Avioerohakemus täytetty - mitä teen?

  • Viestiketjun aloittaja Anna Maria
  • Ensimmäinen viesti
Anna Maria
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 10 vuotta. Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta. Parisuhteemme on täysin väljehtynyt ja riitelemme jatkuvasti.

En enää muista, milloin olisi ollut mukavaa olla mieheni kanssa. En muista sellaista kivaa hetkeä. Vuosikausia olemme sietäneet toistemme seuraa. Olemme jotenkin yrittäneet tsempata pakolliset vierailut ja juhlat, silloinkaan emme ole katsoneet toisiamme päin saati olleet lähekkäin. Hellyyttä...en muista enää milloin.

Arjen jaamme niin, että toinen on lasten kanssa ja toinen tekee kotityöt tai on vapaalla. Parisuhteemme on kuin työsuhde paskatyössä - pakolliset vuorot hoidetaan, sitten ei haluta miettiä koko asiaa.

Tänään taas mieheni haukkui minua lasten kuullen ja minä huusin vihaavani häntä. Vanhempi lapsemme sanoi, että äiti muuta pois. Vastasin, että niin muutankin.

Olen niin väsynyt kaikkeen. Olen ostanut köyden. En tiedä, miten pääsen pois tästä ahdistavasta tilanteesta. En haluaisi erota. Mieluummin vaikka kuolisin.

Tänään tulostin avioerohakemuksen ja täytimme sitä yhdessä. Juutuimme siihen lastenhuoltajuuskohtaan. En todellakaan tiedä, miten sen hoitaisimme.

Mitä teen?
 
vierailija
Toivottavasti saatte tilanteen ratkaistua. Valmiita vastauksia en voi antaa, mutta toivottavasti sinulta löytyy lähipiiristä joku, kenen kanssa puhua asiasta. Tilanne vaikuttaa myös sellaiselta, että ulkopuolisen apu voisi auttaa teitä molempia. Riitaisa suhde syö voimia kaikilta perheenjäseniltä, ja joskus paras ratkaisu on ottaa vaikka hetkeksi etäisyyttä suhteesta.

Nuku yön yli, mietit asiaa huomenna virkeänä. Muista, että sinä riität ja aina vaikeiden aikojen jälkeen tulee parempi aika. Koittakaa keskustella asiasta huomenna yhdessä ja tarvittaessa sitten haette ulkopuolista apua. Noin suuria asioita ei yksin pysty käsittelemään ja kantamaan. Jos haluat pysyä suhteessa niin puhukaa, puhukaa ja vielä kerran puhukaa. Nyt vain hengitä syvään ja muista, että olet arvokas juuri tuollaisena. Ja sinua tarvitaan. Edessä on vielä monia hyviä päiviä.
 
vierailija
Edellä on kirj. hyviä ohjeita. Olette uupuneita, kyllästyneitä, väsyneitä. Tutulta kuullostaa ja toivottavasti saatte apua ja tukea. Meillä ei ole ehkä yhtä väsyneitä, mutta tutulta kuullostaa. Olemme miettineet, että vielä huonommin jaksaisimme erossa ja talousasiatkin menisivät alamäkeen. On tuota rakkautta ja välittämistä vielä, joten yhdessä sinnitellään erityislapsen kanssa. Ei ole mitään sos.turvaverkkoa, joten yksin ollaan.
 

Yhteistyössä