Avioerosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
Jos on naimisissa ja haluaa erota mitä pitää ensin tehdä?
Talo on ja velkainen sellanen sekä autot, asuntovaunu, vene yms. niin miten noiden kans toimitaan?

Jos vaimo päättää talosta lähteä saako soskusta apua vuokraan, että ylipäänsä voi lähteä vai katsooko ne, että sulla on ollu tuloja sen ja sen verran ei me auteta pätkääkään...
Sitten ku odottelee asumistuki yms. päätöksiä niin saako sillä aikaa jotain tukea soskusta vai pitääkö elää pyhällä hengellä lasten kanssa?

Oletetaan et pitäs päästä muuttamaan heti, kämppä ois katsottuna, mutta ei rahaa vuokraan.

Minä sain apua sosiaalitoimistosta ja seurakunnalta muutettuani miehestä erilleen.
Alku oli hankalaa, nyt pärjään jo omillani kun kaikki tuet ovat alkaneet pyöriä. Sossun päivystykseen vaan istumaan ja kaikki mahdolliset liput ja laput mukaan.

Eronhan voi laittaa vireille vaikka ei heti muuttaisi erilleen, pistäisi ehkä vauhtia asioiden käsittelyyn virastoissa kun olisi asiasta mustaa valkoisella.

Ja kun sitten yksin asuessa tulee sossun avusta huolimatta tiukkaa, varaa aika seurakunnan diakonissalle. Ruokapankista iso kasa kuivamuonaa ja ostokortti kauppaan :)

Taloasiassa neuvoisin kyselemään neuvoa oikeusaputoimistosta.

Alkuperäinen kirjoittaja eroaja myös:
Minä sain apua sosiaalitoimistosta ja seurakunnalta muutettuani miehestä erilleen.
Alku oli hankalaa, nyt pärjään jo omillani kun kaikki tuet ovat alkaneet pyöriä. Sossun päivystykseen vaan istumaan ja kaikki mahdolliset liput ja laput mukaan.

Eronhan voi laittaa vireille vaikka ei heti muuttaisi erilleen, pistäisi ehkä vauhtia asioiden käsittelyyn virastoissa kun olisi asiasta mustaa valkoisella.

Ja kun sitten yksin asuessa tulee sossun avusta huolimatta tiukkaa, varaa aika seurakunnan diakonissalle. Ruokapankista iso kasa kuivamuonaa ja ostokortti kauppaan :)

Taloasiassa neuvoisin kyselemään neuvoa oikeusaputoimistosta.

tiedän et eron voi laittaa vireille heti, mutta mielellään eri osoite heti...
Mulla oikeestaan ei rahallisesti varmaan tule kauhean tiukkaa tai sen tiukempaa ku nykyäänkään, mutta tuo asunnon vuokran maksu voi tässä vaihees olla hankalaa ilman tukea.

Yhteistyössä