Avioliiton hyödyt

• Viestiketjun aloittaja Hupsuhapsu
  • Ensimmäinen viesti
Hupsuhapsu
Kertokaas mulle oku ihana fiksu mitä juridisia tms etuja avioliitossa/avioliitosta on. Meillä on kaksi lasta. Jotain nasevaa kaipaan puolustuksekseni kun miehen veljen avokki jaksaa lytätä avioliiton turhuutta ja naurettavuutta, hänen mielestään naimisiin mennään siksi että typerät naiset haluavat leikkiä päivän prinsessaa. Ja minä jään aina suu auki, olis kiva lyödä vähän faktaa tiskiin.

Jokaisen oma asia ja yhtä hyväksyttävää meneekö naimisiin vai ei, ei kuulu muille mutta tuskin kukaan menee naimisiin sen yhden päivän takia vaan...

Ja juu, meillä on paljon muitakin mielipide eroja ko naisen kanssa.

LaaLaa
No, teillä jo on lapsia, mutta me mentiin ennen kun lapset tulivat, joten se ainakin oli paljon helpompaa. Mies oli automaattisesti isä, ei tarvinnut tunnustaa eikä sukunimiä miettiä. Lisäksi jos puoliso kuolee, on asiat helpompia, saa leskeneläkettä jne.

Mut kyl se meille oli ennemmin sellainen sydämen asia, meidän suhde siunattiin.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mua ei ainakaan se hääpäivä kiinnostanut. En nauttinut tilanteesta ollenkaan. Mutta lasten takia mentiin naimisiin.
No avaatko tätä vähän? Eli miks lapsille on "parempi" että isä ja äiti ovat naimisissa?

Hanna
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mua ei ainakaan se hääpäivä kiinnostanut. En nauttinut tilanteesta ollenkaan. Mutta lasten takia mentiin naimisiin.
No avaatko tätä vähän? Eli miks lapsille on "parempi" että isä ja äiti ovat naimisissa?
No tuon haluan itsein kuulla, koska avoliitto, jossa yhteisiä lapsia rinnastetaan verotus- ja sosiaaliläinsäädännössä avioliittoon.
Tietenkin avioliitolla lapsiin nähden on jotain uskonnollista äpärä, avioliittojuttua, mutta itse en niin uskovainen ole, että tuollaista mietin.

Avioliiton edut:
- Avioliitossa puolisoiden välinne elatusvelvollisuus
-Avioliitossa yhteinen omaisuus ja jos mihesi kuolee perit hänen omaisuutensa yhdessä lasten kanssa ja saat leskeneläkkeen.
Avoliitossa jos miehesikuolee lapsenne perivät yksin hänet ja et saa leskeneläkettä
-Jos eroatte tehdään omaisuuden jako avioliitossa
Mutta AVOliitossa voidaan tehdä keskinäinen testamentti.
-Sitten on nämä sukunimi, lapsen isyyden tunnustus jne jää pois avioliitossa.

Avioliiton juridiset hyödyt tulevat esille puolison kuollessa tai kun eroatte.
Silloin kun elätte yhdessä onnellisina, ei ole mitään väliä oletteko avio tai avoliitossa
Ja nyt en uhu siitä äpärä avioliitto hömpästä

Äiti
Hyötyjä ovat nuo, mitä edelläkin mainittu. Minä en kaipaa mitään häähömppää, joten menemme naimisiin maistraatissa kahden todistajan läsnäollessa. Sen jälkeen syömään porukalla. Muille ilmoitetaan asiasta jälkikäteen.

niin
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Onhan se kiva, et on sama sukunimi. Niin ja en tykkää yhtään olla huomion keskipisteenä.

Yhteistyössä