseta vastakysymys:

Miksi ei?

sit alkaa iso huokailu.. koska ei oo rahaa ja ne maksaa jne.. ja sit alan vänkäämään et ei sitä oo koskaan rahaa jos ei ala säästään.. Ja mä en ala yksin säästää.. molemmat ollaan vakkaritöissä..
sit se menee siihen et ku se ei osaa antaa järkeviä vastauksia nii mulla menee järki, KOSKA SE ON MUA KOSINU mutta ei kuitenkaa pysty keskusteleen...

mut sain kyllä "tahdotko kanssani kihloihin"-kosinnan et täytyykö tässä nyt venata sitä "toista" :D

Käske sen ostaa selkäranka kirpparilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Toikin olisi hyvin helppo, jos noudattaisitte perinteistä; korkeintaan kahden vuoden kihlausaikaa, ja sen jälkeen kihlaus purkautuu, ellei vihille asti ole ehditty...

*gulp* sit täytys tän vuoden aikana mennä... ja sit o joku ihme neuroosi ettei kuulemma voi mennä ennenku veljensä menee 08/09 naimisiin...en tajuu... jaa miksei?

tosin ei vastannu siihenkää

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Aseta vastakysymys:

Miksi ei?

Käske sen ostaa selkäranka kirpparilta.

pitäs vissiin...

Mä en oikein tajua, miksi menee kihloihin (joka siis on päätös avioitumisesta) jos ei aio mennä naimisiin lähivuosikymmeninä. Tuskin jaksaisin itse enää edes vaivautua alttarille asti, jos yhteiseloa on takana jo vuosikymmen tai ylikin, lapsia on tehty, jne. Mihin se elo siitä muka muuttuisi naimisiinmenon myötä? :) Eikös yhteinen koti, lapset, perhe ole kuitenkin se kaikkein suurin sitoutuminen ja rakkauden osoitus?
Me oltiin kihloissa reilu 6 kk ennen naimisiinmenoa, ja häitä alettiin suunnitella samantien kun kihlauduttiin. Eksän kanssa olin kihloissa pari vuotta, sitten totesin että ei kiitos.

ymmärrän ap:tä täysin. se on naisessa keeneihin kirjoitettu omiaisuus, et haluaa olla kunniallsesti vihitty vaimo, eikä siis loppuelämäänsä väliaikaisen tuntuisessa asemassa oleva vaimoke. varsinkin jos perheessä on viel lapsia. nainen vaan on semmonen. ei siihen mtn sen tyhjentävämpää selityksiä tarvitse olla.